DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Khamis, 11 Jun 2015

Saya lah Orang Paling Gembira Dengan Kejatuhan Mata Wang Ringgit Malaysia... Kah Kah kah






Rasanya beb ini lah kali Pertama selama gua hidup gua mendengar Seorang Menteri Cukup Gembira bila Mata Wang sesebuah Negara Menjunam Jatuh Macam Nangka Busuk... tak tahu lah pulak jika gua terlepas Pandang sebab mungkin ada lagi Menteri Negara lain bercakap seperti apa yang dikatakan oleh Menteri Bangsa Umno ni beb... agak nya Negara mana lah ya beb... kah kah kah !.

Sedang Menteri serta Pemimpin Negara lain Merancang untuk Menaikan Ekonomi sesebuah Negara dan tidak secara langsug akan Menaikan sama Nilai Mata Wang sesebuah Negara tersebut, tetapi Menteri Bangsa Umno ini berkata beliau Cukup Gembira dengan Kejatuhan Nilai Ringgit Malayisa...kerana tak secara langsung akan Menggalakan Pelancungan dan Meransang Ekonomi... kah kah kah !.

Kalau yang Pun Bodoh tolong lah Sorok-Sorokan Sikit Datuk Seri Nazri Aziz... malu lah bila diketahui oleh orang bahawasa nya Menteri-Menteri Bangsa Umno hanya Bijak Merompak Dan Menjahanamkan Ekonomi Negara tetapi Bodoh untuk Menyembunyikan Kebodohan mereka... kecuali lah lu bercakap dengan Pemimpin PAS berstatus Ulama' seperti Tuang Guru Mokhtar Senik tu... kah kah kah !.

Kalau lu Nazri Aziz bercakap dengan Tuang Guru Mokhtar Senik dan Sewaktu Dengan Nya gua Jamin Halal Wa Toyibah yang Tuang Guru Mokhtar Senik dan Sewaktu Dengan Nya akan Percaya beb, sebab nya Otak Tuang Guru Mokhtar Senik dan Yang Sewaktu Dengan Nya lebih kurang aje dengan Otak dan Fikiran Bangsa Umno, yang banyak membuat kerja menggunakan Lutut dan Siku... kah kah kah !.

Sebab itu juga bila Tuang Guru Mokhar Senik Membentangkan Usul Tergempar untuk Memutuskan Hubungan Dengan DAP, langsung Tuang Guru Mokhtar Senik dan Yang Sewaktu Dengan Nya Terfikir Implikasi dari Sudut Perundangan jika Usul tersebut diterima oleh Muktamar PAS. Akhirnya mula lah Menjerit seperti Kera Terkena Belacan dengan Menyalahkan orang lain pulak... kah kah kah !.

Ini lah dia Gambaran Pemimpin yang Menang dalam Pilihan Raya atau Pemilihan Parti dengan Sokongan Rakyat atau pun Ahli yang Bodoh Memilih, walaupun Menang dan Menjadi Menteri sekali pun tetap Kebodohan dan Ketololan nya Terserlah didalam apa saja Tindak Tanduk dia orang. Apakah kerana selalu membuat Perjumpaan Sulit maka OTAK Pemimpin PAS dan Umno lebih kurang aje beb... kah kah kah !.


hemmmmm..... pemimpin yang bodoh adalah hasil dari  pengundi yang bodoh... ada bantahan ke beb... kah kah kah !.

4 ulasan:

  1. Bolehlah join Kelab Hasan Malik + Mat Massland

    BalasPadam
  2. Angkara Tuan Guru Mokhtar Senik saya tuntut > Pas dalam kerajaan Negeri Pulau Pinang mesti letak jawatan dulu demi menjaga maruah Ulama dan Muktamar.Kata dah putus tapi masih nak kerja dengan DAP. Kan DAP nak ganti puak tu dengan Melayu lain. Tuan Haji kalau dah putus LETAK JE LAH JAWATAN tak kan masih terkinja-kinja kata masih belum muktamad.

    Saya memilih untuk mendengar dan patuh kepada Muktamar jadi lepas lah jawatan tu dalam mencari Redha Allah. Di mulakan dengan jawatan di Pulau Pinang dulu. Pernah dengar ke UMNO Perak lantik ahli majlis dari PKR atau DAP atau PAS. Tak ada kan kerana tiada hubungan. Jadi begitu lah di Pulau Pinang bila tiada hubungan wajar pulang balik apa yg diberi. Bagi lah peluang Melayu lain yg isi jawatan tu.

    Kita mesti jaga maruah ulama, kita mesti pilih ulama dari ringgit dan kita mencari Redha Allah tidak bersekongkol dgn DAP.


    Patuhi Muktamar dan dengar usul Dewan Ulama

    BalasPadam
  3. Maksud tersirat nazrie aziz " sdh masanya najib berundur" tak gitu nazri aziz?

    BalasPadam
  4. Hj hadi awang fikir benda lain.penyokong2 ulama yg lain fikir lain.

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....