DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Sabtu, 6 Jun 2015

Muktamar PAS : Putus Hubungan Dengan DAP, Exco PAS Selangor Sudah Kelam Kabut Beb... Kah kah Kah






Kesian beb dengan Naib Presiden PAS yang Baru Tuang Guru Ir. Iskandar Abdul Samad ni, punyalah Kelam Kabut bila ditanya Soalan oleh Wartawan berkenaan Status Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) dari PAS berkaitan Usul yang Diluluskan Tanpa Bahas iaitu Memutuskan Hubungan Dengan DAP...kah kah kah !.

Baru masa ini lah beliau Tak Tahu kenapa Dewan Ulama' Pas Pusat (DUPP) membawa Usul tersebut ke Muktamar, sebelum itu tak ada pulak beliau mengatakan Tak Tahu beb. Macam mana nak Tak Tahu sedangkan beliau antara nama CHAI yang ada didalam senarai yang dikeluarkan DUPP... kah kah kah !.

Jadi tak heran lah jika sebelum Pemilihan Jawatan Naib Presiden beliau Tidak Tahu tetapi selepas Menang Jawatan Naib Presiden beliau pun Masih Tidak Tahu, atas sebab apa beliau Tak Tahu beb... atas sebab jika beliau Tahu beliau sudah Pasti akan Mengikuti Langkah Haji Mohamad Sabu yang WALA'UN... kah kah kah !.

Kerana Wala'un lah Mat Sabu Melepaskan semua Jawatan beliau yang berkait dengan Kerajaan Pulau Pinang dibawah Parti DAP, dan seharus nya itu jugalah yang dilakukan oleh ADUN-ADUN PAS yang menjadi Exco serta apa saja yang berkait dengan Parti DAP... itu pun jika ada Maruah Diri beb... kah kah kah !.

Jangan kata Pulau Pinang lain dan Selangor lain... apa yang lain nya jika DAP tetap ada bersama dalam Kerajaan Negeri... bagaimana jika sudah Memutuskan Hubungan Dengan DAP mahu sesuatu Masyuarat Exco hendak di adakan. Sedangkan Masyuarat Melibatakan Parti DAP yang diwakili Pemimpin DAP... kah kah kah !.

Apakah boleh Memakan Masakan Asam Pedas Ikan Sembilang yang di masak bersama dengan Daging dan Mengatakan hanya mahu makan Ikan Sembilang sahaja ,dan tidak mahu makan Daging atas sebab sendiri Menyakini yang Daging tersebut adalah Daging Babi dari Ladang Ternakan DAP... kah kah kah !




Masa itu lah baru Terfikir akan AMANAH RAKYAT dan Tanggungjawab kepada Rakyat kena dijalankan, tak ada pulak cakap yang kena Wala'un apa saja asalkan ian nya dibuat oleh Ulama'. Konon nya yang itu hanya baru Cadangan dan belum diputuskan oleh Majlis Syura Ulama' (MSU)... kah kah kah !.

Apa Naib Presiden PAS ni ingat semua Ahli PAS boleh beliau Perbodohkan seperti Perwakilan PAS, boleh dikatakan 2/3 Ahli DUPP adalah juga Ahli MSU. Kalau sudah 2/3 Ahli DUPP adalah Ahli MSU apa yang susah sangat hendak Diputuskan dan jika MSU lagi Berkuasa dari Muktamar PAS...kah kah kah !.

Cakap aje lah yang awak tu Sayang sangat nak Melepaskan Jawartan Exco tu kan ke senang, jangan jadi MUNAFIK beb... banyak MASUKKK tu beb bila menjadi Exco... Gaji ADUN dapat... Gaji Exco dapat... Kemudahan dapat... Claim boleh buat sesuaka Hati Mak Bapak bila rasa nak Claim... kah kah kah !.

Ini lah dia Golongan Pro Ulama' Pewaris Nabi yang mengaku sebagai Pejuang Islam dengan MENYEMBELIH HIDUP-HIDUP Pemimpin PAS yang lebih Berpotensi menjadi Pemimpin kepada Ahli PAS dan Rakyat, hanya kerana Tidak Menjadi Wala'un Membabi Buta dan Membuta Tuli... kah kah kah !.

Buat  ADUN-ADUN PAS berstatus Ulama' atau pun yang bukan Ulama' tetapi menjadi Wala'un kepada Ulama-Ulama' dalam PAS, baik aje lu orang Letak Jawatan... jangan jadi Muanafik Terlampau beb, dan buat Walaun'-Wala'un berstatus Penyokong nasihatkan Pemimpin PAS supaya belajar punya Rasa Malu sikit... kah kah kah !.


hemmmmm..... orang nak berpolitik awak pun nak berpolitik gak... orang berpolitik dengan Akal Fikiran tapi awak berpolitik dengan kepala lutut dan siku... kah kah kah !.

15 ulasan:

  1. kalau letak jawatan sapa nak bagi makan anak bini. . exco pp dan seluruh geng ulama yang tolol letak jawatanlah takkan nak bagi makan anak bini dari duit dap .. selangor pun sama takkan nak makan duit cina..

    BalasPadam
  2. Apaa tunggu lagi walana.... walana bahasa pilipina habislah... angkat kaki...

    BalasPadam
  3. Tabikkkkkkkkkk Mat Sabu!!!!!!!!!

    BalasPadam
  4. Muka letak kst punggung ker Exco Pas ni...letak jawatan contohi abg mat sabu.Mung tak walak?

    BalasPadam
  5. besa lah kalu lidah tak bertulang,baling batu sembunyi tangan,last2 sekali batu tu jatuh kebedok ataih kapla sendri.baru padan muka.mau pikir2 lah wahai wala'un2 UG/GU.wa tak leh tulung ooo .hahaha!

    BalasPadam
  6. mesti la kelam kabut tuan... jangan ingat al-lebai tak nak jawatan... hahahahahaaaaaa...

    BalasPadam
  7. azmin bila lagi nak keluarkan statement utk ahli pas letak jawatan? jgn sampai exco dap pula yg letak jawatan sbb tak nak duduk semeja dgn pas. ataupun ko dah jadi barua pas almaklumlah hadi offer ko jwtn mb dulu yg ko sandang skrg.

    sila buang semua gunting2 dlm lipatan negeri selangor.

    apa dah jadi dgn tuntutan rm2.6juta duit rakyat selangor yg khalid faraidkan kpd barua2 dia?

    BalasPadam
  8. Mengatas nama agama ialah perniagaan tertua didunia ini . Itu sebab gwa tobat lahum tak percaya lebai - lebai sampai kiamat beb . Bab sex lebai - lebai lah juara nombor wahid - bini mereka paling kurang empat . Bab wang , lebai - lebai lah kaki kelentong .

    jubah dan serban dijadikan perisai menutup nafsu sarakah lebai - lebai ni .

    BalasPadam
  9. tong milo bakal kosong lepas ni
    jhabarnya dah ada penaja
    So... nak buat apa tadah tong milo lagi
    berapa banyak tajaan dapat?

    BalasPadam
  10. Ugama mengaku pandai , berpolitik bodoh... Itu lah PAS yang sebenarnya, kawan tak menipu kawan, tuduh orang jual pil kuda, kata org tolol... Akhlak lembu betul.

    BalasPadam
  11. Tranformasi era baru pas bertukar ke jelmaan baru dari PAS ( parti agama sesat ) Parti Islam Semalasia sepatutnya transliterasi " Pa s ialah PIS - piss off ! PARTI ULARMAK SYORU ( PUS itu ertinya nanah )

    BalasPadam
  12. Tolong tuan Iskandar letak jawatan demngan segera..aku tak rela duit hasil aku dijadikan duit gaji bayar elaun kau.Keluar kau dan kumpulan Pas kau dari Pakatan.Kau dan kumpulan ulamk kau adalah pemusnah pejuang2 yang selam ini menaikan Pas sehingga terkenal di kalangan bangsa dan agama lain.sila berambus dari jawatan exco kau.chisss

    BalasPadam
  13. sebab iskandar tak tahu sebab dia bodoh,dia hanya cerdik bila kira berapa gaji dan elaun exco je.macam mana orang macam ni di lantik exco.ini guning dalam daging babi.rosak Selangor nanti kalau tak di berambus malaun ni.

    BalasPadam
  14. Kalau ada harga diri semua pemimpin PAS yang menjawat sebarang jawatan dalam kerajaan pimpinan PR wajib melepaskan jawatan mereka demi kebaikan semua sebab pengundi yang menyokong PAS telah tidak rela membayar gaji mereka dengan cukai yang dibayar haram tau jika menerima duit yang tidak dihalalkan oleh pembayar cukai tu,ahli PAS semuanya berilmu fikirlah jika ramai yang menyumpah keatas kita bala yang akan kita terima kelak,ameeen.

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....