DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Isnin, 5 Mac 2012

DATUK MAHFUZ OMAR KATA YB HASSAN ALI SEMAKIN PERASAN... KAH KAH KAH !!!.

DATUK HASSAN ALI YANG TERLALU PERASAN
Boleh dikatakan beliau antara ahli politik yang cukup perasan konon nya faktor kekalahan PAS pada Pilihan Raya Umum ke13 (PRU13) adalah disebabkan pemecatan beliau dari PAS...dan oleh itu disarankan agar PAS merayu kembali Datuk Hassan Ali (DHA) untuk menjadi Ahli PAS kerana dikhuatiri ini akan membuat Parti PAS kalah pada PRU13 yang bakal tiba tak lama lagi.

Untuk itu bagi Datuk Mahfuz Omar yang cuba menempelak kenyataan bekas Pesuruhjaya Pas Selangor, Datuk Dr Hasan Mohamed Ali itu... tolong lah jangan gatal mulut mengata DHA kerana DHA selama ini adalah penyumbang terbesar faktor kemenangan Parti PAS... beliau adalah pemimpin akar umbi yang berjiwa rakyat selama menjadi Wakil Rakyat.

DATUK YB MAHFUZ OMAR
Cuba lah tanya dengan rakyat tempat beliau menjadi Wakil Rakyat... disitu juga berbagai program diatur sesuai dengan Pengalaman Beliau memberi motivasi dengan percuma sebelum menjadi Wakil Rakyat... sudah tentu ramai anak-anak Melayu Islam yang telah mengikuti program umpama nya Summer Camp yang dibuat semasa cuti persekolahan yang diberi secara percuma... dan ianya juga telah memberi banyak manafaat kepada anak-anak Orang Melayu Islam ditempat beliau tinggal iaitu Kampong Sungai Penchala Kuala Lumpur.

Adakah patut Datuk Mahfuz Omar kata seperti berikut “Dia sedang diperkudakan Umno... Hasan sekarang sedang pikul tanggungjawab sebagai mata dan kapak Umno... program dia tak bawak permasalahan buat Pas... biarlah dia nak buat apa pun... Pas tetap akan teguh dengan perjuangan kami... siapa dia DHA nak bagi tahu yang Pas akan tumbang ?".

ALLAHYARHAM TAN SRI ASRI HJ MUDA
"Pas tidak pernah tergugat... malahan kami bersyukur diambil tindakan memecat dia dulu... ringan sikit beban masalah... biarlah dia rasa dia hebat sekarang sampai boleh mengeluarkan kenyataan sedemikian... tapi Pas tidak akan tumbang disebabkan dia... itu adalah retorik politik semata-mata dan Pas tidak pernah menganggap itu satu ancaman"... kah kah kah !!!.

Wahai DHA... kamu tu terlalu perasan atau saja tak perasan yang kamu tu sudah dijadikan tunggangan oleh Umno... namum kenapa masih takut untuk menyertai Umno dan mengakui yang kamu berminat dengan Umno... adakah kerana kamu hendak memperguna Title Bekas Ahli PAS ? atau pun kamu tahu yang Orang Melayu sekarang sudah menyampah dengan Umno ?... adakah disebabkan itu kamu takut untuk mengakui yang kamu sudah lama jatuh cinta dengan Umno... kah kah kah !!!.

DATUK NAKHAIE HJ AHMAD
Kalau DHA nak lihat dirinya apa akan jadi tak lama lagi... lihat lah bekas Pemimpin PAS yang dipecat dan menyertai Umno atau menjadi jurucakap Umno walaupun tak menyertai Umno... semua nya umpama melukut di tepi gantang bah kan lebih hebat Ibrahim Al-kataki dari bekas Pemimpin PAS yang menyertai Umno... DHA hanya Ahli Jawatankuasa PAS pusat... sedangkan yang terdahulu adalah umpama Presiden Allahyarham Tan Sri Asri Hj Muda... Naib Presiden PAS Datuk Nakhaie Hj Ahmad dan banyak lagi.

Akan tetapi apa yang terjadi pada perjuangan mereka ?... duduk didalam Umno umpama ada pun tak apa... tak ada pun lagi baik... kerana dasar Umno tak kan membenarkan Pemimpin yang hendak berjuangkan Islam menerajui kepimpinan Umno... dan kalau dapat pun pasti dikerjakan siang dan malam... sehinggakan nak tidur pun tak boleh... Umpama Tun Abdullah yang sampai tertidur diatas kerusi... kesian... kah kah kah !!!.


hemmmmm..... berkenaan datuk hassan ali hendak menyaman datuk mahfuz... saman lah... jangan cakap aje... dia ingat dia tengah bagi motivasi kat budak sekolah ke... dia ingat sejak bersahabat dengan umno orang takut ingatnya... mengaku aje lah yang awak tu ditaja oleh umno... kenapa takut... kah kah kah !!!... umno perksam jati... betul-betul meloyakan heeeee.....

4 ulasan:

  1. Suka sangat kalau ramai lagi pemimpin yang seperti Sdr Mahfoz dan Mat Sabu berada dalam PAS....yang mana depa ni selalunya jadi Juara Lawak untuk PAS!

    BalasPadam
  2. Habis jika PAS teruk kena fitnah diam aje? Kalau berani HA sila saman Datuk Mahfuz dan bila kemakamah kita akan saksikan siapa benar. HA berani ke? dedahkan siapa yg sponsor dan kos ceramah siapa yg bayar?

    Kalau berani debatlah secara terbuka, baru anak jantan.

    BalasPadam
  3. Perasab ke tak perasan aku tak tahu, tapi aku sokong hasan ali sepenuhnya,kerana berani menentang kemungkaran yang cuba diterapkan oleh PKR dan DAP, tanpa mementingkan kepentingan diri dan politik parti.
    HIDUP HASSAN ALI ! ALLAHU AKHBAR !

    BalasPadam
  4. Salam sahabatku.

    Org seperti Hasan Ali(HA) tidak diperlukan oleh PAS.HA terlalu takbur dgn menganggap dirinya terlalu hebat hingga sanggup mendakwa dia sebagai punca kemenangan PAS sebelum ini.

    Yakinlah PAS sentiasa mantap dan semakin utuh setelah kehilangan beberapa pemimpin agungnya suatu masa dahulu. Datuk Asri muda, Nakahie dan Ustaz Hassan Adli jauh lebih hebat berbanding hasan anak ali.

    Yakinlah sahabat,PAS semakin diterima dan semakin maju mara ke hadapan.

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....