DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Ahad, 14 Jun 2015

Penyerahan 40 Buah Rumah Mangsa Banjir... Negara Berkebajikan PAS Dibeli Tunai Oleh DAP... Kah Kah Kah



DAP Beli Tunai beb Slogan Negara Berkebajikan yang Dijual kepada Rakyat oleh Pemimpin PAS brstatus Ulama' Duniawi... dikatakan 40 buah Baru dan hampir 30 buah Dibaik Pulih telah diserahkan kepada Mangsa-Mangsa Banjir dikampung Pasir Tumbuh dalam Jajahan Gua Musang semalam...kah kah kah !

Gua tak pernah lah sampai ke Kampung Pasir Tumboh ni beb... tapi dikatakan yang Kampung Pasir Tumbuh ni nun jauh Kependalaman atau dalam Bahasa Popularnya ialah Tempat Jin Bertendang, namun walaupun Jauh Kependalaman tapi masih boleh siap 40 buah baru  dan 30 buah rumah Dibaik Pulih... kah kah kah !.

Cuba pulak lu orang tanya berapa buah Rumah yang telah Siap dan Diserahkan oleh Kerajaan Negeri Kelantan serta Rakan Kepercayaan Pemimpin Ulama' Duniawi PAS iaitu Kerajaan Pusat kepada Mangsa-Mangsa Banjir di Negeri Kelantan... ada gua dengar iaitu 10 buah rumah yang Tak Sempurna siap... kah kah kah !.




Agak-Agak lu orang lah jika tak ada lah Badan Bukan Kerajaan (NGO) seperti Gabungan Impian Kelantan (GIK) Tajaan DAP dan lain-lain NGO yang melakukan Kerja Kebajikan sedemikian, berapa lama lah agaknya Mangsa-Mangsa Banjir tersebut akan Duduk didalam Kemah-Kemah seperti Pelarian beb... kah kah kah !. 

Bukan hendak Menafikan atau Menidakan Bantuan Kerajaan Negeri Kelantan serta Bantuan dan Kerajaan Pusat Sahabat Pemimpin Ulama' Duniawi PAS, namun sepatut sebagai Kerajaan ianya melakukan lebih dari apa yang dilakukan oleh NGO seperti GIK yang Serba Serbi Kekurangan berbanding dengan Kerajaan... kah kah kah !.

Mungkin ada yang mengatakan bahawa itu adalah Srategi DAP dalam Mempengaruhi Orang Melayu di Negeri Kelantan, ya jika betul pun ia nya adalah Strategi DAP dalam Mempengaruhi Orang Melayu di Negeri Kelantan ianya adalah satu Strategi yang cukup Bijak dalan Berpolitik dan bukan nya Tolol  dalam Berpolitik... kah kah kah !.




Sampai dikatakan entah betul atau tidak sebab gua pun tak nampak beb... ada diantara Pimpinan DAP yang Tinggal Berhari-hari di Perkampung Pasir Tumbuh bersama Mangsa-Mangsa Banjir... cuba pulak lu orang tanya berapa orang Pemimpin PAS yang Tinggal Berhari-hari bersama Mangsa Banjir... kah kah kah !.

Jangan lah kerana Kebodohan dalam Berpolitik maka menjadi seperti Pemimpin Umno Berpolitik, bila merasakan yang Umno telah Gagal maka orang lain dijadikan sebagai kambing Hitam. Disini lah Kelemahan Berpolitik jika tak nak sangat dikatakan sebagai Bodoh Pemimpin PAS berstatus Ulama' Duniawi... kah kah kah !.

Kebanyakan Pemimpin PAS berstatus Ulama' Duniawi hanya GAH dengan Slogan Air Liur Basi aja beb... Beristiqamah Hingga Kemenangan tapi Fitnah dan Kempen Kotor jadi Amalan... tak cukup dengan itu gunakan Dewan Parti untuk Berkempen... last-last Luluskan Usul Tanpa Bahas tapi Takut nak Laksanakan... kah kah kah !.

Pemimpin yang BODOH SOMBONG BERLAGAK NAK MAMPOS kena diajar sikit beb... jangan dia orang ingat dia orang tu Cerdik Serba Serbi oleh kerana dia orang tu berstatus Ulama', cuba hendak Memperbodohkan Ahli PAS seperti mana Pemimpin Umno Memperbodohkan Ahli Umno... Kirim Salam aje lah beb... hakkkk tuiiihhhhh !!!.


hemmmmm..... usul muktamar tu bila nak laksanakan pemimpin pas berstatus ulama' duniawi oiiii... kah kah kah !.

5 ulasan:

  1. Presiden Tolol Sombong bukan bodoh sombong lagi sudah pastilah yg nak mengikutnya siTolol jugak. Tak mungkin siCerdik nak jadi pengikut kepada KETUA TOLOL. Baru aku tau selama ini ramai tolol dlm PAS bila tengok ramai pengikut President Tolol. Yg aku heren siTolol dlm PAS ni bab duit pandai pulak buat U turn tak nak lepaskan jawatan di PP dan S'gor.

    BalasPadam
  2. Sejak bila pulak Orang Orang PAS ada Otak ?????

    Kan PAS tu tuk Orang Orang BAHALOL yang GAGAL BER FIKIR

    Maka bangga lah Ulamak Ulamak BODOH PAS dengan kawanan BODOH mereka yang SEJUTA OTAK UDANG

    PAS mana ada duit nak bantu Orang Lain kerana PAS parti orang orang BER HARAP saja

    Nasib baik ada BR1M dari Gomen tuk makan minum sampai KIOK

    Sekarang ada ULAMAK BACUL ikut gaya Najib takut lepas jawatan

    Kata REZEKI MILIK ALLAH SWT dan Agama Bijak tapi kenapa bacul

    BalasPadam
  3. Syabasss DAP. Teruskan usaha2 anda semua. Jangan peduli apa orang lain kata. Allah Maha Mengetahui apa niat anda. Yang banyak cakap tu bila nak buat? Macam2 alasan. Sejak dulu, kini dan selamanya tu lah cara diaorang.

    BalasPadam
  4. sejarah negeri terengganu akan berulang lagi...... tuan haji pegangang trengganu 1 penggal saja lepas tu kalah...... pas pun akan jadi macam tu jugak.......

    BalasPadam
  5. tuang presideng lebih percaya yg baru msk pas 2 hari dari org yg dah berjuang lebih 30 thn.negeri 99.9% isle dop buleh menang inikan pule hok dop 99%

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....