DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Ahad, 12 Februari 2012

CHUA SOI LEK UBAH TAJUK DEBAT, HABIS TAJUK DEBAT PUN SAHABAT UMNO NI NAK TIPU KALAU DAH BARKAWAN DENGAN UMNO, KAH KAH KAH!

Menurut kata Ketua Menteri Pulau Pinang yang juga Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng (LGE) tajuk yang dihantar melalui surat jemputan ialah "Adakah Sistem Dwiparti Akan Menjadi Sistem Dua Kaum?" dan bukan nya "Kaum Cina Dalam Pilihan Raya Umum Akan Datang - Quo Vadis?"  seperti yang disiarkan oleh beberapa berita.

Kata nya lagi beliau bersetuju menerima topik ini kerana ia selaras dengan komitmen DAP dan juga Kerajaan Negeri Pulau Pinang untuk memperjuangkan hak semua rakyat Malaysia... sedangkan MCA hanya memperjuangkan satu komuniti.

Topik debat debat tersebut telah dicadangkan oleh pihak penganjur melalui surat daripada Ketua Pegawai Eksekutif Asli, Datuk Dr Michael Yeoh pada 3 Februari 2012... oleh itu beliau meminta Presiden MCA... Datuk Seri Dr Chua Soi Lek (DSDCSL) agar tidak mengubah tajuk topik debat  berkenaan... yang akan diadakan hujung minggu depan.

Debat tersebut turut dianjurkan kumpulan pemikir MCA, Institut Analisis Strategik dan Penyelidikan Polisi (Insap) dan Institut Strategi dan Kepimpinan Asian (Asli)... beliau juga menegaskan hendak berdebat dalam bahasa Malaysia bagi menggambarkan komitmen DAP dalam memperkasakan Bahasa Malaysia.

"DAP menawarkan idea... ideal dan dasar-dasar yang dilaksanakan di Pulau Pinang sebagai contoh yang boleh diteladani untuk memupuk rasa kekitaan... kesetiakawanan dan rasa pemilikan di kalangan rakyat Malaysia".

"hanya dengan menghormati hak politik... keadilan sosioekonomi serta martabat insan akan membuat kita benar-benar menjadi rakyat Malaysia yang tulen tanpa mengira latar belakang sama ada Melayu... Cina... India... Orang Asli... Iban atau Kadazan"

"Justeru tindakan DSDCSL untuk menukar topik yang memperihalkan pro dan kontra sistem dwiparti dan juga sama ada ia akan menjadi sistem dua kaum kepada topik yang mempersoalkan masa depan kaum Cina dalam topik Kaum Cina adalah terlalu sempit"

Kalau dah bersahabat dengan Umno... semua benda dan perkara hendak di tipu... habiskan tajuk debat pun hendak ditipu... kah kah kah ! dan yang menarik nya kesungguhan LGE untuk berdebat dalam bahasa Malaysia... bagi memperkasakan Bahasa Malaysia... namun tak mungkin DSDCSL hendak atau mampu berdebat dalam Bahasa Malaysia kerana Umno tak ajar habis Bahasa Malaysia kat MCA... kah kah kah !!!.


hemmmmm..... namun begitu chua soi lek akan menunjukkan cara berdebat kepada presiden umno yang terkenal dengan takut berdebat... dimana sebelum itu akan merasmikan forum yang dianjurkan oleh mca... tapi rasa nya lepas rasmikan beliau akan pulang dengan alasan datin seri rosmah suruh balik cepat kah kah kah !!! umno perkasam jati  betul-betul meloyakan  heeeee.....

1 ulasan:

  1. i dont think...chua dare u accept the debate....only dare to talk with....hmmm...hmmmm...hmmm.HONORABLE MR ENG....TEAR HIM TO PISCES...WITH YOUR CREDIBILITY AS A CHEIF MINISTER....TEACH THOSE PPL..WHO LACK OF CREDIBILITY TO MANAGE A STATE.ORRRRRRRRRRRRRRR A COUNTRY...PLS LEARN TO MAKE RAKYAT HAPPY AND SUCCES

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....