DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Sabtu, 6 Jun 2015

Muktamar PAS : Yesssss... Muktamar Luluskan Usul Putus Hubungan Dengan DAP Tanpa Bahas


Itu macam baru betul beb... jangan Cakap aje Pung Pang Pung Pang tapi Habuk Pun Tak Ada... cuma kalau nak lagi Cantik dan Canggih buat  pula Usul Tergempar untuk Keluar  Dari Pakatan Rakyat (PR) atas sebab DAP masih lagi ada didalam PR, kalau sudah DAP masih lagi ada di dalam PR serupa jugak lah masih lagi Berhubung dengan DAP yang dikatakan Anti Hudud... kah kah kah !.

Apa Barang setakat kata hendak Putus dengan DAP sedangkan DAP masih didalam PR, lagi pun PR bukan nya satu Gabungan yang di Daftarkan Pertubuhan nya, hanya nama nya aje PR tapi Lambang dan Logo pun tak ada... dan semasa Bertanding didalam Pilihan Raya semua Parti didalam PR menggunakan Lambang Parti masing-masing tak gitu beb... kah kah kah !.

Jadi rasa nya tiada Masalah untuk PAS Keluar dari PR yang hanya ada Tiga Parti Bergabung, ditambah lagi satu lagi Parti Gabungan iaitu Parti PKR pun bukan nya mahu kan kepada Hudud yang Diperjuangkan oleh PAS. Oleh itu amat sesuai sangat lah jika Usul Keluar PR pun turut sama Dibentangkan dan seterus nya Diluluskan Tanpa Bahas secepat Mungkin... kah kah kah !.

PAS berada didalam PR bukan nya Memberi Manafaat pun kepada PAS, yang banyak mendapat Manafaat dari PR hanya lah PKR dan DAP atas sebab Penyokong PAS yang banyak Menggundi PKR dan DAP, sedangkan Penyokong PKR dan DAP tak sebanyak mana pun Mengundi PAS. Untuk itu tidak menjadi Masalah Besar kepada PAS dan Perjuangan PAS kan beb... kah kah kah !.

Ditambah lagi Menurut Ulama', LEBAI MERCUN serta Wala'un-Wala'un yang ada dalam PAS bahawa PAS Bertanding didalam Pilihan Raya bukan nya untuk Kemenangan semata-mata, tetapi ada lagi yang lebih Utama iatu mencari Keredhaan Allah SW. Jika Allah SWT mahukan PAS Menang sudah tentu PAS akan Menang walaupun keluar dari PR... kah kah kah !.

Tak Mungkin Golongan Ulama' Pewaris Nabi, Lebai-Lebai Mercun serta Wala'un dalam PAS TAK ADA TELOR untuk Keluar dari PR beb, gua langsung Tak Percaya jika ada yang mengatakan bahawa PAS Takut untuk Keluar dari PR. 100% gua sikit pun Tak Percaya lah yang Golongan Ulama' Perwaris Nabi serta Pejuang Islam Takut untuk Keluar dari PR... kah kah kah !.

Tak tahu lah gua jika lu orang Ulama', Lebai Mercun dan Wala'un-Wala'un dalam PAS hanya Mulut aje yang bercakap Perjuangan Islam, Jihad dan bla bla bla bla... tapi sebenar nya masih lagi TERLIUR dengan Status Yang Amat  Berhormat (YAB), Yang Berhormat (YB) serta Bergaji lebih RM15,000 sebulan. Tak Mungkin kan kan kan... Jika gua Salah Buktikan beb... kah kah kah !.

Buktikan lah bahawa PAS bukan hanya setakat Parti untuk Pilihan Raya tetapi satu Gerakan Islam yang mahu Keredhaan Allah SWT seperti yang Didakwa, dan Buktikan juga bahawa Kepimpinan Baru PAS adalah Kepimpinan yang BERPERINSIP dalam Memperjuangkan Islam di Bumi Malaysia. Jangan Mulut Cakap lain Tetapi Perbuatan Lain Dari Yang Lain... kah kah kah !

Jangan nanti ada yang Mengatakan bahawa Pemimpin PAS Berstatus Ulama' Pewaris Nabi, Lebai-Lebai Mercun serta Wala'un-Wala'un sebagai MUNAFIK kerana Mulut Cakap Tapi Perbuatan Lain Dari Yang Lain. Jika Pemimpin DAP atau PKR ianya tidak menjadi Kehairanan kerana dikatakan Parti DAP dan PKR tersebut bukan nya mencari Keredhaan Allah SWT ... kah kah kah !.

Buat Pemimpin PAS Berstatus Ulama', Lebai-Lebai Mercun serta Wala'un-Wala'un, lu orang Jangan Marah beb... gua hanya Mengingatkan aje, bukan ke Ingat Mengingati tersebut Dituntut dalam Islam, cuma jika lu orang nak minta Nas dan Hadis untuk Menyokong kenyataan gua tersebut memang gua tak dapat lah Buktikan. Al maklum aje lah yang gua ni bukan nya Wala'un... kah kah kah !.


hemmmmm..... andai kata tulisan gua diatas menyingung perasaan lu orang terutama perkataan kah kah kah tersebut... baik lah gua tarik balik perkataan tersebut dan gantikan dengan yang lebih manis lagi iaitu... haakkk tuihhhhh !

18 ulasan:

  1. NAK DUDUK DALAM PAKATAN TAPI TAK NAK KAWAN NGAN DAP.APA DAH JADI NGAN PAS NI.BELUM PUN 1MINGGU MUKTAMAR HABIS DAH TERSERLAH KEBODOHAN PEMIMPIN PEMIMPIN YANG DIPILIH.BARU LAH SAYA TAHU YANG PERWAKILAN PAS BANYAK YANG TAK RETI MEMILIH PEMIMPIN.TENGOK SERBAN BESOR ITU LAH YANG MEREKA PILIH. MALANG MALANG

    BalasPadam
    Balasan
    1. bagaimana lak dgn DAP nak bersama dgn PAS tapi tak nak kawan dgn Hj Hadi? kan Hj Hadi tu Presiden PAS. pengulas, DAP dan PAS sama-sama TOLOL

      Padam
    2. Anon 11:36, hang ni bukan TOLOL malahan BODOH PIANG. Hadi tu bukannya PAS dan PAS bukan Hadi, walaupun dia tu Presiden. Ada hti nak kata orang TOLOL sedangkan hang 3x TOLOL.

      Padam
    3. Anti fitnah suruh pas berambus la... Apa punya bahalol Dari president hingga ajk. Pergi berambus la pas pis pus.

      Padam
  2. Salam.... tak kisah lah apa pun, yg pasti aku mmg dah lama mengharapkan PAS jalan sendiri. So now....dh terbuktipun kan, yg korang mmg dh tak ngam. buatpa duk satu rmh tapi makan asing2, tido asing2, dapur asing2, basuh pakaian asing2, tengok tv asing2, baca paper lain2, cakap bahasa lain2, cara fikir lain2.....tadbir anak2 pun lain2 !!! pening kepala anak2. tak kesian ke kat anak2 ?? nak tunggu apa lagi....?! sudah terang lagi bersuluh, sudah bersuluh lagilah terang patut nyer..... aduh haii. aku tetap sokong PAS, TAPI biarlah PAS yg macam dolu2 tu yer....Takbir !

    BalasPadam
    Balasan
    1. mmm....tapi boleh ka pas berubah semula, maksudnya jadi seperti pas yg dulu2 yg sebelum bergabung dgn 2 parti tu....?? boleh ke pas tetapkan perjuangan, nawaitu, tujuan, cita2 yg murni sealiran dgn Islam yg suci ini....?? seakan pas telah di brainwash & di warnawarnikan selama berbelas tahun sejak bergabung dulu.....sedih, pilu dan memalukanlah......!

      Padam
  3. aku sokong pas time nik aziz saja, sekarang dak lagi.

    BalasPadam
  4. Pas ganti umno = perangai pun serupa umno- Hidup Melayu x3

    Janganlah jadi ulamak sesat lagi menyesatkan....................

    Sekarang ni dah jadi bebas tanpa parti. Siapa yg menegakkan keadilan & menentang kemungkaran saya sokong. Tetap tentang pemimpin zalim & mereka yg bersekongkol dgnnya.

    BalasPadam
  5. Dah nampak dah sekarang kebodohan pemimpin PAS yang bergelar ulamak dan perwakilan mutamar yang benggong tak tahu menilai kalau ia pun cuba seimbangkan kepimpinan ulamak dan profesyional baru lah akan nampak perubahan jika sebelah pehak tersilap dalam kepimpinan tersasar dari syiar islam para ulama akan buat teguran dan begitulah sebaliknya tapi sekarang nampaknya hanya akan terjadi satu hala tidak ada timbal balas para ulama bukanya semua betul kita ini makhluk Allah yang ada salah dan silapnya ,oleh itu kami penyokong bawahan amat berharap pada kepimpinan yang baru ini buatlah kenyataan yang tidak menyingung sesiapa baik kawan atau lawan jika hendak menjaga kewibawaan sebagai seorang pemimpin yang bergelar ulamak bukannya ular dalam semak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Apakah pengikut dan penyokong PAS tidak berasa malu terutama ahli yang berprofesyional dengan keputusan muktamar itu dan masih mahu bersekongkol dengan pemimpin ulamak yang bercakap lain dan mengamalkan pula tidak selari dengan yang diucapkan,,bolehkan kita bekerjasama dengan rakan semeja yang telah diputuskan hubungan diwaktu yang sama karib rakan kita masih semeja,apakah kita cuba untuk memisahkan juga kawan yang kita anggap rakan yang masih boleh dijadikan kawan,dimanakah muka kita yang bergelar ulama hendak sembunyikan walhal sebagai seorang agamawan selalu kita bercakap islam tidak menyuruh kita bermusuhanan sesama hamba Allah. Fikirlah wahai para ilmuan yang tinggi dalam bidang agama Islam.

      Padam
  6. Selepas apa yg telah berlaku, rakyat terutama pengundi2 PAS ISLAM, mengharapkan sebuah parti politik alternatif yang bertunjang dan berteraskan al-quran dan hadith. Yang progresif dan mempunyai strategik jangka panjang demi mendaulatkan sepenuhnya isi Al-Quran. Biarlah proses islamisasi itu mengambil ribuan tahun untuk menjadi realiti, apa yang penting setiap langkah diambil terus maju ke hadapan bukan ke belakang seperti sekarang.

    BalasPadam
  7. Mereka sayang dan mengejar dunia, akhirat amanah rakayat yg memilih mereka dilupakan.

    BalasPadam
  8. Mat.kau tanya ulamak pas terutama Mursidul Am Pas .apa hukum kalau dalam satu mangkuk hayun ada babi dan ada ikan,Pas taknak makan babi kerana haram dia nak makan ikan aje,Jadi apa hukumnya.maknya Pas putus hubunan denagn DAP tapi ank dengan Pakatan ,apa maknya.Bodos PUS.dan Mat ,kau tolong tulis tentang ini dalam entry kau.

    BalasPadam
  9. DAP dan PKR biar ada maruah parti.dua parti bergabung dengan kuat dan tinggal pas .,Bergabunglah atas dasar untuk rakyat marhen dengan ikatan lain kalau bolih gabungkan dengan NGO Pasma .semoga gabungan DAP dan PKR serta PASMA akan berjaya.Pasma jemputlah golongan bekas peminpin Pas yang disingkirkan dengan hina untuk berjuang dalam Pasma..

    BalasPadam
  10. Al_kisah..Aku benci pas...bukan kerana namanya pas...tapi..tapi...walaqun2 dlm. Pas dah semacam asobiyyah dah.. selamat berjuang Parti Asobiyyah Msia.bravo!!!

    BalasPadam
  11. Al_kisah..Aku benci pas...bukan kerana namanya pas...tapi..tapi...walaqun2 dlm. Pas dah semacam asobiyyah dah.. selamat berjuang Parti Asobiyyah Msia.bravo!!!

    BalasPadam
  12. Kita sgt2 marah & benci SPR krn setiap kali pilihanraya akan ZALIM & tidak ADIL dgn aturan2 undi-AWAL undi-POS serta bnyak lg penipuan2 trhdp rkyat smata2 utk mberi kemenangan-SONGSANG kpd umno


    Kini,,

    PAS

    PAS.. yg belum pon mnjd KERAJAAN tlh mnjd sgt2-ZALIM & tidak-ADIL ddlm proses "CHAI" undi serta peraturan2 yg dpt dilihat sgt2-SONGSANG lg mngaibkan!!


    Jelas..

    Jelas sekali betapa dahsyat-ZALIMnya topeng2-SORBAN-kopiah PAS ddlm kerja jahat mrk yg sgt2 terang2 skali menipu umat/rkyat!

    Mrk lebih busuk-BANGKAI drp BN..


    Mrk mnjd lebih jijik lebih busuk & lebih-BANGKAI drp umno setan yg dikenali!!!



    Aku dah tak amik pot pasal umno @ BN

    Bg aku umno & BN dah mcm bangkai & lebih teruk drp bangkai..takleh pakai dah, dah busuk berulat sampai keusus!

    Kritik, tegur, nasehat dan beri komen kpd umno serupa kita pon jd mcm bangkai ler!!



    Skrang,

    Klu PAS kluar drp PR/pakatan, aku lega & pasti skali ramai sgt2 yg rasa lega!

    Aku dah aggap skarang PAS lebih jijik drp umno & lebih hina shina2nya drp bangkai!!

    Aku haran & heran mcm mana ularrrMak2 bapak FITNAH itu maseh lg TAK tau malu berBELIT2 berPUTAR lg dahsyat drp ular maseh ingin menipu bersama PR!?

    Aku sgt2 yakin ramai sgt2 yg akan merasa lega bila PAS istihar shj kluar PR

    Seolah2 bangkai yg paling2 busuk skali tlh dpt dibuang/dihindarkan drp PR..sbbnya ulat2 bangkai dah nampak jls kluar drp usus hatta drp KEPALA yg sgt2 busuk itu!!

    Selagi PAS ddlm PR,bau busuk bangkai itu smakin kuat dan sgt2 mloyakan!!!



    Heran & tentu heran kan,,

    Tentu ramai yg heran kenapa bangkai yg sgt2 busuk ini berPUTAR tak mau keluar dr PR!???


    Mat Indera..
    Tolong lah ulaskan

    BalasPadam
  13. Celaru yang ada dalam PAS sekarang ni bukanlah datang tanpa bersebab.. Dah memang patut pun, kerana PAS ni parti yang celaruu...

    PAS For All kunun...!!

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....