DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Sabtu, 11 Februari 2012

DR ASRI DIKATAKAN CARI PUBLISITI... MINTA HASSAN ALI JELASKAN ANTARA GADAI AKIDAH,SYIRIK DAN MURTAD !

Ini yang membuat aku tak faham dengan Mufti Kerajaan Negeri Perak DR... Tan Sri Harussani Zakaria (TSHZ) yang menasihatkan bekas Mufti Perlis Prof Madya Dr Mohd Asri Zainul Abidin (PMDMAZA) agar tidak mencari publisiti dengan mencabar pihak yang mendakwa umat Islam di negara ini murtad mendedahkan maklumat itu.

Dan susulan dari itu beliau turut mendakwa bahawa dengan cabaran itu juga menunjukan yang PMDMAZA seolah-olah akur dan tunduk kepada kegiatan murtad yang semakin meruncing... tak kan kerana cabaran itu beliau dikatakan akur dan tunduk pada kegiatan murtad... tak kan tak boleh untuk bertanyakan bukti dan sumber yang diguna pakai oleh pihak yang menuduh ramai orang Islam telah murtad.

Namun begitu... selepas hanya beberapa jam selepas itu... beliau telah memberi dua nama besar... iaiti Datuk Seri Hj Najib (DSHN) dan Dati Seri Romah Mansur (DSRM)... namun tak dipastikan apakah status nama tersebut... tetapi menurut kata beliau orang tersebut telah mengadaikan Akidah dan melakukan perbuatan Syirik.

Apa yang aku nak nanti kan ialah kenyataan orang yang paling layak mengatakan soal akidah iaitu Datuk Dr Hassan Ali (DDHA)... mungkin beliau tak nampak kejadian yang melibatkan ketua parti politik yang beliau cuba naik kan bagi menumbang PR... mungkin beliau berada diluar kawasan semasa kejadian tersebut... kerana musim Roadshaw beliau belum selesai.


hemmmmm.....  cabar minta bukti kata nak cari publisiti dan macam akur kepada kegiatan murtad... buat perhimpunan dengan minta orang berhimpun tak kata pulak nak cari publisiti... kemudian ada orang islam pergi meraikan agama lain di rumah ibadat tersebut namun pihak yang konon nya pejuang akidah boleh buat bodoh aje... umno perkasam jati  betul-betul meloyakan heeeee.....

2 ulasan:

  1. dengar bible pakai solar je terus MURTAD,,yang pelik nya dari kecik mengaji quran tak tambah-tambah keislaman nya,,petikan dari dr maza...

    BalasPadam
  2. adakah ah jib gor & isteri termasuk snarai ratusan ribu yg di dakwa tok mufeti prak & asang akidah..klau btul nauzubillahminzallik!

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....