DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Rabu, 18 Januari 2012

PAS TAK TAHU CARA LANTIK EXCO KATA KETUA PEMBANGKANG DUN SELANGOR DARI UMNO NIH... KEH KEH KEH !!!

Parti Islam Se-Malaysia (PAS) hari telah menamakan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Sijangkang, Dr Ahmad Yunus Hairi sebagai Exco menggantikan Datuk Dr Hasan Mohamed Ali yang telah dipecat keahlian dalam PAS, akibat dari keceluparan mulut yang tak tahu menghormati dasar parti dan Pemimpin PAS.

Namun selepas perlantik tersebut ianya dikatakan sebagai kelemahan Parti PAS oleh Ketua Pembangkang Dewan Undangan Negeri Selangor (DUN) Datuk Dr Mohamad Satim Diman (ADUN) N29 Sri Serdang, kerana menurut beliau... sepatutnya Persuruhjaya PAS Negeri Selangor Dr Abdul Rani Osman yang menggantikan tempat Datuk Dr Hassan Ali.

Kata nya "Saya pun tidak faham bagaimana  hieraki dalam parti Pas, sepatutnya orang yang mengetuai pimpinan diberi keutamaan.... mereka sepatutnya memberi keutamaan kepada Pesuruhjaya Pas Negeri Selangor, kerana dilantik mengetuai negeri... kita tidak tahu cara mereka... pada kita kalau lantik orang jadi ketua mestilah diberi kepercayaan... beliau bukan sahaja mengetuai dalam parti... malahan juga dalam kerajaan".

Menurut beliau lagi "melihat pelantikan itu bukannya sebagai strategi tetapi menggambarkan kelemahan yang ada dalam Pas dan menganggap parti berkenaan bukan lagi sebagai sebuah parti  kukuh yang boleh menjadikan polisi sebuah kerajaan itu kuat, keadaan nampak kelam kabut..... Saya yakin andai kata polisi kerajaan negeri dibuat oleh Exco yang bukan ketua parti dan dibawa kepada ketua parti... adakah ketua parti itu boleh menjiwai apa yang dibuat".

Tambah nya lagi "Sudah tentu nanti ada percanggahan... bila ada percanggahan ini yang berlaku kepada Hasan Ali.... mereka yang dipilih seharusnya menentukan polisi supaya tidak akan bercanggah antara parti dengan kerajaan memerintah... biar rakyat nampak kelemahan dan memang ini yang diamalkan oleh mereka... Negeri tidak kuat... polisi tidak kuat... kerajaan juga lemah".

Kah kah kah !!! apa yang Yb sebok... kalau nanti PAS lemah... untung lah Umno dan dapat memerintah semula... dan boleh lah merompak duit rakyat lagi... Macam mana lah Yb ini... macam ni boleh di jadikan Ketua Pembangkang... dah tak ada lagi yang layak dan lebih cerdik dari Yb ni...

Memang betul lah kata Tun Madey.... bahawa Melayu Umno Mudah Lupa.... pasal tu orang Melayu Umno boleh di tipu Pemimpin Umno berulang kali... keh keh keh !!!... Lain kali Yb kalau nak cakap tu... kata orang lama-lama, cakap siang pandang-pandang.... cakap malam dengar-dengar dan ambil cermin tengok muka... kalau nak puas hati lagi... tengok cermin bawa lambang Umno yang keris telanjang sekali..kah kah kah !!!.

Yb oiiii.... berapa banyak Menteri yang kalah dalam Pilihan Raya dilantik oleh Umno... kenapa Ketua Pemuda Umno Malaysia, Saudara Khairy Jamaluddin tak dilantik jadi Menteri.... sedangkan Timbalan beliau dilantik jadi Timbalan Menteri Belia dan Sukan... dan yang kalah dengan masa Perebutan Kerusi Ketua Pemuda Umno pun masih dilantik jadi Timbalan Menteri... kah kah kah !!!


hemmmmm..... kalau pas dikatakan lemah kerana perlantikan exco tersebut... bermakna umno lagi lemah apabila ketua sayap pemuda umno tak dilantik jadi menteri dan yang kalah dalam pru dilantik jadi menteri dan terus melembukan ahli umno... kah kah kah !!!.. umno-perkasam betul-betul meloyakan heeeee.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....