DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Jumaat, 19 Jun 2015

Suruh Letak Jawatan Cara Terhormat Tak Hendak... Mungkin Jika Letak Jawatan Tak Ada Pampasan Beb








Pampasan pun bukan nya banyak hanya Satu Bulan Gaji aje... tapi iyalah mungkin Satu Bulan Gaji tersebut lagi Besar dari Maruah Parti PAS apa nak kata... Kesian betul dengan Ahli PAS yang Mewala'kan Diri Membabi Buta tanpa menyedari yang mereka hanya Diperbodohkan oleh Pemimpin PAS untuk Kepentingan Diri, Keluarga dan Puak-Puak masing-masing atas nama ISLAM... kah kah kah !. 

Sanggup membuat Maruah Ahli PAS seperti Sehelai Lapik Kaki hanya kerana untuk Menutup Kesilapan yang Pemimpin berstatus Ulama', pada hal Dewan Ulama' PAS Pusat (DUPP) yang Mencadangkan Kerjasama Politik Dengan DAP Dibatalkan. Sepatut nya tiada masalah untuk ianya dilaksanakan kerana dan Ahli yang menjadi kepada Majlis Syura Ulama' (MSU) juga dikatakan adalah Ahli DUPP... kah kah kah !.

Cukup Memalukan bila Manusia yang Bergelar Ulama' dan mendakwa Ulama' melalukan kerja seperti Orang Jahil, jika Orang Jahil melakukan kerja Tidak Bermaruah tidak juga menjadi Masalah, bukan nya bermakana bersetuju tapi dah nama pun Jahil. Ini tidak nama aje Ulama' bukan nya satu bukan nya tapi banyak beb dalam PAS... namun sanggup Menjatuhkan Maruah PAS dan Ahli PAS... kah kah kah !.

Sebab itu gua katakan jika yang bukan Ulama' membuat Kerja-Kerja Haramjadah dia orang habis kuat pun akan mengatakan "bukan aku seorang aje yang buat... banyak lagi orang lain yang buat"... tetapi bila ianya dilakukan oleh yang bernama Ulama' kemudian disokong pula oleh Lebai-Lebai Mercun Akhir Baligh... jawap nya seperti Air Mengalirlah Air Ayat Quran dan Hadis keluar dari mulut dia orang... kah kah kah !.

Payah banyak bila sudah Ulama' lebih Cinta kepada Duniawi... tapi jika lu orang cakap kepada dia orang sampai Mampos lah dia orang tak akan Mengaku beb... siap dikeluarkan nya lagi Ayat Quran dan Hadis berkaitan Fitnah, dia yang membuat Kerja Haramjadah lepas tu orang lain dikatakan membuat Fitnah. Sebiji Perangai Pemimpin Umno yang menjadi Sahabat kepada Tuang Presideng PAS tu...kah kah kah !.

Sebab itu mana ada Tuang Presideng PAS dan Lebai-Lebai Mercun memperkatakan perihal Pemimpin Umno yang dikatakan akan Menyokong Hudud jika Dibentangkan di Parlimen, usahkan untuk Menyokong tapi untuk dibentangkan pun tak dibagi oleh Pemimpin Umno. Tapi Tuang Presideng Rilek aje siap boleh lagi Tuang atau Ponteng Persidangan Dewan Rakyat kerana Berdakwah di Negara Jepun... kah kah kah !.

Kadang-kadang bermain juga difikiran gua yang Pemimpin PAS berstatus Ulama' yng ada sekarang hanya Berlakun aje untuk menjalakan Hukum Hudud demi Mempengaruhi Ahli dan Mempengaruhi Orang Islam dalam Malaysia, kemudian ditambah pula cara hidup dia orang yang seperti Langit dengan Bumi jika dibandingkan dengan Allahyarham Tuan Guru Nik Aziz semasa Hidup... kah kah kah !.

Jemaah dibiarkan Porak Peranda... Ahli dibiarkan Mengfitnah tanpa ditegur... macam mana nak Tegur jika itu semua adalah Perancangan yang dipersetujui oleh Ulama' Su'... lu orang dengar aje semasa Ucapan Dasar dan Ucapan Penggulungan, mana ada Tuang Presideng PAS menyentuh berkaitan Fitnah walaupun Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) pun membangkitkan persoalan Fitnah... kah kah kah !.

Pada gua permasalahan yang Dihadapi oleh PAS sekarang ni sebahagian Besarnya adalah berpunca daripada Tuang Presideng tu beb... beliau lah yang wajib dipersalahkan 100 peratus diatas Kemelut yang terjadi dalam PAS hari ini. Pada gua beliau hanya Layak untuk Mengajar di Majlis Kulliyah Agama atas sebab Ilmu yang beliau Miliki bukan nya sebagai Pemimpin yang Menghuru-harakan... kah kah kah !.

Bila ditegur dikatakan Menghina Ulama'... tapi cuba lu orang dengar didalam Ceramah dia orang ada tak di sentuh berkaitan Ulama Su' (Ulama' Jahat) yang dikatakan Nabi Muhammad SAW... tak ada beb yang banyak didengar ialah Ulama' Pewaris Nabi... Macam mana nak sentuh berkaitan Ulama' Su'... sebab Rupa Ulama' Su' itu tak jauh berbeza dengan Rupa dia orang tu beb... kah kah kah !. sumber


hemmmmm..... kalau dengar dia orang punya ceramah... istiqamah... jihad... berjuang... hanya mencari keredhaan allah swt... bila bertembung antara prinsip dengan kedudukan mulalah pening macam orang mabuk pil kuda... kah kah kah !.

6 ulasan:

  1. Tahniah buat ulama PAS. Tahniah Tuang Presiden sebab RUU (hudud) dah dibentangkan di parlimen dan diterima sebulat suara oleh YB yg beragama Islam. Tahniah. Inilah ulama Malaysia.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tahniah ! diterima masuk sepenuhnya kedalam tong sampah.Dia org x sentuh air kencing setan tapi ketagihkan air kencing UMNO, mat sabu dah lapan kali dah dok kena patuk.

      Padam
  2. Nak bentang hudud pun ada strategi Tuang Presiden woi...bukan main rembat ajer macam masak nasi goreng Ahmad Maslan.

    BalasPadam
  3. Apa beza UMNO dgn pas skg???

    Lu sendiri da tahu jawapan...

    KAH KAH KAH..

    BalasPadam
  4. TAKde sorang pon termasuk Mat Sabu dll yg sentuh sikit pon jd lerr pasal FITNAH "pilkuda" yg sgt2 mrosakkan undi pd pru13 t.hari..kenapa FITNAH yg begitu jahannam dibutakan diBISUkan & dilenyapkan dgn SENGAJA?

    Tiba2 diakhir muktamar barulah siKAFIR drp club DHPP yg "berani" yg ada "telor" dan yg TAK "buta" mbangkitkan isu FITNAH yg maha7BEJAT iti??

    Kenapa satu "MUKTAMAR" boleh kena "pukau/sihir" oleh sibapakFITNAH sihingga isu FITNAH lenyap hanyut tiada yg berani mmbantah???

    Adakah "MUKTAMAR" itu mrupakan "MUKTAMAR" Iblis & syaitan2 sehinggalah bila dtg siKAFIR mmbawa prkhabaran FITNAH itu..barulah ada yg mula terSEDAR..????

    Apb "MUKTAMAR" itu butaBISU trhdp FITNAH, tentulah yg hadir disitu adalah ularrrrMak2-SUK-FITNAH-wal-RASUAH yg mngambil idea Iblis & syaitan yg sgt2 diLAKNATI oleh TUHAN...dan apb tlh mndpt LAKNAT drp ALLAH jd lah mrk sebodoh7 dan stolol7UMMAT yg kini sama2 tlh dpt kita saksikan..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dia org ularmak usahkan nak dikata ketagih mabuk air kencing setan sentuhpun tidak. Mereka ketagihkan kena air kencing UMNO. Mat sabu kata kalau nak dikira kena patuk ular bukan sekali tapi dah lapan kali oooiiiiiii Ular-mak rupanya gian air kencing umno !!!!

      Padam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....