DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Isnin, 13 Februari 2012

KENYATAAN NAZRI MENUNJUKKAN BUKTI SHARIZAT TERLIBAT DAN TENDER NFC TAK TELUS, MUNGKIN JUGA RAMAI YANG TERLIBAT?

Dengan kenyataan terbaru dari Menteri Di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohamed Nazri Abd Aziz  yang meminta Mnteri Pembangunan Wa­nita, Keluarga dan Masya­rakat... Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil supaya membayar balik RM250 juta yang dipinjamkan dengan jaminan Kerajaan kepada syarikat milik keluarganya serta tender NFC dijalan secara terbuka jelas menunjukkan ada persoalan yang tersembunyi didalam nya ?.


Sepatutnya persoalan itu bukan ditujukan kepada Sharizat tetapi kepada NFCorp yang pada awalnya telah dikatakan tiada kena mengena dengan Sharizat walaupun NFCorp adalah milik keluarga beliau, tetapi dengan kenyatan tersebut ditujukan kepada Sharizat oleh Menteri Di Jabatan Perdana Menteri... Datuk Seri Mohamed Nazri Abd Aziz... sudah pasti Sharizat memang terlibat sama ada mempengaruhi Menteri yang meluluskan tender atau menggunakan kedudukan beliau bagi tender tersebut diperolehi oleh Syarikat milik keluarga beliau.

Kenapa harus beliau yang membayar balik pinjaman tersebut sedangkan beliau yang pada awal nya dikatakan tidak terlibat... yang meminjam adalah NFCorp... dan beliau bukan Menteri yang boleh meluluskan tender NFC... dan jelas tender NFC yang berjumlah RM250juta telah tidak dijalankan dengan telus iaitu secara tender terbuka... sedangkan jumlah RM250juta bukan nya kecil... juga bagaimana dengan gran percuma dari Kerajaan RM75juta yang sebahagian telah dikeluarkan ?.


Untuk itu seharusnya Suruhanjaya Siasatan Diraja (SCI) adalah pilihan yang terbaik bagi menyelesaikan kemelut NFC... namun tidak mungkin SCI akan ditubuhkan... kerana akan banyak perkara yang tersembunyi akan terbongkar... seperti selalu ditegaskan Sharizat mungkin melobi untuk keluarga beliau... namun harus di ingat Sharizat bukan Menteri dan Pihak yang meluluskan tender yang tak telus... seperti kata Menteri Di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohamed Nazri Abd Aziz. 


hemmmmm..... mungkin permintaan bayar balik ini hanya bagi menutup persoalan nfc dari menjadi bahan perbincangan... yang pasti bukan hanya sharizat yang terlibat... dan harus di ingat juga gran percuma dari kerajaan rm 75juta yang telah disalur kan sebahagian nya... umno perkasam jati betul-betul meloyakan  heeeee.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....