DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Isnin, 6 Februari 2012

SHARIZAT SALAH ORANG NAK BAGI BAJU KURUNG... KETUA PEMUDA UMNO LEBIH LAYAK KERANA TAKUT BERDEBAT DENGAN RAFIZI ISU NFC, KAH KAH KAH !

Dengan kembali nya Ketua Wanita Umno Datuk Seri Sharizat Abdul Jalil dari mengerjakan Umrah, ini bermakna cuti yang beliau ambil selama tiga minggu hampir berakhir minggu depan. Namum kemelut dan siasatan National Fidlot Copration (NFC) masih belum diketahui sama ada sudah disiasat  atau pun belum selesai disiasat.

Tetapi yang pasti kemelut ini bakal tiada kesudahan nya selagi Siasatan Suruhajaya Diraja (SIC) tidak ditubuhkan, ini kerana siasatan yang dikatakan berjalan tapi macam perjalanan yang tiada kesudahan dan titik akhir.

Ditambahkan lagi apabila kenyataan-kenyataan dari Menteri yang dipertanggungjawabkan untuk menyelesaikan kemelut NFC... umpama nya kenyataan Timbalan Perdana Menteri (TPM) Tan Sri Muhyiddin Yassin bahawa SCI tidak perlu ditubuhkan kerana kalau Projek NFC gagal maka Pembangkang akan mengatakan bahawa mereka berkata benar.

Kenapa beliau mengeluarkan kenyataan begitu... sedangkan sebelum itu mengatakan bahawa NFC adalah Projek yang berjaya dan tiada Penyelewengan didalam NFC... kalau benar Projek NFC adalah berjaya dan tiada Penyelewengan kenapa harus takut untuk menubuhkan SIC.

Bagi seorang lagi Menteri yang dipertanggungjawabkan bersama TPM ialah Menteri Pertanian Dan Industri Asas Tani Datuk Seri Noh Omar... beliau telah mengigatkan NFCorp bahawa setiap kelemahan NFC yang disebut oleh Laporan Ketua Audit Negara adalah tanggungjawab NFCorp juga, ini menurut beliau kerana NFC dan NFCorp adalah berkait rapat.

Jadi ini jelas menampakan kemelut NFC akan tiada kesudahan dengan kenyataan  TPM dan Menteri yang diarahkan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Hj Najib bagi menyelesaikan kemelut NFC, yang seolah-olah hilang punca bagaimana hendak menyelesaikan kemelut NFC.

Maka atas sebab itulah Datuk Seri Sharizat tidak peduli dan berani untuk mengatakan beliau tiada kena mengena dalam isu NFC... Ini kerana beliau bukan lah Menteri atau pihak yang mempunyai kuasa meluluskan tender terhad yang dikemukakan oleh NFCorp.

Untuk menidakan yang beliau terlibat dalam kemelut NFC.... hari beliau telah mengatakan bahawa  akan menghantar baju kurung merah putih kepada yang dipanggil Penghendap dalam PKR yang jelas ditujukan kepada Rafizi Rmali yang juga beliau gelarkan Jambu.

Oleh itu kita cadangkan kepada Rafizi supaya membalas hantaran Menteri ini dengan baju yang diperbuat dari kulit lembu berwarna hitam, bagi membenarkan kata-kata beliau yang beliau telah di Lembu Hitam kan.... kah kah kah !!!.


hemmmmm..... mungkin banyak pihak yang terlibat dalam isu nfc... hinggakan tiga minggu cuti yang diambil oleh sharizat tidak mencukupi bagi menyelesaikan kemelut ini atau dipelukan perkasam yang diketui oleh yb ibrahim ali boleh menyelesaikan... kah kah kah !!! umno-perkasam-jati  betul-betul meloyakan  heeeee.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....