DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Jumaat, 3 Julai 2015

Wahai Patriot Bugis... Bersihkan Nama Mung Yang Sudah Sekotor Longkang




Najib Oh Najib... Sia-Sia aje Sokongan yang diberikan oleh Tuang Presideng PAS Tuang Guru Haji Abdul Hadi Awang kepada mung Najib, punyalah susah nya Tuang Presideng tu untuk Memikirkan cara bagaimana untuk Membalas Budi mung... bila sudah berjumpa bagaimana cara untuk Membalas Budi mung tu, tapi mung pulak yang Sia-Siakan Sokongan dari Tuang Presideng yang mahu mung terus menjadi Perdana Menteri (PM) sampai habis Penggal iaitu lebih kurang 3 Tahun lagi.

Ini laporan dari Wall Street Journal (WSJ)  berkaitan mung ni siapa nak jawap tu Najib... tak kan mung nak harapkan lagi Sokongan dari Tuang Presideng PAS serta Sokongan dari Mursyidul Am PAS Dato' Haron Din, rasa-rasanya kali mung jangan nak harapkan lagi lah Sokongan dari dia orang berdua. Atas sebab mung sudah Menipu dia orang berkaitan Rang Undang-Undang (RUU) Persendirian Mahkamah Syariah Negeri Kelantan yang mung kata UMNO akan Sokong sampai Berjaya.

Kesudahan nya bukan setakat nak harapkan UMNO Sokong seperti yang mung Janji tapi untuk Dibentangkan pun Tak Dapat selepas Dua Kali Parlimen Bersidang. Atau mung sendiri sudah memberitahu pada Tuang Presideng PAS yang RUU tersebut tidak dibentangkan kot Najib... sebab itu Tuang Presideng PAS dengan Mursyidul Am PAS rilek aje... yang seorang nya pergi Umrah dan yang seorang nya walaupun seorang Ahli Palimen tapi pergi Ke Negara Jepun untuk Berdakwah.

Sudah lah pergi Berdakwah semasa Dewan Rakyat sedang Bersidang... lepas tu tak ada apa-apa Komen dari Tuang Presideng sampai hari ini berkaitan RUU yang Gagal dibentangkan, tak ada cakap yang UMNO tu Kaki Penipu ke... UMNO tu Kaki Temberang ke... UMNO tu Munafik ke... tak ada beb. Yang ada disentuh hanya lah Penentang RUU tersebut adalah seperti Anjing dan Serigala yang Menyalak... bab Ulama' Menjelir Lidah seperti Anjing tak ada pulak Tuang Presideng cakap.

Habis mung ni macam mana ni Najib... tak kan mung nak biarkan aje nama mung dikotorkan oleh WSJ tu Najib, tak kan mung tak nak Membersihkan nama mu wahai Pahlawan Bugis... tolong Najib jangang mung Memalukan Darah Keturunan Bugis yang ada didalam Tubuh Badan mung itu Najib. Mung kena Buktikan bahawa WSJ adalah Penyiaran Samapah yang berada di Negara Amerika bersahabat dengan Israel Musuh Malaysia dan Musuh Umat Islam atau mung calling calling lah Obama.

Mung calling Obama dan cakap lah dengan Obama tak boleh Kaw Tin ke dengan Editor WSJ tu... mung cakaplah yang mung tu Berdarah Pahlawan Bugis... kalau Obama tak percaya mung bacakan Perpatah Pujangga Bugis yang berbunyi "Meski pun Bagaimana Besar Gelombang Yang Melanda... Biar pun Kemudi Patah... Biar Pun Layar Telah Robek... Biar pun Seribu Kapal Temggelam Ditengah Lautan... ia nya lebih Mulia Tegap Teguh Berjuang daripada Membalik Haluan Pulang".

Kalau Obama kata tak boleh tolong.... mung Warning Obama dengan kata-kata yang mung tak Henginnng untuk bermain Golf dengan dia lagi, biar nanti dia tertunggu-tunggu untuk bermain Golf dengan Anwar Ibrahim pulak.... kah kah kah... ini Cerita beb jika dulu maka sudah tentulah Anwar Ibrahim yang akan jadi Mangsa... Anwar Boneka Amerika lah... Anwar Ibrahim Penyokong Israel lah... Ini semua Anwar Ibrahim punya pasal. Sekarang ni siapa punya pasal pulak Najib oiiii... kah kah kah !.


hemmmmm..... ini membuat ulama'-ulama' ug yang ada adalam pas tu berfikir beribu untuk bersama dengan umno ni beb... pening pening... mana usul dewan ulamak yang belum selesai... mana lagi memikirkan pakatan 2.0 tanpa pas... kah kah kah !.

3 ulasan:

  1. Kita tunggu Hj hadi dan haron dia serta ulamak Pas mengeluarkan satu fatwa bahawa najis adalah sebersih2nya.

    BalasPadam
  2. macam cokelat calvary macam secret rest peace.

    BalasPadam
  3. Jangan marah sama Tuang Presideng aku menyokong Najib 110%. Bila Najib menang nanti, adalah harapan dia jadi Menteri Hal Ehwal Wanita (satu kementerian yg penuh dgn cabaran) !

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....