DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Khamis, 2 Julai 2015

Cerita Ulama' Su' Yang Juga Diibaratkan Seperti Anjing Dan Kaldai







Ini lah hasil Kerja-Kerja Manusia yang Mengaku sebagai Ulama' Pewaris Nabi yang sebetulnya adalah Ulama' Su' (Ulama' Jahat) yang Bertempiaran di Akhir Zaman seperti Sabda Nabi SAW dalam Hadis beliau yang berbunyi "Aku Bimbang Keatas Kamu Yang Lebih Dasyat Dari Dajjal Iaitu Ulama Su', Ulama' Yang Memutar Belitkan Tujuan Agama Yang Benar Kepada Yang Lain Demi Permasalahan Dirinya Dan Pemerintah Walaupun Bertentangan Dengan Agama.

Ulama' Su' juga adalah Seorang Munafik yang Durjana kerana dia sendiri tidak dapat Manafaatkan Ilmu nya tapi dalam masa yang Memudaratkan oramg lain, Orang Alim yang sedemikian adalah juga Syaitan yang Durjana Bertopengkan Manusia dan Paling Bahaya kepada Agama Allah SWT. Mereka adalah Virus Perosak yang Paling Bahaya untuk Merosakan Iman Umat Islam. Kebiasaan nya Kesan Kejahatan Orang yang Bukan Ulamak Su' tidak Seteruk Ulama;Su'.

Dimana Ulama' Su' yang mengaku sebagai Ulama' Pewaris Nabi menjadi Ikutan dan Tauladan kepada orang lain, segala Fatwa mereka akan Mempengaruhi Cara Hidup serta Pemikiran Jamaah. Ianya boleh di umpamakan seperti Seorang Doktor yang Salah memberi Ubat kepada Pesakit yang akhir hanya akan Menambahkan Kesakitan dan juga boleh membawa kepada Kematian buat Pesakit. Ulama' Su' juga sebenarnya adalah wakil kepada Syaitan Laknatullah.

Ulama' Su' juga di ibaratkan oleh Allah SWT dalam Firmannya seperti ANJING dan KALDAI :

  • Surah Al-Jumaah Ayat 5 : "Perumpamaan Orang dipikulkan kepada nya Kitab Taurat, tetapi mereka tiada memikulnya bagikan Keladai yang Memikul Kitab-Kitab. Amatlah Buruk Kaun yang Mendustakan Keterangan-Keterangan Allah, dan Allah tidak memberi Petunjuk kepada orang-orang yang menginaya dirinya".


  • Surah Al-Araf Ayat 175 : "Dan bacakanlah kepada Mereka berita orang yang Kami berikan Keterangan-Keterangan Kami kepadanya lalu dibuangnya. Sebab itu Mereka didatangi Syaitan dan Syaitan itu termasuk Orang-Orang yang Sesat".


  • Surah Al-Araf Ayat 176 : "Perumpamaan nya Sebagai Anjing, kalau Engkau Menghalau nya dihulurkan lidah nya, dan jika Engakau biarkan dihulurkan juga lidahnya".


Ulama' Su' juga dikatakan muncul Sepanjang Zaman kerana mereka ini Hidup sama Hayat dengan Kehidupan Manusia untuk Menyesatkan Manusia, Amat mudah untuk Menghadapi dengan Syaitan Laktullah iaitu cukup dengan Membaca Ayat Kursi dan Au'zubillah. Tetapi Syaitan yang bertopengkan Manusia agak sukar untuk dihadapi kerana Mereka juga boleh membaca Ayat-Ayat Al-Quran seperti Air yang Mengalir Lancarnya, jika berbicara seolah-olah Takutkan Allah SWT.

Ulama' Su' akan Mencari Dalil yang bersesuaian dengan Tekak dan Selera Mereka bagi Menghalalkan Tindak Tanduk Pemerintah yang Rakus semata-mata untuk Kepentingan Duniawi Diri Keluarga dan Puak, walaupun Hati Kecil Ulama' Su' sendiri tidak boleh menerima apa yang mereka yang katakan atas sebab Ilmu yang mereka Miliki. Namun oleh kerana Duniawi... Kedudukan... Pangkat dan Jawatan mengatasi segala-galanya maka Kebenaran terpaksa diketepikan. 

Realiti Kehidupan Ulama' Su' Kebiasaan nya akan Dihina ketika diatas Dunia lagi tetapi akan mengatakan yang itu adalah Cabaran yang dihadapi oleh Ulama'-Ulama' Pewaris Nabi, kebiasaan nya juga Ulama'-Ulama' Su' akan disukai oleh Pihak Pemerintah. Jika situasi seperti di Negara Malaysia yang menjadi Pemerintah nya adalah UMNO maka Pemimpin UMNO akan Suka dengan Ulama'-Ulama' Su', kerana mana ada Sebuah Kerajaan yang Zalim akan sukakan Ulama'.

Diantara Ciri-Ciri Ulama' Su' ialah TAKBUR dengan Pandangan walaupun Tidak Betul dari Segi Kaedah Pengambilan Hukum... Melebihkan Duniawi sehingga Mengabaikan Tugas Akhirat... Takut kepada Manusia tetapi tidak Takut kepada Allah... TAMAK kepada Duniawi dan Pangkat... Penagmpu kepada Pemerintah yang Zalim... Takut memberi Nasihat kepada Pemimpin yang Zalim... Tidak ada rasa Sensitif terhadap Penyelewengan yang dilakukan oleh Pemerintah seperti Rasuah.

Ulama' Su' hanya mementingkan Perut dan Tengbolok mereka biar pun akan mengakibatkan Agama Dicerca... Bijak Bermadah Pujangga untuk menarik perhatian orang ramai walaupun Salah dari segi Fakta... Bercakap Tidak Serupa Bikin serta Berbelit-belit seperti Belitan Serban... Tidak Memaparkan Akhlak Islam yang sepatutnya ada kepada seorang Ulama'... Diri dan Keluarganya tidak menunjukan Contoh Tauladan yang Baik seperti Anak Isteri tidak memelihara Aurat

Gua nak tumpang tanya kat Tuang Presideng PAS Tuang Guru Datuk Seri Haji Abdul Hadi Awang merangkap Naib Ketua Ulama' Sedunia No 3, betul ke apa yang gua tulis dari apa yang baca berkaitan Ulama' Su' diatas. Jikalau Tuang Presideng Tak membaca harap-harap Penyokong-Penyokong Tuang Presideng yang rasanya tak kurang juga Cerdik nya berkaitan Ilmu Agama tolong berikan Pencerahan dengan apa yang ga tulis dari apa yang gua baca.  sumber

I Love U Tuang Presideng PAS Tuang Guru Datuk Seri Haji Abdul Hadfi Awang... muahhhh... muahhh... muahhh... kah kah kah !


hemmmmm..... tuang presideng pas nak tumpang tanya ni... mangsa banjir kat negeri yang hudud hendak dilaksanakan tu macam mana tuang presideng... masih duduk dalam kemah ke atau tidak... kah kah kah !.

7 ulasan:

  1. Mangsa banjir yg masih duduk dlm khemah tu, biaqpi la kat depa! Sapa suruh duduk lama-lama dlm khemah tu, awatnya depa tu tak boleh nak berdiri atau baring ka? Lagi satu, sapa suruh depa jadi mangsa banjir? Menyusahkan betul!!!

    Presideng tuang pil kuda.

    BalasPadam
  2. Satu saolan: Adakah terdapat penganut SYIAH dalam ULAMA PAS? Cuba kita cari, tak salah kan...siapa agaknya?

    BalasPadam
  3. admin pun kerjanya menyalak aja...

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalau gua menyalak pun gua ni bukan nya ulama' beb... tapi yang ulama' tu terjeler lidah nya apa hal... kah kah kah

      Padam
    2. Jackass@doggy style clericKhamis, Julai 02, 2015 9:39:00 PG

      Alahai... anjing tuduh orang menyalak??! Kikiki...
      Anjing pun dah pandai makan cili ker.. tu yang terjelir lidah tu.. pedas....

      Padam
  4. for me...seolah2 PAS sedang mengalami evolusi utk menjadi khawarij atau doktrin syiah... yg mana kedua2 adalah teroris

    seolah2 aura fenomena fitnah akhirzaman sedang menjangkiti PAS

    kerana masa ini adalah era kebangkitan syiah dn khawarij....

    sehinggalah datang Imam Mahdi

    maybe i hv gone too far tp jgn ingat mustahil.

    BalasPadam
  5. Hj Hadi patut sedar...banyak kesilapan besar yg beliau telah lakukan sehingga pengundi rasa bosan dgn tingkah lakunya dlm membuat keputusan. Beliau boleh bangga dgn jawatan presiden yg dipilih oleh petwakilan.
    tapi..bilangan besar rakyat dibawah sudah hilamg kepercayaan pafa beliau.
    harap beliau buka mata. Beri peluang pada org lain..utk jawatan itu.
    jgn sampai PAD menjadi lebih teruk semacam akhbar Harakah

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....