DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Rabu, 10 Jun 2015

Wahai Ulama' PAS, Bila Kebodohan Dan Kesombongan Bergabung Ini Lah Jadinya Beb !



Susah betul bila yang Cerdik Ilmu Agama merasa Diri tu Cerdik Serba Serbi nya, kemudian digabungan kan pulak dengan Kesombongan. Perrrggghhh... Akhirnya Ahli dibawah yang Mendapat Kesusahan, sudah lah Bodoh Berpolitik kemudian Berlagak nak Mampos dengan Kesombongan Tahap Gaban... kah kah kah !.

Gua tak Faham betul dengan Ulama'-Ulama' yang ada dalam PAS ni, duduk dalam PAS diperingkat Tertinggi tapi membuat Kerja mengalahkan Ahli diperingkat Cawangan, ini lah akibat nya bila membuat Kerja dengan NIAT JAHAT Campur Kebodohan dan bukan nya membuat Kerja atas Kecerdikan dan Keikhlasan beb... kah kah kah !.

Usul Memutuskan Hubungan Dengan DAP hanya satu Usul Sandiwara pada Asalnya bagi Mempengaruhi Perwakilan sebelum Pengundian, konon-konon nya bagi Menampakan kepada Perwakilan PAS yang Ulama' dalam PAS adalah TEGAS dan Berpegang kepada Hukum Syara'...lepas tu keluarkan CHAI... kah kah kah !

Sekarang Tunjukan lah yang lu orang Ulama' betul-betul Tegas dan Berpegang kepada Hukum Syara', jangan dok sibuk mangatakan yang lain sebagai GOPOH tapi sebenar nya awak yang Lembab, Bodoh Sombong dan Berlagak nak Mampos serta membuat kerja betul-betul macam Haramjadah Wa Bangsat beb... kah kah kah !.

Gua tak salahkan orang lain beb... tu si Tuang Presideng PAS yang punya ANGKARA ini semua, Tuang Presideng tu lah yang menjadi Punya sebahagian Besar Permasalahn yang berlaku didalam PAS hari in. Tetapi akibat Kebodohan dan Kesombongan beliau Berpolitik maka ini lah jadi nya beb... kah kah kah !.

Segala Kerosakan yang ada berlaku dalam PAS hari ini beliau lah yang WAJIB Bertanggung jawab, jika beliau Tidak Berlagak Pandai dan Sombong rasa nya Kemelut dalam PAS dan Pakatan Rakyat (PR) tidak seteruk ini. Begitu juga lah dengan Usul dari DUPP yang akhir nya menjadi Masalah Padan Muka... kah kah kah !.

Seperti kata Pengerusi Usul Muktamar Datuk Mafuz Omar yang mana Usul tersebut telah dibincangkan Bersama beliau, tapi kerana beliau Bodoh Berlagak Pandai maka Usul tersebut telah Diluluskan Tanpa Bahas. Cuba jika beliau Cerdik dan Tidak Sombong mana mungkin Usul akan Diluluskan Tanpa bahas... kah kah kah !.

Tapi macam mana pulak tidak Diluluskan Tanpa Bahas bila yang membawa Usul adalah dari kalangan orang-orang beliau, ditambah lagi yang Usul tersebut memang Dirancangn sebagai Satu Sandiwara bagi Mempengaruhi Perwakilan sebelum Pengundian. Sebab itu gua Salahkan beliau 100 pertatus beb... kah kah kah !.

Cuba jika beliau Cerdik dan Tidak Berkomplot dengan DUPP, lu orang rasa Usul tersebut akan Diluluskan Tanpa Bahas ke atau Tdak Diluluskan, jika beliau Cerdik dan Tidak Berkomplot sudah tentu beliau tahu dari Sudut Perundangan akibat dari Usul tersebut Diluluskan Sesuka Hati. Sekarang apa dah jadi beb... kah kah kah !.

Jika Tidak Hendak Melaksanakan Usul tersebut maka Muktamar Khas kena diadakan bagi Membatalkan Usul Memutuskan Hubungan Dengan DAP, tapi jawapnya Maruah PAS akan di Ibaratkan seperti Sehelai Lapik Kaki kepada Pengundi dalam PRU14 selagi Kepimpinan PAS sekarang tetap berada disitu Menerajui PAS... kah kah kah !.

Rasa nya tak mungkin Ulama'-Ulama' dalam PAS sanggup membuat Maruah PAS di Ibaratkan seperti Sehelai Lapik Kaki, dan jika Usul tersebut diteruskan juga maka Maruah PAS juga menjadi Taruhan dengan Mengorbankan Ahli-Ahli PAS sebagai Korban kepada Usul Memutuskan Hubungan Dengan DAP... kah kah kah !.

Bagaimana Ahli PAS Bawahan masih boleh memegang Jawatan yang berkait dengan Kerajaan Negeri, yang mana DAP terlibat Secara Langsung atau Tidak Langsung, contoh nya di Pulalu Pinang yang Berketua Menteri kan DAP yang mana Wakil PAS akan berhubung Secara langsung dengan DAP sebagai Ketua Menteri.

Manakala di Selangor pula walaupun Menteri Besar adalah daripada PKR tetapi Exco-Exco Kanan terdiri daripada DAP, jadi bagaimana boleh mengatakan Hubungan dengan DAP telah Putus. Tapi masih boleh beranggapan telah Putus dengan DAP dan Ahli PAS boleh terus Berkhimat dengan buat Dekkkk aje... kah kah kah !.

Bila orang tanya nanti apasal Tidak Letak Jawatan maka beri lah Jawapan bahawa PAS bukan nya berhubung dengan DAP tapi dengan PR kerana semasa PRU13 lalu yang Menang adalah PR bukan nya DAP... boleh lah menjawap dengan jawapan sebegitu jika mempunyai Muka Tak malu Tampal Kulit Babi 14 Inci... kah kah kah !.

Ini lah akibat nya Mempunyai Pemimpin yang Bodoh Berpolitik, langsung tidak Memikirkan Nasib-Nasib Ahli-Ahli PAS Peringkat Bawahan, dipihak Kepimpinan mungkin Tiada Menjadi Masalah sangat jika Usul tersebut dilaksanankan. Terutama nya yang Berstatus YB kerana Gaji Tidak Tercuit dan Berkurangan... kah kah kah !

Juga kepada Pemimpin PAS yang Berstatus Ulama' walaupun Tidak Berstatus YB namun jika Usul tersebut Dilaksanakan ianya sikit pun Tidak Mendatangkan Kesan kepada dia orang beb, kerana dia orang dengan Air Liur Basi pun masih boleh lagi Mendatang Hasil. Tapi tidak kepada Ahli-Ahli PAS Peringkat Bawahan... kah kah kah !.

Sekarang mulalah KELAM KABUT dengan Menyalah kan orang lain walaupun Sudah Terang Lagi Bersuluh yang ianya Berpunca dari Kebodahan dan Kesombongan dalam Berpolitik, dengar Cerita beb... ada seorang AJK PAS Pusat dari Selangor yang akan KEBULUR jika Usul tersebut Dilaksanakan di Selangor... kah kah kah !.


hemmmmm..... lu orang nak tahu ke siapa ajk tersebut beb... siapa lagi jika tidak menantung tuang presideng pas... kah kah kah !.

6 ulasan:

  1. Hukum kebenaran dan keadilan terus berjalan. Kumpulan ulamak PAS yang buta undang-undang membuat dan meluluskan usul putus kerjasama dengan DAP, yang akhirnya mereka snediri terjerit-jerit kononnnya "ia belum muktamad" lagi. Jadi memutuskan Hubungan dengan DAP hanya satu Usul Sandiwara pada Asalnya bagi Mempengaruhi Perwakilan sebelum Pengundian.
    KITA TUNGGU SAMADA " MEREKA MEMILIH RINGGIT ATAU ULAMA"

    BalasPadam
  2. masa muktamar masing2 merasa hebat. masing2 nk tunjuk jaguh. kalau ada org PAS pukul org DAP masa tu mcm perkasa, sudah tentu dia disanjung ulamak.

    sapa yg boleh bawa usul ganas dn brutal, dia lah hero.

    presiden diam je sebb rasa penyokong dia kuat sokong dia. maka dok diam dgn penuh bongkaknya.

    mursyidul am pun sama.

    nk halau jin senang dgn air jampi. ni nk mengurus manusia dlm parti politik yg terikat dgn undang2, bukan boleh sembur air liur je.

    nak tanya mursyidul am,

    sudah habiskah berdialog dgn DAP bab hudud hingga menolak mereka?

    tuan pernah kena baling batu berdarah dgn DAP ke mcm Nabi saw kena di Taif?

    tuan pernah kena simbah taik unta ke mcm Nabi saw kena?

    baru DAP tk setuju hudud yg masih boleh diurus dgn baik, tuan dah nk bermusuh dgn mereka.

    sedangkan Nabi saw berdakwah sungguh2 dgn org yahudi hinggalah Allah melarang.

    tuan pula masih byk ruang utk berdakwah hudud tp tuan dah istihar perang.

    dimana tuan ketika banjir kelantan? dimana tuan ketika anwar dizalimi kali ke 2?

    tuan jg ajar saya jgn cenderung kpd org zalim nnti disentuh neraka.

    tuan biarkan presiden dn anak buah hanyut buat mungkar kerana membela tuan.

    Nabi saw diturunkan utk mengajar akhlak yg baik... dan hudud jauh kemudian lagi.

    tapi tuan telah membiarkan kehancuran akhlak penyokong yang lebih utama diberi perhatian demi terpengaruh dgn gula2 hudud tajaan umno.

    nasihat hamba :

    hentikan sementara seminar2 hudud.

    PAS sgt mendesak utk membuat seminar muhasabah diri, seminar dan program pembersihan hati, byk berzikir menangisi diri.

    jgn hanya rasa megah dgn ceramah yg ribuan org melaung takbir saja, buat program pergi ke kubur yg sunyi tiada penyokong bertakbir.

    kalau tk mau juga semua tu... at least buatlah program bersama habib Yahanana Ana Sudah Kena.... jemput sekali kawan baru muhyidin. at least boleh happy2 beryahanana dpd sibuk melabel pemimpin bawahan sendiri.

    BalasPadam
  3. 1) Sudah tipu FITNAH kaw-kaw rakyat dekat pru-13 dulu dgn PilKuda

    2) Tipu FITNAH lg kpd ahli2 PAS sndiri ddlm muktamar dgn ayat2 BARUA & broka

    3) Tipu FITNAH trhdp Wan Azizah konon2 tak layak sdangkan Wan Azizah "best" student kat Ireland & IQ Wan Azizah bpuluh x lebih jauh pintar dr siTOLOL itu

    4) Tipu FITNAH lg konon2nya tak kemaruk jwtan tp senyap2 hantar nama wakil PAS utk jd MB di Selangor

    5) Tipu FITNAH lg dgn RUU-hudud yg jls skali tunjuk tolol-KEBODOHAN dgn gelojoh sorang2 LANGSUNG tak berbincang..last2 kena KENCING tp tak serik2 jugak!?

    6) Tipu FITNAH rakyat lg...RUU-hudud tu pon bukan "hudud" yg REAL mcm yg ddlm Quran tp skadar "hudud" kepala-JAMBAN ikut nafsu kepala hotak dia yg dipinda2!?

    7) Tipu FITNAH sandiwara lg ddlm muktamar konon2 hularrraMak2 dah PUTUSkan sgl hubungan dgn DAP-takYah-Bahas2---noktah!!......skrg puak2 tolol-BODOH yg tak layak langsung dipanggil ulamak tuu dah KELABU asap!!!

    Puak2 yg klu amik LCE/SRP pon tak lulus tuu jenuh laa sakan piang nak guna siku & kepala-LUTOT nak belit-PUTAR camner lah pulok...dan TUHAN akan pamirkan lg bodoh-TOLOL-siku-LUTOT mrk smakin jls & TERANG!!!!!

    Saksikan & terus sama2 kita saksikan..

    Bro Mat Indera..
    Inilah akibat bila si-TOLOL-siku-LUTOT itu bermain2 dgn FITNAH yg sgt2 dibenci serta diLAKNAT oleh ALLAH...lebih2 lg dgn topeng2 Quran hadis SORBAN dan juga jubah!!!!!!!??????

    Alangkah sgt7 sgt7 sgt7 sgt7 dmurka & sgt7 diLAKNAT oleh ALLAH!!!!!!?????

    BalasPadam
  4. Allah dan Rasul melarang kita drp berpecah.dan lagi damaikan lah antara mereka yg bersengketa itu.tapi sekarang barisan kepimpinan baru ini jauh menyimpang drp cara kepimpinan yg lepas.Hj hadi awang sekarang memang gila2 nak berUG dgn amno.skian.

    BalasPadam
  5. Korang marah sangat ni apahal. Salahkah aku kalau PM Najib nak bagi jawatan Timbalan Perdana Menteri yang berkuasa atas JAKIM? Ayoyo ini hal pun ada marah juga!!!

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....