DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Sabtu, 3 Mac 2012

KEJADIAN PADA 9 0KTOBER 2009, BARU HARI NI NAK BUAT LAPORAN POLIS... BETUL-BETUL MABUK TODI SAHABAT UMNO NI... KIH KIH KIH !

Datuk Seri Anwar Ibrahim (DSAI) dalam satu kempen Pilihan Raya Kecil (PRK) DUN Bagan Pinang  pada 9 Oktober 2009 didakwa telah mengeluarkan kata-kata kesat dalam ceramahnya ketika kempen Pilihan Raya Kecil itu... yang baru seminggu disebarkan di laman web Youtube.

Dengan itu satu laporan polis dibuat terhadap DSAI oleh NGO Alternative Action Team (AAT) dan Kelab Perpaduan Insan Selangor di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Dang Wangi... NGO yang diketuai oleh Presidennya B Kalaivanar dan bebrapa ahli Jawatankuasa NGO tersebut.

Difaham oleh beliau... Ketua Umum PKR itu didakwanya telah mengeluarkan kata-kata kesat dalam ceramahnya ketika kempen Pilihan Raya Kecil DUN Bagan Pinang pada 9 Oktober 2009... berdasarkan video dilaman web Youtube... telah menghina kaum India di Negara ini.

Menurutnya "laporan ini dibuat supaya pihak polis mengambil satu tindakan tegas terhadap DSAI yang begitu rasis dan mengancam keharmonian yang dibina di Malaysia... Saya mahu polis merakamkan percakapan beliau dan Peguam Negara buat pertuduhan mahkamah terhadap DSAI... setakat ini sebanyak 27,000 penonton telah menyaksikan ucapan tersebut sejak video itu dimuat naik dalam Youtube sejak minggu lalu".

Ketika ditanya Wartawan sama ada pihaknya akan menarik balik laporan sekiranya DSAI memohon maaf secara terbuka... beliau berkata "itu terpulang kepada DSAI... tetapi kita tetap tak boleh terima kerana beliau selama ini telah menyinggung perasaan masyarakat India... dan beliau boleh disifatkan sebagai pelakon handalan"... kah kah kah !!!.

Betul lah Umno/Bn ni sudah habis modal nak mendapat undi kaum India... selepas kejadian Ceramah ABU di Jalan Kebun Klang diserang Samseng Umno yang kebetulan Kaum India mendapat kecederaan... tak lah pulak ada laporan Polis yang dibuat oleh NGO kaum India ni... melainkan dari sahabat-sahabat Kaum India yang ada dalam Hindraf yang menjadi penganjur bersama pada Ceramah ABU tersebut.

Sebenarnya ini hanya lakonan untuk mendapatkan Undi Kaum India yang telah hilang pada PRU ke12... dan rasanya sukar untuk Umno/Bn menikmati Undi Kaum India seperti PRU yang lepas-lepas... dan mungkin itu semua hanya akan jadi Nostagia bagi Umno/Bn yang sekian lama menikmati Undi Kaum India seperti Undi Kaum Cina kepada Umno/Bn yang hilang... dan tak dinampak jalan untuk Undi tersebut  kembali kepada Umno/Bn.


hemmmmm..... aku pun belum tengok lagi video tu lagi... tapi dah jelas itu semua permainan umno untuk meraih undi kaum india... tak tahu lah macam mana kualiti gambar dan suara nya... umno kalau bab-bab suntingan video memang pakar fitnah... ialah lah anggota bn tempat dimana pelakon-pelakon berhimpun... kah kah kah... umno perkasam jati.... betul-betul meloyakan heeeee.....

2 ulasan:

  1. 27,000 penonton telah menyaksikan ucapan tersebut sejak video itu dimuat naik dalam Youtube sejak minggu lalu - Adakah sesiapa sebnelum ini buat laporan polis? Siapa sebenarnya yang rasis dan mengancam keharmonian yang dibina di Malaysia?

    BalasPadam
  2. 27 ribu tu mestilah penyokong anwar...haaha

    so bermakna ane-ane tu semua pun dengar ceramah anwar ye?

    ane, u belot ye, dulu dengar anwar punya ceramah, sekarang lu worang marah sama anwar pula.

    dey, lebih baik u pergi sama itu hindraf suruh terus buat tuntutan billion2 kat kerajaan british yg campak lu org kat sini.

    lagi untung wooo..

    dey, apa pasal lu banyak slow ?

    dulu tahun2 punya cirita mau bikin buka sekarang kah?

    dulu2 punya cirita zaman hang tuah takde kes ini mcm ka? bagi kasi court masuk laa!

    patutlah itu samy value tarak menang pilihanraya. ini mcm punya penyokong byk slow byk suka sejarah lama2.

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....