DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Khamis, 18 Jun 2015

Nak Lawat Kawasan Pun Lu Takut Kena Culik, Ada Hati Nak Main Mati-Mati Ya Bung... Kah Kah Kah !



Biar betul lu ni Bung Mokhtar Radin... lu Mabuk Pil Kuda ke apa Bung Moktar... berapa banyak dah Pengganas Sulu lu Bunuh haaaa Bung Moktar... Ada Hati jugak lu Nak Bunuh orang... melawat Kawasan pun lu Takut kena Culik lagi lu mahu Temberang dan Ugut Ada Yang Sudah Mati konon... kah kah kah !. baca sini

Jangan Temberang lah Bung Moktar... dari apa yang gua dengar Cerita Orang Dulu-Dulu mengatakan mana-mana lelaki yang Kahwin Wanita Muda semua nya Takut Mati lu tahu tak... tapi kalau sekadar nak Tunjuk Hero pada Bini yang konon nya bukan lah seorang yang Penakut... ok lah tu... kah kah kah !.

Sebenar nya beb dari apa yang gua dengar ialah Bini Muda Bung Moktar sudah Mengamuk dengan Bung Moktar melalui Telefon Bimbit kerana ada sekumpulan orang telah membuat Demonstrasi kat depan Rumah, nak jadi cerita... kebetulan Suara dari Telefon tersebut berkeadaan Loud Speaker... kah kah kah !.

Adalah orang sudah terdengar Amukkan Bini Muda Bung Moktar... diamana Bini Muda Bung Moktar berkata "Awak ni macam mana lah jadi Ahli Parlimen sampai orang boleh buat Demonstrasi kat depan Rumah kita... awak dah buat apa kat sana sampai orang datang buat Demonstrasi depan rumah ni"...

Kemudian Bung Moktar pula berkata "manak ada akuk buat apa-apa Sayang... siapa yang buat Demonstrasi tu Sayang"... kemudian menurut orang yang mendengar perbualan tersebut selepas itu Bini Muda Bung pulak berkata... "Apa Sayang-Sayang... awak jangan nak harap dapat Malam ni... awak dengar tak ni".

Lepas itu perbualan tersebut terus terputus... dan Bung Moktar Radin terus Membebel seorang yang berbunyi... "macam manak ini... aduh... aduh"... Bung Moktar Radin terus beredar masuk kedalan Dewan dan sampai saja ditempat duduk terus beliau Menjerit dan Merapu... kah kah kah !.

Jadi kepada Ahli Dewan Rakyat jangan ambil hati dengan Bung Moktar Radin tu... bukan nya Niat beliau untuk mengeluarkan kata-kata tersebut... nak bunuh orang macam mana beb sedangkan kena Culik pun beliau Takut, inikan hendak Bunuh orang... biasa lah beb bila sudah Berbini Muda lah katakan... kah kah kah !.


hemmmmm..... apa cerita bung sudah ok ke belum bung... nasib lu baik bung sebab bulan puasa sudah tiba... jadi siang hari sudah tentu berpuasa dan tak ada masalah... kah kah kah !.

1 ulasan:

  1. Mati-mati aku tidak percaya bung berpuasa, baru saja kering mana boleh tahan beb..kah kah kah....

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....