DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Ahad, 7 Jun 2015

Muktamar PAS : Umno Tidak Seburuk Firaun... Bunga Bunga Dah Ada Dah Beb... Kah Kah Kah



Ya ke apa yang gua baca ini seperti apa yang lu orang baca beb... "Umno Tidak Seburuk Firaun", biar BETIK Tuang Presideng PAS... kalau Umno Tak Seburuk Firaun habis tu Umno Seburuk siapa Tuang Presideng PAS, Tuang Guru Haji Abdul Hadi Awang. Kenapa Tak Cakap Awal-Awal dari dulu-dulu lagi yang Umno tu Tidak Seburuk Firaun... kah kah kah !.

Apa itu sudah Tukar ka Tuang Presideng... itu Amanat Hadi mana mahu kasi taruk Tuang Presideng, mahu kasi sama itu Wala'un-Wala'un suruh simpan bawah karpet ka Tuang Presideng. Ini macam beb gua sudah kena buang lah itu Amanat Hadi yang lama. Lu orang tak ada simpan ke beb Amanat Hadi yang lama tu, kalau ada baik aje buang beb... kah kah kah !.

Kalau lu orang nak tahu Amanat yang lama tu adalah seperti Harta Pusaka Peninggalan Bapak gua beb (Al-Fateha), bapak gua punya lah Sayang dengan Amanat tu siap di Frame kan Amanat tesebut, kemudian Amanat tu pulak digantung tempat yang boleh orang lain tengok beb. Lebih kurang macam buat Promosi lah iaitu dekat Pintu Masuk depan rumah... kah kah kah !.

Lu orang bayangkan betapa Taksub nya Bapak gua dengan Amanat Hadi tersebut beb, dan begitu juga lah Benci nya Bapak gua dengan Umno. Andai kata jika ada saja di dengar nya orang Mengkritik Amanat tersebut maka Bapak gua akan mula mencari Pasal dengan orang tersebut beb, tapi orang Kampung dah Faham buat dek aje le... kah kah kah !.




Begitu lah kisah nya bagaimana Sayang nya Bapak gua dengan Amanat Hadi, rasa nya dalam satu hari mesti tak banyak pun sekali mesti dan tetap ada terpancul nama Tuang Guru Haji Hadi dari mulut Bapak gua. Sampai lah Akhir Hayat Bapak gua tetap berpegang dengan Amanat Hadi tersebut, tak ada lah pulak Bapak gua berkata Jangan Lawan Umno... kah kah kah !.

Andai kata lah Bapak gua masih Hidup... entah lah sama ada beliau akan Menerima Amanat Hadi yang Baru ni atau tetap berpegang dengan Amanat Hadi yang Lama, kalau Bapak terima maka jadi lah Bapak seperti Wala'un-Wala'un yang ada sekarang ni kot beb. Tapi rasa nya Tak Mungkin Bapak gua terima beb, atas sebab gua pun Tak Terima beb... kah kah kah !.

Nampak nya beb Bunga-Bunga dah mula Berputik dah tu... itu baru Mukhadimah aje tu kot, tapi Bayang-Bayang dah ada lah dah cuma Tak Terang aje lagi, mungkin kena tunggu Jana Kuasa Tambahan untuk lagi Terang. Cantik sungguh Tuang Presiden punya Ucapan dengan mengaitkan Perempuan Cemburu lah dan siap ada Perpatah Arab lagi tu beb... kah kah kah !.

Kalau mengikut Firasat gua akan berlaku apa yang dikatakan Perpaduang PAS dengan Umno tersebut, mungkin ianya akan bermula dengan Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14). Terjadi nya atau Tidak Kerajaang Perpaduang ia nya bergantung sama ada Perpaduang PAS dan Umno Menang atau tidak dalam PRU14.... tapi untuk bergabung amat lah cerah... kah kah kah !. sumber MI


hemmmmm..... penyembelihan hidup-hidup pemimpin-pemimpin pas yang tidak berstatus ulama' adalah rancangan permulaan sebelum melangkah lagi jauh kepada terjadi nya perpaduang pas umno... cerdik-cerdik... kah kah kah !.

8 ulasan:

  1. Memang bukan firaun tapi masalahnya umno tu konco dajjal.... kau nak ke berkawan dengan dajjal? Awatlah bodoh dia ni makin bertimpa2.

    BalasPadam
    Balasan
    1. dia tak bodo...dari dulu lg dia cerdik..yg bodo kita yg kena main dgn dia....kah3..mari kita tgok sapa yg kena...

      Padam
  2. dia bukan bodoh dan dia bukan cerdik mengajar tapi cerdik putarlam.kepalanya dah mamai.cuba tanya semuala kepad dia..beanrkah apa yang tuan cakap bahawa umno elok dan tidak seburuk firau,Dia akan jawab TAK TAHU>SAPE KATA?tak percaya cuba anya ,tentu corner punya.malu kata ulamak dunia.

    BalasPadam
  3. Tak tau...sape kata dah boleh baca..hamba je betul..hamba je le yg baik..hamba je le hebat..lu org.lu org yg buat pas jadi mcm.ni...hu..hu..hu..hamba n parti hamba x salaaahhh...bravo tn.presideng..bravo!!

    BalasPadam
  4. PAS akan jadi seperti lebai malang yang dikejar tak dapat yang dikendong berciciran.

    BalasPadam
  5. Klu lah parti DAP atau PKR buat "FITNAH" mcm pilkuda tuu kpd calon PAS bgmnkah agaknya respon Hadi & walaon2nya itu?

    DAN

    Klu lah Wan Azizah buat "FITNAH" trhdp Hadi bhw dia bnar2 jls tak LAYAK dan tlh gagal diTrngganu & Kedah...sprt mana Wan Azizah tlh di"FITNAH" oleh Hadi tanpa melihat kpd MERIT yg Wan Azizah miliki,, bgmn kah gelagat Hadi & walaon2nya itu agak2nya??

    DAN

    DAN

    Klu lah Anwar LKS LGE & Wan Azizah jenis PONTENG U-Turn putar BELIT dolak dalik & buat FITNAH mcm Hadi dah buat..agak2nya lah apa yg Hadi & walaon2nya itu akan buat???


    Kita..

    Kita wajib takleh tertipu hanya dgn kata2-gaya-pakaian-SORBAN serta kertas2 MA PhD @ profesor2-AGAMA yg dah brsepah2 mcm sampah, dsbnya..

    Kita patut insaf sdlm7nya adakah putar BELIT U-Turn khianat FITNAH itu mrupakan "akhlak-AKIDAH" RasuluLLAH?

    Klu itu bukan & BUKAN "akhlak-AKIDAH" RasuluLLAH jd itu akhlak siapa??

    Itu AKIDAH siapa???

    ITU

    ITU...akhlak?

    ITU....AKIDAH??

    ITU akhlak AKIDAH sape camtu???


    Hadi boleh mintak tolong Yusof Al-Qardhawi tolong sahkan..bukankah PUTAR-dolak-DALIK-khianat-FITNAH itu mrupakan akhlak-AKIDAH "Yahudi-Harbi" laknatuLLAH????


    Insaf

    Insaf lah

    Bhw CAHAYA sbnr7TERANG yakni akhlak-AKIDAH yg dibawa nabiSAW itu TERANG-LURUS-KUDUS yg tiada bengkok-U-TURN-putar-BELIT-dolak-DALIK-gelap-FITNAH yg "SENGAJA" coba utk mnipu mngeliru & mnJAHANNAMkan ummah!!!

    Cer

    Cer tanya smula

    Cer tanya Qardhawi itu akhlak-AKIDAH sape????????????


    Firaun

    Firaun zalim ganas dgn mmBUNUH..

    TETAPI-----

    FITNAH lg dahsyat-AKHBAR drp mmBUNUH!

    FITNAH...mnipu-MNGELIRU-mmbunuh "minda-HARAPAN' brpuloh2 juta rkyat Msia yg LEMAS ditindas oleh...1'MDB GST PTPTN Tol2 Minyak...yg tentu skali LEBIH sgt7JAHAT drp "FIRAUN"...krn FIRAUN itu jls kafir dan TIDAK pernah mngaku sbg Islam fakeh mnjd IMAM smayang & mmakai SORBAN!?


    Bro Mat Indera..

    Smoga sbnr7CAHAYA KBNARAN yg maha7TERANG-LURUS tlh hadir bg mnyuloh kgelapan..amiinn

    BalasPadam
  6. Ada lebih kurang maksud hadsi Nabi SAW....seseorang yg. menghebahkan keburukan saudaranya ataupun membuka aib seseorang itu...sebelum mati dia akan melakukan aib atau keburukan itu... dah nampak dah apa yg Nabi SAW kata tu benar dan pasti.... dulu sedap dok kutuk org kapiq laaaa .....firaun laaa...taghut laaa....

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....