DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Jumaat, 19 Jun 2015

Sebenarnya Bukan Umno Yang Kencingkan PAS, Tapi Tuang Presideng Yang Kencingkan Ahli PAS !




Walaupun Pahit untuk diterima oleh Ahli PAS apatah lagi jika Ahli yang begitu WALA' kepada Tuang Presideng PAS Tuang Guru Datuk Seri Haji Abdul Hadi, namun itu lah Hakikat yang sebenarnya berkaitan Rang Undang-Undang (RUU) Persendirian Mahkamah Syariah Negeri Kelantan yang GAGAL dibentangkan di Persidangan Parlimen kali ini. Malahan sebelum ini ianya juga Gagal untuk dibentangkan oleh Tuang Presideng PAS dalam Persidangan terdahulu.

Oleh itu bermakna sudah Dua Kali RUU Persendirian Mahkamah Syariah Negeri Kelantan telah Gagal bukan saja untuk Diluluskan tetapi untuk Dibentangkan sahaja pun telah Gagal, maka terpaksalah ianya dibawa untuk dibentang dalam Persidangan Parlimen yang akan datang. Itu adalah Standard Of Operation (SOP) bagi sesuatu Tujuan dan Matlamat. Jika Gagal kali ini akan dibawa pula ke hadapan sampailah ianya berjaya, umpama Istiqamah Hingga Kemenangan.

Namun selalu yang terjadi ialah bila sesuatu Perkara Gagal dilaksanakan ia akan cuba diberikan berbagai Alasan dan Helah kenapa Perkara tersebut Gagal untuk dilaksanakan, hingga cuba Menghilangkan Kesalahan Diri kenapa Perkara tersebut Gagal dan Punca ianya Gagal. Ini lah yang sedang Difikirkan oleh Tuang Presideng PAS bagaimana mahu Berhadapan dengan Wartawan serta Ahli PAS bila ditanya kenapa RUU tersebut Gagal Dibentangkan dalam Parlimen.

Atas sebab itu juga dalam Persidangan Parlimen hari semalam yang juga merupakan hari terakhir Persidangan, Bayang dan Kelibat Tuang Presideng pun tidak kelihatan di Parlimen, kerana beliau tahu jika beliau datang pasti nya Tumpuan Wartawan serta Pemberita akan Terarah kepada beliau. Untuk itu daripada menjadi Tumpuan Wartawan dan Pemberita ada baik beliau buat seperti yang selalu beliau lakukan bila Parlimen Bersidang iaitu Tuannnggg atau Pontenggg.

Yang pasti diwaktu ini ialah Umno masih lagi dapat untuk Dipersalahkan dan masih lagi boleh dijadikan Sasaran diatas Kegagalan RUU tersebut untuk dibentangkan seterusnya Diluluskan... atas sebab Pemimpin Umno yang sebelum ini telah Berjanji akan Menyokong RUU berkenaan jika ianya Dibentangkan didalam Parlimen, dan sebagai Bukti Umno Kelantan terlebih dahulu Menyokong bila ianya Dibentangkan didalam Persidangan Dewan Undangan Negeri Kelantan.

Tak Mungking Tuang Presideng PAS begitu Tolol dan Bengong seperti orang Mabuk Pil Kuda untuk Mudah mempercayai kata-kata yang keluar dari Mulut Longkang Pemimpim-Pemimpin Umno, yang Terkenal sejak Azali lagi adalah Bersifat Kaki temberang... Kaki Penipu dan Kaki Kencing. Dimana Sifat-Sifat tersebut adalah Sifat yang seperti kembar kepada Umno sewaktu Umno Dilahirkan oleh Inggeris Penjajah hasil dari Persetubuhan Haram Inggeris Penjajah.

Walaupun gua mengatakan yang Tuang Presideng bukan lah Cerdik sangat didalam Berpolitik seperti mana Kecerdikan beliau didalam Ilmu Agama sampai beliau diangkat sebagai Naib Ketua Ulama' Sedunia, namun beliau bukan lah sebodoh itu untuk dengan Mudah Mempercayai kata-kata yang keluar dari Mulut longkang Pemimpin Umno. Tapi kenapa beliau begitu Yakin Tanpa Was-Was yang Umno akan Menyokong RUU seolah-olah Umno selama ini begitu baik dengan PAS ?.

Seolah-olah juga Peristiwa Memali yang Mengorbankan Al-Syahid Ustaz Ibrahim Libya dan beberapa Anak Murid Angkara Pemimpin Umno Haramjadah tidak langsung Diingati dan Dikenang oleh Tuang Presideng PAS bila mempercayai kata-kata Pemimpin Umno dengan begitu Yakin. Begitu juga dengan Peristiwa di Lubuk Merbau yang juga Angkara Pemimpin Umno, tapi kenapa Tuang Presideng sampai boleh mengatakan yang Niat Manusia hanya Allah SWT sahaja yang Mengetahui.

Ya adalah betul yang Niat Manusia hanya Allah SWT sahaja yang tahu... namun Allah SWT juga telah Memberi Manusia Akal untuk Berfikir supaya tidak menjadi Manusia yang Tolol dan Bengung seperti orang Mabuk Pil Kuda, wajar Manusia mengulangi Kesilapan untuk kali kedua dan ketiga dalam perkara yang berlainan. Tetapi jika masih lagi mahu Mengulangi Kesilapan dalam lingkungan dan tempat yang sama iaitu Umno... rasa nya ada sesuatu yang tak kena beb.

Disini lah bermula nya kebanyakan Ahli PAS dan Penyokong PAS Tertipu akan Permainan Politik Kotor Tuang Presideng PAS, bermula disini jugalah Tuang Presideng PAS serta Lebai-Lebai Mercun telah dapat Mempengaruhi Perwakilan sama ada di Persidang Cawangan mahupun di Persidangan Kawasan. Dengan Isu Hudud ini jugalah Nama-Nama Besar dalam PAS telah berjaya Disingkirkan sama ada diperingkat Cawangan mahupun diperingkat Kawasan.

Yang mana Nama-Nama Besar dalam PAS tersebut dikatakan sebagai Penentang Hukum Hudud yang cuba dibawa oleh Tuang Presideng bersama Lebai-Lebai Mercun beliau, dan Kemuncak dari itu ialah Tumbang nya Pemimpin PAS tersebut didalam Pemilihan PAS bagi Jawatan-Jawatan di Peringkat Pusat. Yang cukup Menyedihkan ialah Tumbang nya Mereka bukan nya kepada Pemimpin PAS yang dikenali tetapi kepada Pemimpin PAS yang entah dari mana datangnya.

Sebenarnya itu lah Matlamat dan Tujuan kenapa Tuang Presideng PAS mengatakan keyakinan yang Umno akan Menyokong RUU tersebut, ianya bagi Menimbul Keraguan terhadap Keyakinan tersebut yang seolah nya mengambarkan Penolakan terhadap Udang-Undang Hudud oleh Pemimpin PAS yang beliau cuba Singkirkan. Begitu lah hebat nya Poltik Kotor yang Tuang Presideng PAS pelajari daripada Pemimpin Umno sehingga dapat Menyembelih hampir kesemua Pemimpin PAS.

Lihat sahaja lah berkaitan Usul yang telah Diluluskan Tanpa Bahas oleh Muktamar PAS walaupun dikatakan yang ianya hanya baru cadangan... jika ia nya cadangan bila ianya hendak dibincangkan... nak tunggu sampai bila baru hendak dibincangkan... dulu gua ingatkan dalam Umno saja perkara-perkara yang Pelik Bin Ajaib boleh berlaku tetapi gua silap banyak sebab dalam PAS pun telah banyak berlaku perkara-perkara yang Pelik... dah lah tu dari Golongan Ulama' pulak tu... betul-betul lah haaaakkkk tuihhhhhh !!!.


hemmmmm..... sebagai cotoh ts khalid ibrahim dimasa dalam umno usahkan untuk jadi ketua bahagian tapi nak jadi ketua cawangan pun kalah... lepas tu kalah pulak dengan tukang kebun sekolah tadika tajaan mb selangor ketika itu... tak ke pelik nama nya tu beb... kah kah kah !.

16 ulasan:

  1. Ahli pas sepatut bersepakat tinggalkan saja tuang president bersendirian kerana dia cerdik tak perlu ada orang lain.

    BalasPadam
  2. Perjuangan kita mencari keredhaan Allah. Bukan soal hudud mahupun sokongan mana-mana pihak.

    BalasPadam
  3. sila lah ikut mat indra si pejuang tak berteloq...beliau lah yang paling hebat....kalau beliau bertanding sila lah pangkah beliau..tetapi,,...siapa kah beliau.....???? oleh itu semua ahli PAS harus mengikut mat indera si pejuang...jangan ikut tuannng presidenng sebab tuangg presidengg tak pandai politik..yang paling pandai MIS...

    BalasPadam
    Balasan
    1. lu dah macam bunyi polis pencen tanya siapa gua... tu ulama' su' lu tu suruh laksanakan usul yang sudah diluluskan... jangan lu sibukkan teloq gua... teloq ulama' lu tu pergi tengok ada ke tak ada... kah kah kah

      Padam
    2. Setuju bebeno MIS. hahahaha pada muka. Ingat dia aje pandai bahasakan orang. Tapi Tuan MIS, takyah tenguklah telur Tuang Presideng. Haram dan mesti kecik aje. pasal.. penakut dan lempar batu sembunyi tangan..sama besar dengan otak dia...

      Padam
    3. Teloq Tuang Presideng dah bagi pada penyu... Kah kah kah...

      Padam
  4. Bagaimanalah agaknya setelah Tuang Ponteng Presideng Hardy kencingkan pas dan ahli, adakah pas diserap sebagai anggota BN memegang panji dacing ? Bagaimankah pembahagian kerusi ? Orang cina, india dan bukan Islam juga yg Islampun x ada hati dah kat pas !

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ahli PASUG akan jadi hang kebung, hang cangkul dan hang gendang aje. BossUG jadi TPMlah...

      Padam
  5. Broo..ade gak geng walaun masuk dalam blog lu...

    Syabas..

    Satu perkembangan positif...

    BalasPadam
  6. dah la cap semua yg tak wala dgn tuang presideng kata tolak hudud...senang ja jatuh hukom...habih di maki hamun nya.....low class!!

    BalasPadam
  7. Demo nok kato ghapo apo pong umbo tok duli bagi umbo tok presedeng meme bodoh sokmo sebak demo pi suroh luluh usul tampo bahah itu lah silak nya.

    BalasPadam
  8. Tok Lebai kencing ustaz...kah kah kah kah kah

    BalasPadam
  9. Bersyukur kita kepada Allah swt tatkala kita masih lagi berpeluang menunaikan ibadat puasa. Begitu indah syiar Ramadhan sehingga kita merasai apa itu kesabaran disebalik lapar, dahaga dan menahan nafsu dari perkara-perkara keji.

    Berpuasa disamping melakukan amal ibadat, solat dan zikir membuatkan kita terasa seolah-olah berada dekat dengan Allah swt, ikhlas-seikhlasnya.

    Kita sebagai umat Islam yang berketurunan, ada juga mualaf wajib menunaikan ibadah puasa dan solat begitu juga dengan hudud. Apabila kerajaan Islam yang memimpin, mereka harus berusaha kearah memartabatkan hukum Allah swt.

    Disaat ini, siapakah atau kerajaan manakah yang berusaha kearah itu? Kita sebagai umat Islam yang berketurunan harus memahami situasi ini.

    PAS cuba melaksanakan amanah dan tanggungjawab apa yang dituntut oleh Allah swt sebagi pemimpin yang mengaku Islam. Wajib bagi pemimpin untuk melaksanakan apa yang diperintahkan.

    Disaat ini, apakah ada parti Islam yang memperjuangkan Islam lebih baik daripada PAS? Kalau ada yang lebih baik dipersilakan, jangan hanya menentang melebihi sifat kita sebagai seorang Muslim. Adalah lebih baik kita berdiam diri daripada kita mencipta berbagai alasan. Semoga kita semua tergolong dengan mereka yang diberi nikmat dan tidak tergolong kepada mereka yang dimurkai. Wallahualam.

    BalasPadam
  10. Dh kalah udahla...buat malu jer...klu yakin sgt pd tuan guru sifu besar nujum u turn lks...pergila...ni siap needakwah lg utk tuan guru sifu besar nujum u turn...buat malu jer...dah kalah tau...kot menang gelak yg kalah ada logik...ni yg kalah nk gelak yg menang...something is not right...kesian

    BalasPadam
  11. hanya yang wala'on saja akan sebantai ngan tuang presideng,macam wala'on cai 11:04 tu tetap setia sampai ujung nyawa mungkin bersama tuang presideng.terima lah kenyataan dengan berlaapang dada,bukan dengan kapla lotot dan siku.

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....