DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Jumaat, 5 Jun 2015

(Video) Muktamar PAS : Kenapa Beruk Terkena Belacan Sampai Boleh Menghadiri Muktamar PAS






Ini lah Hebat nya Hasil TARBIYAH dari Tuang Presideng PAS bila Penyokong-Penyokong Pro-Ulama' yang seperti BERUK TERKENA BELACAN semasa Muktamar PAS sedang berjalan, hanya kerana konon nya untuk Menzahirkan Kewala'kan yang Membabi Buta dan Membuta Tuli serta Ketololan Diri... kah kah kah !.

Ini jugalah Manusia yang bila Disanggah Kenyataan akan mengeluarkan Berjela-jela Nas-Nas Al-Quran dan Hadis-Hadis seperti Air Yang Mengalir sebagai Hujah, namun Perbuatan dan Perangai Tak Jauh Berbeza dengan Tingkah Laku Beruk semasa Terkena Belacan. Apakah disebabkan dia orang bukan nya JEBON... kah kah kah !.

Tanpa ada Perasaan Malu dan Segan maka Wala'un-Wala'un tersebut seperti sudah mempunyai Muka Tak Malu Tampal Kulit Babi 14 Inci, namun masih boleh Mendakwa sebagai Penyokong Ulama' Pewaris Nabi, yang Pelik Bin Ajaib lagi ialah seperti Bapak si Wala'un tidak pernah pun Menegur Perangai si Wala'un... kah kah kah !.

Ini bukan nya Episod atau Kejadian yang Pertama kali terjadi didalam Muktamar PAS, jika kejadian tersebut terjadi didalam Persidangan Parti DAP, PKR mahu pun Umno ianya tidak menjadi Kehairanan. Atas sebab Parti-Parti tersebut adalah Parti Yang dikatakan oleh Ulama' PAS Tidak mendapat Keredhaan Allah SWT... kah kah kah !.

Oleh itu sewajar nya lah jika ada Kejadian yang boleh Memalukan dan Mengaibkan Parti tersebut tidak lah menjadi Masalah sangat, tetapi bila kejadian sebegini berlaku di dalam Parti Islam Se Malaysia ianya akan menjadi Tanda Tanya kepada Rakyat. Apakah ini Parti Islam yang akan mengantikan Umno... kah kah kah !.

Apa yang hendak digantikan... apakah hanya Nama sahaja dari UMNO kepada PAS bagi menjayakan PAS GANTI UMNO, namun terus Menukar Hak Milik apa yang ada pada UMNO di Tukar Milik kepada PAS. Terutama dari Segi Mengongkong Permikiran Ahli supaya Bersetuju Apa Saja sebagai Kewala'kan... kah kah kah !.

Jika ini lah Cara dan Perwatakan yang hendak Dibanggakan dengan Kemenangan Besar Golongan Pro-Ulama', jawapnya hanyalah Menang Sorak Kampung Tergadai. Mungkin atas sebab itu Golongan Ulama' ini mengatakan yang Bertanding dalam Pilihan Raya bukan Bermaktlamatkan Kemenangan... kah kah kah !.

Mungkin dia orang ni tak kisah pun untuk Menjadi Pembangkang sampai Mampos, dan Membiarkan Umno/Bn terus dapat Berkuasa serta dapat Berterusan Menindas Rakyat. Sayang sekali hanya kerana KERAKUSAN dan KETAMAKAN untuk memegang Jawatan maka Kecerdikan Ahli Dibodohkan dengan Kewala'kan... kah kah kah !.

Memang dan Diakui iaitu Kalah dan Menang adalah Adat didalam Pertandingan, namun jangan dilupa yang Menang Tidak Semesti nya Benar dan Yang Kalah Tidak Semestinya Salah. Jika yang Menang didakwa sebagai Benar dan yang Kalah dikatakan Salah, semesti nya lah Umno adalah dipihak yang Benar... kah kah kah !.

Sebagai Manusia memang gua akui yang gua Sedih dengan Kekalahan Pemimpin PAS yang boleh Berkerja Untuk Ahli dan Rakyat, dan ianya telah dibuktikan oleh mereka. Tapi apa nak buat jika ini kehendak Perwakilan PAS, namum ianya tidak bermakna Ahli PAS Keseluruhan boleh Menerima keputusan ini beb... kah kah kah !.

Ditambah lagi bila ada dikatakan yang Rancangan untuk MEMYEMBELIH Pemimpin PAS yang bukan Ulama' telah Dirancang sebegitu Rapi, dari mula nya Persidangan Cawangan hingga Persidangan Kawasan. Dimana dipersidangan Kawasan akan menentukan pula Perwakilan bagi Mengundi dalam Pemilihan PAS... kah kah kah !.

Ianya seperti juga lah Rakyat yang tidak Menyokong Umno/Bn dalam sesuatu Pilihan Raya, apakah kerana Majoriti Rakyat Menyokong Umno/Bn maka yang tidak Menyokong terpaksa Menyokong oleh kerana Umno/Bn sudah Menang. Maka jika tidak Menyokong di suruh Keluar dari Negara Malaysia... kah kah kah !.

Oleh dari itu kepada Syaf Kepimpinan yang baru Mendapat Kemenangan, lu orang kena buktikan yang lu orang Boleh dan Mampu bekerja untuk Ahli dan Rakyat. Kenapa gua masukkan sekali Rakyat dan tidak hanya Ahli PAS, ini kerana Pengundi kepada Calon PAS bukan hanya Ahli PAS sahaja... kah kah kah !.

Buat Perwakilan PAS yang telah Memilih Syaf Kepimpinan Baru dalam Pemilihan hari ini, seolok-elok nya lu orang berdo'a banyak-banyak agar Pilihan lu orang tersebut adalah Betul dan Bertepatan dan Selaras dengan Perjuangan PAS. Kerana gua dipihak yang Kalah tidak akan Wala' dengan Membabi Buta beb... kah kah kah !.

LAWAN TETAP LAWAN

Takbir... Takbir... Takbir

hemmmmm..... kita tunggu bagaimana ucapan penggulungan tuang presideng pas, harap-harap beliau dapat mentarbiyahkan penyokong ulama' supaya tidak seperti beruk kena belacan... kah kah kah !.

1 ulasan:

  1. Sick Writer. Penulis macam sakit dan Jiwa tak tenang. mmm. I Think So.

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....