DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Isnin, 13 Februari 2012

BERDEBAT IKUT BUDAYA BARAT... KERANA TAKUT BERDEBAT PERANGAI PUN DAH MACAM ORANG SAWAN... KAH KAH KAH !!!

KERJA ORANG YANG TAKUT BERDEBAT
Kenapa lah Yb ni boleh dilantik jadi Ketua Penerangan Umno... kah kah kah !!!, beliau ialah Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Ahmad Maslan... sebelum ini pernah menyatakan bahawa debat adalah budaya barat... dan tak sesuai dengan Masyarakat Malayasia yang berbilang kaum... dan hari ini beliau telah mencampak Buku Jingga ke dalam tong sampah konon nya sebagai simbolik tanda tidak puas hati terhadap dasar bersama Pakatan Rakyat dalam isu Felda... kah kah kah !!!.

Ini lah penanda aras pemikiran Pemimpin Umno... kalau dah tahap pemikiran Ketua Penerangan Umno macam ini... apa tah lagi orang yang memilih beliau menjadi Ketua Penerangan Umno... kah kah kah ! boleh dibayangkan punya lah lagi penakut orang yang memilih beliau ni... Ketua Penerangan umpama Panglima Memepertahankan Ketua... tapi kalau dah Panglima Pengecut... jawapnya Ketua boleh terkencing-kencing Yop... kah kah kah !!!.

KALAU DAH TAHU AWAK TAKUT BERDEBAT PILIH LAH ORANG KANAN YANG BERANI BERDEBAT

Kalau Penakut berdebat jangan tunjukkan sangat... selindung-selingdung lah sikit... malu di tengok dek orang ramai... kalau tak setuju tunjukkan sebab... bawa hujah umno kenapa tak setuju... bukan dengan buang buku dalam tong sampah... ini dah macam cerita budak dulu-dulu... yang kalau bergaduh mereka akan ambil kertas lalu digulung bulat... dibuat dua... kemudian akan cakap satu kelapa bapak kau satu lagi kepala bapak dia... kah kah kah !!!.

Kenapa aku cakap macam budak-budak zaman dulu... kerana budak-budak sekarang kalau gaduh mereka akan lawan dengan video game... lawan bowling... bola sepak ke... atau pun kalau besar sikit lawan rempit... kah  kah kah !!!... walaupun cara berlawan budak sekarang ada yang tak bagus... namun ia tidak lah berlawan cara budak dulu-dulu... dalam erti kata ada perubahan mengikut zaman... dan tidak pemikiran nya umpama Datuk Ahmad Maslan... otak zaman pra-sejarah... kah kah kah !!!.


hemmmmm..... dari presiden, timbalan presiden, ketua pemuda, ketua wanita umno hingga ketua puteri semua nya takut berdebat... tapi diselingdungkan dengan kata debat budaya barat... kah kah kah... sebab itu sekarang ni... umno sedang promosikan satu budaya baru... ia nya penambahbaikan pada budaya penipuan... perompakan dan fitnah... budaya itu ialah budaya samseng taik lembu haramjadah... umno perkasam jati betul-betul meloyakan  heeeee.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....