DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Sabtu, 13 Jun 2015

Otak Setiausha Agong Yang Baru Sebiji Macam Otak Tuang Presideng Beb



Ya tak ya jugak beb... jika tak sama dengan Otak Tuang Presideng mana mungkin boleh dilantik sebagai Setiausha Agong PAS yang Baru beb, atas sebab Otak yang sama lah maka Yb Kota Bahru Datuk Takiyuddin Hassan ini dilantik ke Jawatan tersebut... betul apa beb... kah kah kah !.

Untuk membuktikan yang Otak beliau sama dengan Tuang Presideng PAS maka Terpancul lah apa yang selalu dikatakan oleh Tuang Presideng iaitu "PAS Yakin Tidak Dipermainkan oleh Umno/Bn dalam Isu Perlaksanaan Undang-Undang Jenayah Syariah di Kelantan"... kah kah kah !.

Ya lah macam mana pulak Setiausha Agong PAS yang Baru ni nak kata Tak Yakin beb... sebab Tuang Presideng PAS sudah kata Yakin  Tanpa Was-Was, mestilah Setiausha PAS yang Baru ni kata Yakin, jika tidak maka nya Tak Wala'un lah nama nya. Tak ke begitu Wala'un... kah kah kah !.

Kalau lah Yakin tersebut di Galang Gantikan dengan Harta yang dipunyai oleh Pemimpin PAS sebagai Pertaruhan, andai kata Umno/Bn Menipu maka Seluruh Harta dia orang akan Hilang... lu orang rasa lah mahu tak Pemimpin PAS terutama nya Tuang Presideng mengatakan Yakin dengan Umno... kah kah kah !.

Kerana tak ada apa yang Digalas sebagai Galang Ganti maka sesedap Mulut aje le mengatakan Yakin demi untuk Menipu Ahli PAS terutama nya si Wala'un, sebenarnya Tuang Presideng PAS tu pun tahu bahawa Umno/Bn mana mahu Melaksanakan Undang-Undang Syariah beb... kah kah kah !.

Sedangkan Royalti Minyak Negeri Kelantan pun sampai lah ni hanya Janji-Janji Kosong, ini kan pulak Pelaksanaan Undang-Undang Syariah Negeri Kelantan, ini sebab gua katakan ini adalah Sandiwara Tuang Presideng bersama Pemimpin Umno demi Mempengaruhi Perwakilan PAS... kah kah kah !.

Tapi tak apa lu orang tunggu dulu... ada Empat Hari lagi untuk Parlimen Bersidang... masih ada masa untuk Sorong Tarik dan Mencipta Alasan-Alasan jika Rang Undang-Undang (RUU) tersebut tidak Dibentangkan di Parlimen kali ini, tengok macam manA Tuang Presideng Punya Konar... kah kah kah !.

Masa itu nanti lu orang tengok lah macam mana pulak si Wala'un-Wala'un Mengiyakan apa saja Alasan yang diberikan oleh si Tuang Presideng PAS, supaya jangan dikatakan yang si Tuang Presideng sudah DIKENCINGKAN oleh Pemimpin Umno akibat dari Ketololan dalam Berpolitik...kah kah kah !.

Dikala itu juga akan Hilang Tuduhan-Tuduhan yang Tuang Presideng sebelum ini dikatakan akan Ditipu Hidup-Hidup oleh Pemimpin Umno, dan ditimbulkan ialah Konon nya Ketegasan Tuang Presideng PAS untuk membawa Usul Undang-Undang Syariah Negeri Kelantan ke Parlimen... kah kah kah !.

Mampos lah lu orang Wala'un-Wala'un di Tipu Hidup-Hidup oleh Tuang Presideng PAS bersama Lebai-Lebai Mercun yang baru Akhir Baligh, baik lu orang suruh aje Laksanakan dengan Segera Usul yang telah Diluluskan oleh Muktamar PAS iaitu Memutuskan Hubungan Dengan DAP... kah kah kah !.


hemmmmm..... yang best nya tu si wala'un mengamuk dengan kata-kata balik-balik ug balik-balik ug... dah tuang presideng nafikan pun masih nak kata ug... itu fitnah... kah kah kah !

3 ulasan:

  1. ulama pas MUDAH PERCAYA DAN DITIPU DALAM URUSAN dUNIA. bab igama memang dihadapan la TAPI sejak CAI, JEBON, BARUA , TOLOL, SIKU dan LUTUT aku dah tak respek dua-dua. Hilang maruah dan buat malu agama saja.

    LETAK JAWATAN jika bermaruah BUKTIKAN CINTA ULAMA LEBIH DARI RINGGIT

    BalasPadam
  2. Pas seperti di sondol oleh umno dan di lepuk oleh dap dan di buai mcm bendul oleh pkr

    bukan shj ularrmak yg sesat tapi ahli pas menuju sesat yg nyata

    dap dah nampak cuma pkr belum nampak kesesatan pas....

    BalasPadam
  3. siapa mamak ini?
    jangan tanya orang kedah, walaupun asal dari kedah. pergi tanya orang ramai dikawasan bunut payong. kalau mahu lebih lanjut tanya ust ahmad yakob.

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....