DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Rabu, 10 Jun 2015

Putus Hubungan Dengan DAP... Demi Wang Dan Kedudukan Sandiwara Makin Panjang Beb !



Memang Tepat sekali bila ada yang mengatakan bahawa PAS akan dibawa balik kepada 20 Tahun Kebelakang, dengan Terpilih nya Kepimpinan Baru dari golongan Ulama' yang Bodoh Berpolitik. Kemudian nya dibantu oleh Lebai-Lebai Mercun yang Baru Akhir Baligh serta disokong pula oleh wala'un-Wala'un yang Membabi Buta dan Membuta Tuli ... kah kah kah !.

Sebab itu perkara yang Pelik Bin Ajaib akan dilakukan oleh Kepimpinan Baru PAS bila Usul dari Dewan Ulama' PAS Pusat (DUPP) yang Diluluskan oleh Muktamar Tanpa Bahas atas sebab Sensitif Kepala Bapak Dia Orang, akan dibawa pula ke Muktamar Khas untuk Dibahaskan jika Majlis Syura Ulama' (MSU) memutuskan Usul tersebut diterima... kah kah kah !. 

Tak kan ke Bahlol Bin Tolol namanya tu beb... Usul yang sudah diterima oleh MSU buat apa lagi hendak Diperbahaskan... sebelum ini dikatakan bahawa MSU adalah Badan Tertinggi jika ianya Berkaitan dan Melibatkan Hukum Hakam, kerana itu Usul dari DUPP hanya Diluluskan Tanpa Bahas bagi dibawa kepada MSU untuk di SAH kan... berbelit belit beb... kah kah kah !.

Usul yang sudah diterima oleh MSU untuk apa lagi Dibahaskan, sepatutnya Usul tersebut dibahaskan sebelum ianya dibawa kepada MSU supaya menjadi Panduan bagi MSU untuk di Pertimbangkan dalam membuat Keputusan sama ada Menerima atau Menolak Usul Memutuskan Hubungan Dengan DAP. Jadi apa perlu nya Dibahaskan selepas Keputusan dibuat... kah kah kah !.

Kalau perlu pun ianya Dibahaskan tidak perlu Muktamar Khas diadakan, ianya boleh dibahaskan dalam Muktamar PAS Tahunan yang akan datang. Muktamar Khas hanya diadakan apabila Keputusan Muktamar diperlukan bagi... tetapi jika sudah Usul yang dibawa sewaktu Muktamar pun tidak Dibahaskan hanya diluluskan, buat apa lagi Muktamar Khas Tolol... kah kah kah !.

Buang Masa... Buang Tenaga... Buang Duit hanya untuk Membahaskan Keputusan yang telah diluluskan oleh MSU, Kecuali lah Muktamar Khas tersebut dibuat Menggunakan Harta Pusaka Mak Bapak Kepimpinan PAS yang baru... serta segala Perbelanjaan Perwakilan serta Tanggungan Perwakilan ditanggung oleh Kepimpinan PAS yang baru... kah kah kah !.

Apa lagi lah Sandiwara yang hendak dibuat oleh Kepimpinan PAS yang baru ni... selepas dirasakan Usul dari  DUPP yang asal nya untuk Mempengaruhi Perwakilan sewaktu Pemilihan PAS seperti Memakan Diri, dengan tidak Menjangka akan Kesan nya kepada hampir 5000 Ahli PAS yang berkaitan dengan Kerajaan Negeri Selangor. Ini yang kena buat lagi Sandiwara baru ni... kah kah kah !.

Untuk menambahkan Kesedapan dan Keenakan Jalan Cerita kepada Sandiwara yang seperti TUNGGANG LANGGANG terpaksa lah SKRIP nya diolah semula dengan berbagai cara, walaupun Para Pengkritik mengatakan yang Sandiwara tersebut kena Ditamatkan dengan segera kerana bermula daripada Jalan Cerita, Pengarah hingga lah kepada Para Pelakon semua nya Hancussss beb... kah kah kah !.

Adalah Suara-Suara Sumbang Gila daripada Wala'un yang mengatakan kenapa tidak Dihebohkan bila Setiausha Agong DAP Lim Guan Eng memutuskan hubungan dengan Tuang Presideng PAS dan Tidak dengan PAS, woiiiii Wala'un-Wala'un sepatutnya Presideng PAS lah yang kena Bersuara dengan Memutuskan pula Hubungan dengan DAP pada Ketika itu. Faham tak Tolol... kah kah kah !.

Itu sebab dikatakan... Orang Hendak Berpolitik lu orang pun Sibuk Sama gak Hendak Berpolitik, tapi bila Orang Berpolitik Menggunakan Akal Fikiran manakala lu orang Berpolitik Menggunakan Kepala Lutut dan Siku. Sepatutnya lu orang campurkan sekali dengan KEPALA BANA lu orang tu sekali beb, atas sebab Kepala Bana pun ada di dalam Jubah dan bukan saja Lutut dan Siku... kah kah kah !. MI


hemmmmm..... ini lah dia manusia yang mendakwa sebagai pejuang islam... namun bila tiba kepada bab wang dan kedudukan sendiri faham-faham sudah lah beb... kah kah kah !.

6 ulasan:

  1. Mercun mercun....presideng yg galakkan budak2 bermain mercun.Sekarang dah terkena perut sendiri lepas tu nak berbelit belit lagi adoiiiii.#$#@@@@@@!!!!!

    BalasPadam
  2. Ini dinamakan POLITIK TEMBOLOK & PERUT.

    Penggunaan CAI membuktikan berlakunya konsep DEMOKRASI TERPIMPIN seperti dalam filem Allahyarham P. Ramlee iaitu TIGA ABDUL.

    Tindakan Kepimpinan PAS CAI menyebab aku tersengih seorang diri...

    BalasPadam

  3. Bro Mat Indera..

    Ularrrrak2 siku-LUTOT yg tolol2 nih..

    Depa nih seolah2 ada ddlm lobang-GELAP yg dlm berbelit2 berPUTAR2 jd tolol GOBLOK takleh nampak-CAHAYA & jln utk keluar


    Bro..

    Org yg IQ tak lulus SRP/LCE(era tahun 70/80an) nih.. mrk belajor bab2 ugama..& yg lulus kan mrk pon geng2 Ugama yg TOLOL-bengap juga..syalibus mrk tak pernah brkembang..dok jenoh mngHAFAL kesah2 Arab-NAHU-SARAF-Tajwid yg dah berlalu lebih 1400tahun lalu..

    Bila depa dah boleh sikit "hape"/hafal bab sjarah & dpt pulok bole cakap Arab sikit2 tambah pulok dpt ijazah-SAMPAH drp pak2 Arab yg lg teruk-TOLOL-korup nya tu,,?? depa nih dah mule naik TOCANG wehh & "PRASAN" pandai smua..huhuhu

    Depa jd lg TOLOL bila org2 kampong dah panggil depa ostad apatah lg klu dah digelar "ularrMak" pd hal klu depa masuk skolah biasa SRP/LCE--Maths pon tak lulus!?

    SEDANGkan..

    Sebaliknya..

    Org mcm Dr Dzul Nizar Hanipa Khalid Samad dll yg IQ depa memang ALLAH dah anugrahkan "HEBAT" depa nih boleh pulun apa yg Hadi Awang hafal/belajar berpuloh2 tahun tuu..hanya dlm masa 6bulan @ lebih2 setahun jerr....!?

    Sbb IQ depa ALLAH anugrahkan memang HEBAT sbb tu depa hebat dlm subjek2 Maths Sains Fizik Economic dll..dan mrk mudah mnguasai BAHASA2 omputih, Manderin, Tamil hatta Arab skalipon..

    Mrk juga mudah faham BASIC undang2, dan otak depa memang laju sbb itu mrk LANGSUNG tak takut wacana-DEBAT-hujjah skalipon dicabar kat dlm Gereja dan dimana2 shj..mrk snantiasa berdiri dgn sbnr7UNVRSAL-value ygAZALI sbb itu suara mrk sgt2 lantang dan mnguasai lebih sparuh SESI parlimen dr pmbangkang dgn penoh smangat KBERANIAN!?


    INGAT..

    Ingat sejarah..

    Nabi SAW pon dr kalangan IQ yg sgt7HEBAT w.pon nabi tak masuk sekolah & buta-HURUF tp dr sudut IQ nya sgt7HEBAT sbb itulah "IDEA"nya dihormati ddlm mncari pnyelesaian MASAALAH dikalangan msyarakat jahiliyah w.pon diusia mudanya lg...

    Sbb itu nabi SAW bershbt dgn Abu Bakar AbdurRahman Auf Othman dll yg ahli/pakar ddlm perniagaan yg juga mmiliki IQ yg sgt7HEBAT krn latar blakang prniagaan-profesional antaraBANGSA diSyam Yaman dll yg trdiri dr brbagai2 BANGSA dan brbagai2 bahasa..

    ...."Great minds THINK alike"..



    SEBAB

    Sebab itulah ularrrMak2/ahlulKitab Yahudi & Nasrani sgt7DENGKI trhdp nabi SAW seolah2 nabi yg baru seTAHUN jagung belajor mngHAFAL sejarah-WAHYU tiba2 berani mncabar mrk utk hadir berDEBAT & berHUJJAH...sdangkan mrk tlh pon mndpt Tauliah berpuloh2 tahun sblum nabi!?

    ...tetapi krn IQ nabi SAW yg dianugrahi'NYA itu memang bnar7HEBAT maka mrk pon terpaksalah mnggunakan KUASA kepala LUTUT-&-SIKU utk mmbuat-makar-FITNAH-ONAR-@ "CHAI" agar dpt mmbunuh/mnghapuskan sbnr7PEMBAWA-erti-KBNARAN itu..

    Cobalah renong2kan-visualisekan sinetron ini dgn mndlm..

    HANYA

    Hanya siTOLOL-siku-LUTOT jer yg masih tolol-GOBLOK mmanggil mrk ulamak

    Yg sbnr2nya mrk itu hanyalah ularrrrMak2as-SUK-wal-SONGLAP ygTOLOL bodoh piang!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. apa yg ko meroyan nih setaaaannnn?????

      Padam
  4. Yang penting kita wajib ikut Ulama dan Muktamar. Bila dah kata putus maka semua warga pas yg berezki dgn kerajaan negeri pimpinan DAP kena la BERAMBUS. Baru la Isle isle.
    Tak kan bab duit jadi boleh pulak langgar ketetapan muktamar dan buat U-Turn. Nak kerja terus dengan kerajaan Negeri boleh TAPI kena la buat MUKTAMAR KHAS pembatalan resolusi yg diterima.

    Mudah kan untuk difahami. Lagi pun dah kuat apa lagi BERAMBUS la dari PR terutamanya di Selangor. Kalu runtuh kerajaan Selangor ada PRN, apa takut kan ke kita KUAT dah tentu MB dari Pas dan 9 exco juga dari PAS.
    Apa pun mudah patuhi lah Muktamar dan ULAMA baru ada maruah,
    Sekali lagi cakap BERAMBUS

    BalasPadam
  5. Nak tambah sikit lg asid...Bila muktamar dah luluskan putus hubungan dengan DAP...DAP pun menggesa mereka meletakkan jawatan dengan segera dan DAP akan terima dengan hati yang terbuka. Dah dikatakannyer LGE tu gopoh padahal awak tu yang lembab. Dan la lembab lepas tu kluk klek pulak.,,nak putus ke tidak. Bodoh piang betul. Kata hebat sangat...kuat sangat. Guna lutut dan siku bagai. Sebenarnya otak mereka ni diletakkan kat lutut. tu yang jadi tak ketahuan hala tu.

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....