DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Sabtu, 4 Julai 2015

Mat Sabu Memperli Tuang Presideng Dalam Pengumuman Pakatan Baru Yang Akan Ditubuhkan




Bekas Timbalan Presiden PAS Haji Mohammad Sabu (Mat Sabu) ni sudah lebih beb.... ada ke Mat Sabu kata Islam Tidak Mengajar Kita Menggunakan Perkataan Serigala Anjing atau Jebon, ini sudah terang-terang Mat Sabu Memperli Tuang Presideng PAS Tuang Guru Datuk Seri Haji Abdul Hadi Awang yang juga Ulama' Tersohor merangkap Naib Ketua Ulama' Sedunia... tak patut tak patut... mung ni memang tak patut lah Mat Sabu.

Mung Sedar tak siapa yang lu Perli tu Mat Sabu... mung tu siapa untuk Memperli Tuang Presideng PAS... berapa banyak sudah Kitab yang sudah mung Khatam berbanding dengan Tuang Presideng PAS tu, mung tak tahu ke yang Tuang Presideng PAS mempunyai ILmu Sastera yang Tinggi dan bukan setakat Ilmu Agama sahaja jika mengikut kata-kata daripada Penyokong-Penyokong beliau yang juga Bakal menjadi Tuang Guru satu hari nanti.

Sudah lah mung tu Tak WALA' kepada Tuang Presideng PAS... ini mung pergi Perli lagi Tuang Presideng PAS Apa Hal Mat Sabu, mung tak takut ke Kena Pecat daripada PAS Mat Sabu. Mung tak tahu ke jika sudah Dipecat bermakana mung sudah Keluar dari Jamaah Islam. Bila sudah Keluar dari Jamaah Islam bermakna itu sudah dikira Keluar dari Islam... mung Tak Takut ke nanti dikatakan sebagai sudah Keluar dari Islam Mat Sabu... selisih Malaikat 44.

Tapi tak apa Mat Sabu... mung jangan risau sangat kerana jika hari ni mung dikatakan sebagai keluar dari Jamaah Islam tapi mungkin satu hari nanti mung akan dikatakan sebagai Tidak Keluar dari Jamaah Islam, kerana itu adalah perkara biasa bagi Tuang Presideng PAS dan Penyokong-Penyokong beliau seperti mana dulu sewaktu Amanat Hadi Hangat Dipasaran. Tapi sekarang tidak lagi kerana menurut Tuang Presideng UMNO tidak Seburuk Firaun.

Kerana bab membuat kerja Pusingan 'U' atau pun membuat Pusingan 'S' adalah sebahagian daripada Amalan Wajib bagi Tuang Presideng PAS serta Penyokong-Penyokong beliau, jika dulu yang keluar dari Mulut Tuang Presideng berkaitan UMNO dan Isi Perut UMNO adalah Firaun... Nambrud... Zalim... Kafir dan yang sewaktu dengan nya tapi sekarang ianya sudah bertukar bahawa Islam tidak Mengajar itu kepada Gerakan Islam.

Mungkin yang diajar oleh Islam kepada Pemimpin Islam ialah memanggil Ahli-Ahli yang bersama Gerakan Islam seperti JEBON... MUNAFIK HARIKI... ISLAM LIBERAL... ANJING dan SERIGALA jika Mempertikaikan KERJA BODOH BERPOLITIK Tuang Presideng Gerakan Islam. Atas sebab Tuang Presideng Gerakann Islam adalah Ulama' Pewaris Nabi, jadi bila sudah Pewaris Nabi maka mungkin juga Ulama' adalah MAksum seperti mana Nabi juga kot.

Berkaitan Ucapan mung yang mengatakan akan Wujud PAKATAN BARU selepas Hari Raya Aidil Fitri... ini mungkin adalah Hadiah Paling Bermakna buat Kepimpinan Baru PAS terdiri dari Golongan yang Mengaku sebagai Ulama' Pewaris Nabi, kerana PAS sudah boleh Menghakmilikan Pakatan Rakyat (PR) sepenuhnya selepas Hari Raya nanti, jadi mung jangan Perasan yang Ulama' PAS tu akan Bersedih jika ada Pakatan Baru wujud ya Mat Sabu... kah kah kah !. sumber


hemmmmm..... kita tengok nanti siapa yang lagi cepat mengumumkan  keputusan... sama ada g18 atau pun majlis syura ulama'... kah kah kah !.

12 ulasan:

  1. Aku tak sabar mau joint parti baru bersama bang Mat dan rakan2. Mmg muak aku dgn perangai ularrrrrsemak dlm PAS yg ada.

    BalasPadam
  2. Tuang Presideng!. Tuang ponteng sidang parlimen disaat akhir nak persoalkan sejauh mana RUU persendirian hodoh tuang bawa tu diberi tindak balas. tapi tika tu tuang , mung gi jepung katanya dakwah, tinggalkan amanah duduk diparlimen. Berapa banyak orang jepung dah makan pil kuda dan terus masuk selam? Dok dalam kapalselam scorpene kah ?

    BalasPadam
  3. Ehh Tuang Presideng hidup lagiii? Ingatkan nak gulung Pas pis pus dah... Jumpa ROS nak bubar Pas.... Jadi persatuan ngo di Terengganu dan Kelantan...

    Pas kini turun pangkat jadi badan dakwah dan berhenti berpolitik ajaran sesat

    BalasPadam
  4. UG PAS asyik rasa diperkuda DAP dan PKR....

    itu adalah balasan kerana presideng fitnah org isu PIL KUDA

    Presideng PAS kutuk org yg kunun halang PAS mcm ANJING dan serigala

    sedangkan UG PAS lah yg mcm anjing meleleh air liur pada umnu


    rakyat berduka kerana najib dikatakan rompak beratus juta kes 1MDB

    agaknya UG PAS yg meleleh kot2 boleh tumpang jilat tulang juta2 tu.

    meleleh air liur depa tgk najib pandai berniaga strategik 1MDB dapat untung ratus juta dlm sekelip mata.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dol , geng kopiah mula bljr merembat dgn anak raja mat salleh tu di perangsang seka Selangor.... Menantu pun dah bijak kaya raya skrg byr pjbt agung pas pis pusug tertunggak....

      Adik beradik.... Rembat merembat sapa yg cepat siapa yg paling byk.... Kesian azmin...

      Padam
  5. Doa kehancuran umno akhirnya bala kehancuran kepada pas.. harap dengan kewujudan pakatan baru jangan doa benda yang tidak baik kepada parti lawan.. harap ambil berat untuk menjadikan islam itu agama yang suci.

    BalasPadam
  6. hj hd dah lupa sama fatwanya......

    BalasPadam
    Balasan
    1. Selalunya orang yang lupa perkara-perkara penting yang ia telah buat dalam hidupnya,orang itu telah jadi pelupa, nyanyok, hilang ingatan atau pun gila khinzir. Apa-apa hal kena jumpa doktor pakar sakit jiwa dahulu atau pun guru ugama yang ada ilmu boleh mengubat sampukan jin.

      Padam
  7. alhamdulillah, parti baharu yang lebih terbuka, bukan mcm pas, sikit sikit hudud. buat festival muzik sikit pun sibuk nak bantah. itu je kerjanya.

    BalasPadam
  8. Anda berhak utk berfikiran seperti yg sdg anda fikirkan skrg... sptmana kami juga sblm ini bilamana kami dijamu dgn tohmahan2 kpd TGHH oleh pemimpin dap bhw beliau seorg yg suka u-turn, pengkhianat, kaki fitnah, kaki label pesaing dan mcm2 lg. Kami pd awalnya termakan juga akan tohmahan2 yg senantiasa diulang siar oleh media2 cyber pro-DAP terbabit..

    Tapi bila kami terbaca surat yg telah ditandatangani oleh TGHH dan LGE berdua, terus saja kami terfikir.. Rupa2nya yg menuduh selama ini lah yg sebenarnya membuat u-turn (setelah menyokong utk bersetuju ke atas dasar parti masing2 dia plk yg serang dasar parti PAS utk perjuangkan HUDUD..).

    Rupa2nya yg menuduh selama ini lah yg sebenarnya pengkhianat (setelah menandatangani surat berkenaan, beliau pula mengkhianat dgn berpura2 seolah2 tidak menyedari akan kewujudan surat berkenaan dgn menuduh TGHH pula seorg pengkhianat..).

    Rupa2nya yg menuduh selama ini lah yg sebenarnya kaki fitnah (bilamana dia pula yg memfitnah bhw TGHH tidak menunaikan janji sdgkn sebagai seorg ulamak muktabar TGHH hanya berpegang kpd apa yg telah ditandatangani atau dipersetujui bersama..).

    Rupa2nya yg menuduh selama ini lah yg sebenarnya kaki label pesaing (bilamana dia menuduh pesaing utk raih pengaruh dlm PR iaitu TGHH telah tidak berlaku jujur sdgkn bila dah rela hati menandatangani surat tersebut dia pula sendiri yg melabelkan TGHH penipu hanya kerana ingin menjayakan RUU di peringkat parlimen iaitu asas dasar parti PAS itu sendiri dan BUKANNYA dasar DAP ataupun dasar PKR mahupun dasar parti islam baru!! ..)

    Huuhhh nasib baik kami tidak terus-menerus mempercayai LGE sebagaimana PASMA dan G18.. malah demi utk bersangka baik kami menganggapkan kedua2 kumpulan ini sehingga saat ini TIDAK PERNAH LANGSUNG melihat surat yg telah ditandatangani bersama itu, maka dgn sebab itu jadi lah mereka spt apa yg mereka sdg jadi sekarang ini. Di mana mereka kelihatannya melutut meminta belas ikhsan dari tok guru baru mereka iaitu Mursyidul Am TGLKS dan Tn Presiden TGLGE!!..

    Ini dapat dibuktikan bilamana mereka sanggup utk beriftar bersama2 di kalangan mereka (spt tertera dlm gambar2) dan sebaliknya tidak pula tergamak utk beriftar bersama2 'bekas' pemimpin sebenar mereka! ..

    Maka dgn perkembangan sebegitu sudah tentulah penubuhan parti baru sudah x dapat dielakkan lg malah ia sebenarnya amatlah dialu2kan demi kesejahteraan bersama..

    Wallahua'laam...

    BalasPadam
  9. islam hanya mengajar pengikut memanggil perkataan ALJUBURI tak gitu abg mat...dah jadi ulamak exspress dah bang mat,kasi pantun sikit bang mat...

    BalasPadam
  10. kalau takda makian dalam ceramah pas tak sah,inilah trademark tuan haji mat sabu,lepas ni kita tak akan dengar lagi segala makian dari abang mat,nescaya mukaddimahnya dipenuhi ayat2 suci al quran...Alhamdulillah...

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....