DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Rabu, 8 Februari 2012

AYUH ! RAJA NONG CHIK... CEPAT TETAPKAN MASA DAN TEMPAT UNTUK BERDEBAT !... PAKATAN RAKYAT SAHUT CABARAN MENTERI UMNO NI !

Menteri yang menjadi Menteri melalui pintu belakang Senator Datuk Raja Nong Chik Zainal Abidin Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar, telah membuat cabaran berdebat mengenai isu perumahan rakyat berkaitan penggunaan Wang Kumpulan Simpanan Pekerja (KWSP) kepada salah seorang dari tiga Ahli Parlimen Pakatan Rakyat.

Ahli Parlimen tersebut ialah Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar yang juga Ahli Parlimen Lembah Pantai...  Setiausaha Publisiti DAP, Tony Pua juga Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara dan Dr. Dzulkefly Ahmad iaitu ahli jawatankausa kerja Pas Pusat dan Ahli Parlimen Kuala Selangor.

Hari ni mereka bertiga telah menyahut cabaran Senator Datuk Raja Nong Chik Zainal Abidin dan berkata debat tersebut boleh dilangsungkan bila-bila dan diadakan dengan adil dan telus.... atas apa tajuk sekali pun sambil merujuk kepada laporan media semalam... yang menyiarkan cabaran Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar itu.

Menurut mereka... Raja Nong Chik antara lain berkata, golongan miskin ini tidak mungkin mendapat perumahan tanpa bantuan dan sama ada ahli-ahli Parlimen PR tersebut merasakan golongan terbabit tidak layak mendapat perumahan... dan mencabar kepada kami untuk berdebat dalam sesi debat satu-lawan-satu di hadapan semua penduduk PPR terbabit.

Tambah mereka soal perumahan rakyat mereka amat bersetuju namum menggunakan dana dari KWSP untuk bantu rakyat adalah sesuatu yang ganjil kerana KWSP adalah tabungan pekerja itu sendiri dan bukan dari bantuan kerajaan tetapi dengan cara menggunakan wang pekerja rakyat bagi tujuan ini.

Memang sesuatu yang ganjil apabila menggunakan Wang orang lain bagi membantu Orang... kalau ada rasa tanggungjawab... usha lah cari sumber yang ada pada kerajaan untuk membantu rakyat... jangan menggunakan hak orang lain dan kemudian mengaku diri sebagai penolong rakyat.

Kalau rasa-rasa tak mampu untuk membantu rakyat baik letak saja jawatan... kalau letak bukan nya rugi pun...kerana berada nya awak disitu atas dasar lantikan tanpa bertanding... dan Wang yang ada di KWSP bukan nya hak Kerajaan dan boleh digunakan macam kepunyaan sendiri.


hemmmmm..... perangai suka menggunakan apa yang orang lain punya memang tabiat umno... sejak awal penubuhan nya pun sudah begitu... orang lain yang mengorbankan diri sebagai pejuang kemerdekaan... umno tiba-tiba muncul konon nya mereka lah pejuang kemerdekaan... namum tiada apa yang dikorbankan selain dari air liur... kah kah kah ! umno-perkasam-jati  betul-betul meloyakan  heeeee.....

1 ulasan:

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....