DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Selasa, 31 Januari 2012

"AH JIB GOR" MERANA KERANA PERKASAM... ITU IBRAHIM ALI... BETUI-BETUI HAH ! KASI "AH JI GOR" SUSAH HATI Ooooo !!!

Kerana kerisauan yang teramat sangat apabila Pertubuhan Pribumi Perkasam (Perkasam) telah membuat kesalahan dengan menyinggung perasaan kaum cina... ini ekoran pemberian Ang Pau dalam peket berwarna putih dalam satu sambutan Tahun Baru Cina anjuran Perkasam... Maka hari ini Datuk Seri Hj Najib (DSHN) telah mengeluarkan kenyataan bahawa itu bukan sesuatu yang dipersetujui oleh kerajaan.

Kata nya "ianya di anjurkan oleh Pemimpin Perkasam... ia adalah sebuah badan bukan kerajaan (NGO) dan Datuk Ibrahim Ali adalah merupakan Anggota Parlimen bebas...  oleh itu pemberian peket berwarna putih pada majlis itu tidak harus dilihat sebagai sesuatu yang dipersetujui oleh kerajaan"... dan dikatakan juga DSHN telah menulis didalam Face Book berbahasa cina beliau "Ah Jib Gor" dengan berkata " jika kita faham budaya dan pantang larang sesuatu kaum.... kontroversi seperti ini dapat dielak kan".

Semalam Naib Presiden Gerakan Datuk Mah Siew Keong meminta Perkasa memohon maaf kepada masyarakat Cina berhubung kejadian itu manakala Setiausaha Agung Pemuda MCA Chai Kim Sen menyifatkan tindakan Perkasa itu sebagai tidak menghormati adat budaya kaum Cina. 

Memang Perkasam yang anjurkan ... tapi rakyat tahu bahawa Perkasam adalah NGO penyokong Umno/Bn... dan Presiden Perkasam adalah penyokong kuat Umno... kah kah kah !!!... itu pasaik lah... lu olang hah suka tak lak ngaku bilak lu olang muat salah oooooo... itu pekacam banyak buat kacau.... tapi lu pun ada suka bilak pekacam muat kacau... kah kah kah !!!.


hemmmmm.... nampak nya perkasam dah buat satu kesalahan kepada kaum cina dan satu kepada umno... dengan kaum cina ingatkan boleh menipu... konon-konon nak ambil hati kaum cina yang selama ini telah dikritik hebat oleh ibrahim ali.... dan dengan umno ingatkan boleh membodek tapi kesudahan "Ah Jib Gor" kena menjawap kat kaum cina kah kah kah !!!  umno-perkasam betul-betul meloyakan  heeeeeee.......

3 ulasan:

  1. dia tu kan racialist,tu la lain kali kena kawan dengan bangsa lain juga....
    pepatah melayu ada mengatakan...
    jangan jadi katak bawah tempurung...
    eh...katak lagi...banyak sungguh perbuatan dia yang bersamaan dengan katak.

    BalasPadam
  2. 'nampak nya perkasam dah buat satu kesalahan kepada kaum cina dan satu kepada umno...'

    kesalahan juga kpd melayu yg tak terlibat dgn perkasam & umno kerana bukan 100% melayu beri sokongan.

    BalasPadam
  3. mana itu belahim dapat manyak luit, gua helan la

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....