DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Ahad, 7 Jun 2015

Muktamar PAS : (Video) Ini lah Wajah Sebenar PAS Masa Kini









Kepada gua dua Video diatas cukup untuk Menggambarkan Sebahagian dari Perjalaan Muktamar PAS kali Ke-61, dimana Video pertama Menceritakan bagaimana seorang Pejuang PAS Setia telah yang Dibuang seperti Sampah Sarap oleh Golongan yang Konon nya Mengaku sebagai Ulama Pewaris Nabi dan Penyokong-Penyokong Golongan Ulama' tersebut.

Manakala Video yang kedua adalah Sebahagian lagi Perjalanan Muktamar PAS dengan Mengambarkan Kepincangan yang Amat Ketara, satu Usul yang dibawa oleh Dewan Ulama' PAS Pusat (DUPP) telah DILULUSKAN Tanpa Bahas. Alasan Tidak Dibahaskan tetapi Diluluskan adalah atas sebab Konon nya SENSITIF, kelapa Bapak Dia Orang Sensitif... Haakkk Tuiiiihhhh !.

Ini lah Manusia yang membuat sesuatu Menggunakan Kepala Lutut dan Siku, gua yakin kenapa Usul dari DUPP tidak dibahaskan adalah kerana Usul tersebut Dibawa adalah sebagai membuat Sendiwara sahaja, bagi Meraih Sokongan Perwakilan melalui DUPP. Selepas Usul tersebut Diluluskan maka DUPP telah Mengeluarkan CHAI siapa Calon yang perlu dipilih.

Itu lah sebab nya kenapa Usul tersebut tidak Dibahaskan, kerana Usul tersebut bukan nya untuk Diluluskan tetapi hanya lah sebagai Sendiwara sahaja. Selalu dikatakan bahawa tempat terbaik bagi mencari Penyelesaian dalam Permasalahan Parti adalah Muktamar PAS, namun satu Usul yang cukup Penting bagi Menentukan Hala Tuju PAS tidak Dibahaskan.

Mampos lah Ahli PAS Diperbodohkan oleh Pemimpin-Pemimpin yang dipanggil sebagai Ulama' dan Mengaku sebagai Ulama', satu Usul yang Mentukan Hala Tuju PAS bagi Menghadapi Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14) hanya ditentukan oleh Golongan Ulama' yang Bodoh Berpolitik. Cukup-cukuplah Ulama' dalam PAS dalam Memperbodohkan Ahli PAS.

Gua pasti dan yakin yang Pemimpin PAS yang Kalah dalam Pemilihan akan Ditawarkan dan Dilantik sebagai Ahli Jawatan Kuasa (AJK) PAS Pusat, atas sebab dia orang Pemimpin PAS berstatus Ulama' dan Lebai-Lebai Mercun kebanyakan nya hanya Pandai bercakap Menggunakan air liur basi dan membuat Fitnah aje beb... tapi bab Berpolitik dan Kerja Politik hancusssss... kah kah kah !.

Di dalam artikel-artikel lepas berkaitan Muktamar PAS, banyak lah komen-komen yang diberikan oleh Pengunjung serta Sahabat-Sahabat. Dalam banyak-banyak komen tersebut entah dari mana datang nya Pengunjung tersebut kerana tiada nama telah menberi Komen seperti berikut "Penyokong Umno pun tak ada seteruk engkau orang Penyokong Pas Mengkritik Ulama dia orang"... kah kah kah !.

Ok lah gua jawap komen dari Penyokong Umno tersebut... jika Penyokong Umno nak tahu apa sebab Penyokong Umno tidak Mengkritik Ulama' dia orang seteruk Penyokong PAS mengkritik Ulama' PAS ialah, kerana Ulama dalam Umno adalah setanding Pemikiran dia orang dengan Penyokong Umno Biasa iaitu terlalu Mudah untuk Pemimpin Umno Memperbodohkan... kah kah kah !.


hemmmmm..... adun-adun pas dan jawatan yang berkaiatan dengan kerajaan negeri pulau pinang dan selangor sila letak jawatan jika ada maruah diri, sebab dap terlibat dengan kerajaan negeri terbabit... kah kah kah !.

8 ulasan:

  1. Pemimpin PAS yang berjawatan dalam kerajaan negeri mana ada telur dan harga diri untuk nak letak jawatan,syabas abang Mat kerana kamu tela wal'un dengan ulama yang mencerca kamu dan kamulah wira terbuang dalam PAS bagi YB Hanipa selepas ini jika wala'un-wala'un itu terlibat dengan apa-apa kes mahkamah sila maklumkan saya tiada masa untuk membela anda semua sebab selam ini saya hanya menjalankan tugas untuk rakyat tapi bukan untuk orang politik yang bergelar YB.

    BalasPadam
  2. Mat indera ,kau jangan ketawa ,sepatutnya kau juga menagis mengenangkan nasib exco Selangor ,tuan Iskadar tak lelap tidok memikirkan walaun.elaun exco hampir hapus.mampus pas dan hisup Pus.

    BalasPadam
  3. Itulah pilih pemimpin yang akai politik kurang. Nak kata sesuatu ikut nafsu, nak putus la, nak siku lah, nak tendang la. Sekarang dah putus jangan putar putar pula, oh, belum muktamad, keputusan itu belum di itu dan ini. PAS sudah kantoi.

    BalasPadam
  4. Aku nak tengok pula geng2 yang tewas ni bagaimana reaksi mereka jika ditawarkan jawatan dalam PAS pusat mereka juga terima atau menolaknya. Melihat apa yang berlaku dalam muktamar ini akau tak tahulah maruah ahli2 yang tewas ini.

    BalasPadam
  5. Nape lah korang masih x puashati lg.. aku rasa better org2 pukiar desak pasma jd parti politik.. baru senang depa ikut telunjuk dap mcm pukiar..

    BalasPadam
    Balasan
    1. baik lu nasihatkan Ulama' gila jawatan yang ada dalam PAS tu supaya keluar aje dari PR untuk menampak ketegasan sebenar, bukan setakat Sendiwara aje... atau suruh aje di orang buang telor dia orang dan bagi pada lembu nfc makan... kah kah kah

      Padam
    2. makan duit penetang hudud. duit tu pula bagi anak bini makan berkat ke? beritahu golongan ulama tak perlu guna siku dan lutut hanya guna borang letak jawatan itupun kalau golongan celaka haram jadah ulama ada maruah ataupun ada kemaluan dalam seluar.

      Padam
  6. Mendapatkan putrajaya tu kan tak penting kerana yg penting mendapat redho Allah s.w.t kata ulama sorang tu.. so now kenapa 'the so called' ulama's kelam kabut nak buat U turn dgn statement yg mcm katun, letak je lah jawatan kat Selangor n P Pinang tu pastu cari lah redho Allah s.w.t. siang malam...

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....