DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Jumaat, 17 Februari 2012

KATA ADA BUKTI.. TAPI TAK BUAT LAPORAN.. KEMUDIAN NAK MINTA DIBICARAKAN.. RASANYA TERUK SAKIT MENTERI UMNO NI... KAH KAH KAH !

Dengan mengingatkan Kerajaan Negeri Selangor supaya tidak bermain politik berhubung isu penyelewengan pasir di negeri itu... Timbalan Pengerusi Umno Selangor, Datuk Seri Noh Omar menyatakan supaya diadakan perbicaraan terbuka mengenai penyelewengan isu pasir di Negeri Selangor.

Namun tidak dapat dipastikan perbicaraan terbuka yang bagaimana yang beliau mahukan... walaupun menyatakan bersedia untuk menghadiri perbicaraan itu dengan membawa segala bukti dan dokumen serta akuan bersumpah orang-orang terlibat... tapi tak dinyatakan perbicaraan terbuka yang bagaimana.

Beliau turut menyatakan keenganan untuk ditemui oleh Transparency International (T I) bagi mengemukakan bukti "Kenapa saya perlu tampil dan kemuka bukti kepada T I sedangkan Kerajaan Negeri sendiri tidak meyakinkan rak­yat bahawa ada tindakan selepas penyiasatan dilakukan".

Tambah beliau "Kerajaan Negeri tidak jujur dan jika jujur... saya mahu perjanjian ini dibuat lebih awal dan terpulang kepada Kerajaan Negeri untuk menyatakan persetujuan dalam masa terdekat... Lagi cepat lagi bagus bagi memperjelaskan isu pasir ini kepada rakyat".

"Jika saya bersedia menerima sebarang keputusan sekiranya bersalah... Abdul Khalid juga perlu bersedia bertindak seperti letak jawatan atau pecat dua Adun yang didakwa melakukan penyelewengan itu atau bubarkan sahaja KSSB".

Rasanya lah kan... Menteri ni ada yang tak kena... sebab apa aku kata begitu... dia kata ada bukti... kalau ada bukti kenapa tak lapor kat SPRM... dan kalau dah buat laporan kepada SPRM baru boleh disiasat kemudian di adakan perbicaraan terbuka... tapi kalau kata ada bukti, tapi tak lapor macam mana nak adakan perbicaraan ?.

Tak tahu lah aku kalau perbicaran terbuka tu dimaksudkan dekat padang ragut tempat lembu NFC makan... sebab tempat tu kan luas umpama padang dan ramai rakyat yang boleh lihat...patut lah peluang umno/bn nak rampas Negeri Selangor memang tipis mengikut pemerhati bebas... kerana mentaliti orang yang mengetui nya berfikiran.... malas nak cakap... kau orang sendiri lah sambung... kah kah kah !!!.


hemmmmm..... mungkin akibat kelemasan bau taik lembu membuatkan beliau mencari apa saja yang boleh untuk dijadikan pernafasan... namun beliau silap apabila terjerlus kedalam lombong pasir yang membuat beliau bertambah lemas... kah kah kah!!!... umno perkasam jati betul-betukl meloyakan heeeee.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....