DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Jumaat, 24 Februari 2012

SPRM MAHU NFC DISELESAIKAN SEGERA BAGI BERLAKU ADIL KEPADA SEMUA KERANA TERLALU DIPOLITIKAN? NAMPAK SANGAT SPRM TAK FAHAM TUGAS !!!

TAN SRI DR HADENAN ABDUL JALIL
Pengerusi Panel Penilaian Operasi (PPO) Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Tan Sri Dr Hadenan Abdul Jalil mengatakan PPO  mahu kontroversi yang menyelubungi Nasional Feedlot Corporation (NFC) diselesaikan segera supaya adil kepada semua pihak yang terlibat dalam skandal tersebut.

Dengan mengatakan yang SPRM perlu memutuskan sama ada Menteri Pembangunan Wanita Keluarga Dan Masyarakat, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil (DSSAJ) terlibat dalam proses membuat keputusan mengenai pembiayaan projek tersebut yang terlalu dipolitik menunjukkan yang SPRM tidak tahu tugas dan mereka.

Sepatutnya tugas dan tanggungjawap SPRM adalah menyiasat bagaimana Projet tersebut boleh diluluskan kepada Keluarga DSSAJ... siapa yang meluluskanya... dan dimana pinjaman tersebut digunakan... bukan nya menentukan sama DSSAJ terlibat dalam membuat keputusan.

Bagaimana DSSAJ hendak membuat keputusan... sedangkan beliau bukanya Menteri Pertanian atau Menteri Kewangan dimasa itu... jauh sekali sebagai Timbalan Perdana Menteri dan Perdana Menteri... seharusnya beliau disiasat sama ada beliau pihak yang melobi Projek tersebut.

APAKAH INI UNTUK MELINDUNGI PEMIMPIN UMNO LAIN?
Maka apabila beliau pihak yang melobi... sudah tentu ada pihak yang dilobi... ini yang patut disiasat oleh SPRM.... kena mengena DSSAJ dengan projek tersebut ditentukan oleh Jabataban Peguam Negara... bukan SPRM yang menetukan dan salah atau tidak sesuatu perkara... salah atau tidak akan ditentukan oleh Mahkamah yang Adil.

Adakah ini satu lagi lakonan untuk menutup dan meredakan isu NFC yang semakin lama semakin dikusutkan... terlalu lama masa yang diambil... sedangkan kenyataan dari Menteri Umno yang menyuruh DSSAJ bertanggungjawap... seolah-olah hendak menutup ia dari melibatkan banyak pihak yang sebenarnya terbabit.


hemmmmm..... kalau kerja awak untuk menyiasat... siasat aje dan jangan banyak cakap... kalau nak bercakap sangat letak jawatan masuk politik... jangan jadi umno... konon nak jadi pejuang melayu tapi sebenarnya menipu bangsa melayu... 20 tahun masa berlalu... rm1.3 trilion digunakan kononya untuk mencapai  30% ekuiti bumiputra... sampai sekarang bayang pun tak nampak... yang nampak dimana umno kuat disitu melayu tertipu... kah kah kah !!! umno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....