DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Isnin, 15 Jun 2015

Pemecatan Ahli PAS Oleh DAP... Ulama' Duniawi PAS Meletakan Maruah Ahli PAS Seperti Sehelai Lapik Kaki



Ini lah dia Manusia yang konon nya Berjuang Demi Menjaga Kesucian Agama Islam serta Maruah Umat Islam, namun sebenarnya Berjuang untuk Tembolok dan Kepentingan Puak masing-masing tanpa Memikirkan kepentingan Ahli PAS apatah lagi Kepentingan Rakyat... Sanggup membiarkan Ahli PAS Dihalau seperti Anjing Kurap daripada Mengarahkan Ahli membuat perkara yang lebih Bermaruah dengan Meletakan Jawatan Secara Suka Rela... kah kah kah !.

Ahli PAS diperlakukan sedemikian rupa hanya kerana Kebodohan Berpolitik dicampur dengan Kesombongan, serta mempunyai Muka Tak Malu tampal Kulit Babi 14 Inci Ulama'-Ulama' Duniawi dan Lebai-Lebai Mercun Akhir Baligh yang menduduki Kerusi Tertinggi dalam PAS waktu ini. Hanya konon nya dia orang berstatus Ulama' Pewaris Nabi... seolah-olah setiap Keputusan dia orang adalah Banar dan Tiada yang Tidak Benar Melainkan Benar Belaka... kah kah kah !.

Kemudian siap boleh cakap lagi tu yang orang lain sebagai GOPOH dan Tak Tahu Sabar... sendiri yang buat Usul kemudian bila sudah Diluluskan Tanpa Bahas oleh Muktamar boleh pulak keluar dari Mulut Longkang Ulama' PAS Duniawi serta Lebai-Lebai Mercun yang orang lain sebagai Gopoh dan Tidak Tahu Sabar. Gua ingat dalam Dunia ni hanya Pemimpin Umno serta Penyokong-Penyokong Umno aje yang Pandai Putar Belit, rupa nya gua Silap beb... kah kah kah !.

Bila Disarankan oleh Pemimpin DAP Lim Guan Eng yang Mengetuai Kerajaan Pulau Pinang supaya Meletak Jawatan secara Suka Rela atas sebab Usul dari Dewan Ulama' PAS Pusat (DUPP) yang telah Diluluskan Tanpa Bahas didalam Muktamar PAS baru lalu. Iaitu Memutuskan Hubungan Dengan DAP, namun Usul tersebut seperti tidak mahu Dilaksanakan dengan segera atas Alasan seperti ianya hanya baru Satu Cadangan dan bukan nya Keputusan Majlis Syura Ulama' (MSU)... kah kah kah !.




Bila Didesak pulak MSU supaya Memutuskan segera sama ada Usul tersebut Diterima atau Tidak maka berkata Mulut-Mulut Longkang Ulama'-Ulama' PAS dan Lebai-Lebai Mercun Ahkir Baligh yang konon nya Badan Tertinggi dalam PAS itu sudah Terbubar dengan sendiri selepas sahaja Muktamar Selesai, Badan Tertinggi boleh pulak Terbubar ya beb... tak ke Gila Babi nama nya tu... sedangkan Ahli MSU kebanyakan juga adalah Ahli kepada DUUP... Belit beb Belit...  kah kah kah !.

Baru Satu Cadangan Kepala Bapak lu orang... Usul yang telah diluluskan oleh Muktamar tapi dikatakan hanya baru Satu Cadangan, atau yang sebenarnya lu orang sudah merasai bahawa Usul Sandiwara Wayang Pacak bagi Mempengaruhi Perwakilan PAS lebih menjurus kepada Memakan Diri lu orang Ulama' Duniawi serta Lebai-Lebai Mercun dan Wala'un-Wala'un tak begitu Haramjadah. Cakap Berbelit-belit seperti mana Belitan yang ada kat Kepala lu orang tu... kah kah kah !.

Ini lah hasil nya dari Kebijaksaan dan Kepandaian Perwakilan PAS yang seperti sudah Setaraf dengan Perwakilan Umno dalam Menentukan Pucuk Pimpinan Parti, jika Umno memainkan Isu Bangsa dalam meraih Sokongan apa kurang nya Pemimpin Ulama' Duniawi PAS yang memainkan Isu Ulama' Pewaris Nabi... yang mana kedua-dua nya seiring sejalan dalam memainkan Politik Kotor semasa Berkempen. Baik lah lu orang Ulama' Duniawi PAS jangan gunakan Status Ulama' tu... kah kah kah !.


hemmmmm..... kepada ahli pas yang sudah meletak jawatan atau dipecat... apa kata lu orang cadangkan supaya pemimpin pas berstaus ulama' duniawi  korbankan harta dia orang buat membantu lu orang yang hilang mata pencarian... kah kah kah !.

10 ulasan:

  1. Broo...

    ABU DAN ASAP

    ASALKAN BUKAN UMNO....

    ASALKAN BUKAN PAS...

    BalasPadam
  2. Puak2 ni fikir bukan guna kepala otak tetapi guna kepala lutut sebab itu jadi macam tu. Konon pewaris nabi tapi perangai & akhlak tak mahu ikut nabi pulak, ikut kepala umno. Betullah slogan pas ganti umno sebab perangai pun serupa aje.

    abuamir

    BalasPadam
  3. otak penulis macam otak babi. sondol ikut suka ati. tak pakai otak. tak pikir dosa pahala. tak pikir satu hari nanti setiap perkataan yg ditulis akan diperhitung di hadapan Allah...hari dimana mulut dikunci dari berkata2 lalu akan bersaksilah semua anggotanya akan setiap apa yg dia tulis semasa di dunia !!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. ha ha ha... wala'un sudah marah beb... baik lu suruh aje Ulama' Duniawi lu tu laksanakan Usul yang sudah dia orang luluskan ... jangan dikatakan sudah lah Ulama' Duniawi lepas tu Munafik pulak... kah kah kah

      Padam
    2. yang lu cakap berotak babi tu lu xingat dosa ka?spesis jenis apa ini?

      Padam
    3. penulis cakap ikut nafsu,tak pakai otak.hati2 bila bercakap bro,jgn nanti kerana mulu badan binasa....

      Padam
    4. Jika gua menulis mengikut nafsu mungkin juga kot sebab gua bukan nya Ulama' beb... tu Ulama' yang lu orang Wala'unkan suruh dia orang laksanakan Usul supaya tidak dikatakan Munafik Berbelit-belit... kah kah kah

      Padam
    5. jangan lah nak gertak orang kerana mulut badan binasa Johny more walaun bodoh

      Padam
  4. Puak ulamak ni bab politik lembab. Org berpolitik ada seni, mereka berpolitik ikut naluri, tak guna akal. Akhirnya, senjata makan tuan.

    BalasPadam
  5. bodohnya penyokong pas ni aku tengok dah sama macam penyokong umno pula dah

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....