DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Ahad, 7 Jun 2015

Muktamar PAS : Mencari Keredhaan Allah SWT, Ketua Dewan Ulama' PAS Sudah Peninnnnng Beb !.


Akhirnya Terbukti yang Ulama' dalam PAS kebanyakan nya Bodoh Berpolitik beb, sendiri yang membawa Usul Kemudian sendiri mengatakan Tidak Menjangka. Apa Barangnlah lah lu orang Ulama' dalam PAS. Seperti yang gua katakan dalam artikel yang lepas bahawa Usul Tergempar Memutuskan Hubungan Dengan DAP yang diluluskan oleh Dewan Ulama' PAS Pusat (DUPP) hanya lah Wayang Pacak bagi Mempengaruhi Perwakilan dan bukan nya untuk Dibahaskan... kah kah kah !.

Sebab itu Tidak Berapa Lama selepas DUPP meluluskan Usul Memutuskan Hubungan Dengan DAP tersebut maka DUPP mengeluarkan CHAI nama-nama yang perlu Perwakilan PAS Memilih, dan kerana itu juga lah Usul dari DUPP diterima Tanpa Bahas atas konon nya SENSITIF KEPALA BAPAK DIA ORANG. Sebenar nya Usul tersebut bukan nya untuk Dibahaskan tapi Sekadar Wayang Pacak untuk menampakkan konon nya Ulama' PAS adalah Tegas... kah kah kah !.

Namun akhir nya akibat daripada Kebodohan Berpolitik maka keluarlah dari Ketua DUPP Datuk Mahfodz Mohamed yang berbunyi "Dia (Lim) cepat sangatlah, bergopoh buat keputusan itu, sedangkan keputusan PAS belum Muktamat lagi. Saya tak jangkan (perkara ini) kerana yang kita risau sebelum ini ialah Selangor, kalau Selangor tak ada (PAS), ia Goyang sedikit. Tiba-Tiba Lim pula Respon... sedangkan dia yang mula serang PAS". Rupa nya beliau Tak Jangka beb... kah kah kah !.

Yang Cantik nya semasa beliau Memggulung Perbahasan selaku Ketua DUPP siap boleh cakap lagi yang "DUPP Kecewa bila Usul Memutuskan Hubungan Dengan DAP hanya diluluskan Tanpa Bahas, serta DUPP akan WALA'UN dengan apa juga Keputusan yang dibuat oleh Majlis Syura Ulama' (MSU)"... macam mana tak kata yang DUPP akan Wala'un dengan keputusan MSU beb... entah-entah beliau adalah salah seorang dari Ahli kepada MSU... Cerdik... kah kah kah !.

Apakah Ulama' PAS ni baru Sedar bahawa jika Memutuskan Hubungan dengan DAP maka terpaksa juga Melepaskan Jawatan-Jawatan yang Berkaitan dengan DAP sama ada Secara langsung atau pun Tidak langsung. Kenapa perlu Takut untuk Melepaskan Jawatan yang berkaitan dengan DAP jika betul diyakini bahawa Perjuangan Pemimpin PAS berstatus Ulama' adalah Benar dan hanya Mencari Keredahaan Allah SWT... jangan jadi MUNAFIK lah Ulama' PAS... kah kah kah !.

Jika dulu Perkara yang Pelik-Pelik kebanyakan nya datang dari Pemimpin-Pemimpin Parti Melayu bernama Umno beb... tapi Semenjak Dua Menjak ni Perkara Pelik sudah mula ada pada Pemimpin PAS berstatus Ulama', kalau Pemimpin PAS yang bukan berstatus Ulama' tidak juga Menghairankan kerana dia orang sudah Dicop sebagai JEBON. Ini yang Pemimpin berstatus Ulama' Apa Hal sampai boleh jadi YO YO dan Kluk Klik ni, biar BETIK Ulama' PAS... kah kah kah !.

Mana tak pelik nya beb... Masuk Bertanding dalam Pilihan Raya bukan untuk Menang semata-mata namun bila Umno/Bn Mencadangkan Kenaikan Gaji Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) dan Ahli Parlimen, tak ada pulak ADUN atau Ahli Parlimen PAS berstatus Ulama' yang Membantah. Walaupun selalu Ponteng Menghadiri Sidang Dewan. Jika datang pun sekadar Memanaskan Kerusi Dewan dan Menggoyang Telor aje beb, tak Pelik ke tu Ulama' PAS... kah kah kah !.

Yang lagi Pelik nya ialah bila ada Pemimpin PAS berstatus Ulama' masuk bertanding dalam Pemilihan PAS boleh pulak Bernazar akan Membuat Sujud Syukur dan Menyembelih Kambing andai kata Kalah didalam Pemilihan PAS tersebut. Hanya orang Gila aje yang Masuk Bertanding untuk Kalah, selain dari Pemimpin PAS ni lu orang tak kan jumpa beb walaupun lu orang cari satu Dunia, kecuali sebagai Sandiwara bagi menampakan yang beliau seorang yang Zuhud... kah kah kah !.

Rasa nya elok sangat lah Pemimpin PAS berstatus Ulama' ni membawa PAS ber UG dengan Umno beb... sebab Peranagai pun dah lebih kurang aje dengan Pemimpin Umno, seperti yang gua katakan selalu jika ada pun Perbezaan Ketara hanya dari Sudut Pakaian. Yang mana Pakaian Pemimpin Umno lebih Bergaya manakala Pakaian Pemimpin PAS berstatus Ulama' lebih menampakan kepada Zuhud. Selain daripada itu tak ada apa Perbezaan yang Ketara beb... kah kah kah !.

Sekali lagi gua CABAR Pemimpin PAS berstatus Ulama' bersama-sama Wala'un-Wala'un dia orang supaya LETAK JAWATAN yang ada berkait dengan DAP secara Lantikan sama ada Secara Langsung atau Tidak Langsung. Mana mungkin boleh Makan bersama Masakan yang bercampor dan DIYAKINI ia nya adalah Masakan Asam Pedas Ikan Sembilang dengan Daging Babi dari Ladang Ternakan DAP, dengan Mengatakan yang hanya mahu Makang Ikang sahaja... kah kah kah !. sumber MI


hemmmmm..... buktikan gua salah... atau cabut aje telor lu orang dan bagi pada najib... kah kah kah !.

15 ulasan:

  1. Kini pemimpin2 cai pas boleh berebut piala kejohanan penyataan bodoh dari ahmad maslan dan abdul malek.

    BalasPadam
  2. kita cabar pas keluar dari gabungan di selangor ada berani ka pak lebai?jangan cakap saja besar ponggong penuh tahi.

    BalasPadam
  3. Gini politik ustaz... Tu le ingat ustaz cerdik ke... Ustaz semua keje org dia nak buat.. Bukan setakat ahli politik tp engineer pun depa nak buat.. Dah le merawat orng depa nak buat.. Tp keje hakiki mengajar org depa tu tinggal kan.. Last ly tgk le apa yg berlaku sekarang.. Setiap ulamak xsemestinya umarak.. TGNA adalah exceptional kerana dia ulamak dan dia umarak.. Hj hadi hampeh.. Cuma layak mengajar aja... Politik dia fail sbgaimana fail menjaga teganu dan kedah...

    BalasPadam
  4. Mohon golongan yg dianggap professional dan fail pemilihan baru mendiamlkan diri ... Bg ustaz alazhar ni buat eje.. Depa rasa depa cerdik... Cuma depa yg layak baca quraan ... Org lain ni xpandai.. Ni la nak tunjuk Allah maha kuasa dia xbg kat ustaz saja kepandaian nya.. Org lain jauh lebih pandai... Ni x nak niaga... Nak merawat org.. Nak jd jurutera.., tp mengajar xbuat.. Last last masyarakt sekrg terumbang ambibg dek kehebtan ustaz,...mana ustaz yg ckp besar.. Mana ustaz alazhar yg rasa diri tu pandai sgt.... Mana...tunjuk kehebatan anda...

    BalasPadam
  5. Keputusan Muktamar PAS adalah keputusan yang tertinggi dan muktamad sebelum Muktamar baru berlangsung dalam masa 2 tahun. Majlis Syura nak bincang apa lagi? Mukadimah yang paling bodoh, bangang dan tolol yang ditunjukkan oleh puak-puak perdagang ayat Quran dan Sunnah Nabi. Baru sahaja golongan profesional dan liberal dijatuhkan, kejahilan puak-puak Lebai kampung dan Ulama mercun sudah menyerlah dan terlondeh kepada masyarakat di negara ini.

    BalasPadam
  6. DI penang hanya mat sabu kot yang pegang jawatan bergaji. Tetapi di selangor jika putuskan hubungan dgn pkr ada menantu terputus rezeki hebat dalam anak syarikat kerajaan negari. Rezeki Allah mmg banyak tapi kena cari lain lah... sayang menantu wo!!!!

    BalasPadam
  7. motto pilihanraya pas pada pru14 ialah "kami bertanding untuk kalah"
    wakakaka

    BalasPadam
  8. Puak2 wallaun ni kata kalah pun tak apa...bukannya matlamat mereka nak ke puterajaya pun.

    BalasPadam
  9. Siapa yang gopoh ni. Bagi saya inilah kenyataan-kenyataan yang cirinya mirip kepada kelompok sebelah sana.

    BalasPadam
  10. Agenda UMNO telah berjaya pahlawan bugis sedang berada di negara Arab untuk minta bantuan sembahyang hajat di Harammain semoga bila balik nanti bik mama akan dapat ilham baru dan para ulama dapat berjumpa bagi memaklumkan yang kita telah berjaya singkirkan DAP dari PR.

    BalasPadam
  11. kebanyakan ustaz-ustaz ni secara bandingannya kurang cerdik..orang-orang tua dulu ramai yang hantar anak belajar aliran agama apabila ank-anak tak berapa cemerlang bab-bab sains dan matematik..hasilnya macam sekarang ni la jadinya..banyak ustat yang separuh masak..kalo mengikut hukum ketiga newton setiap daya akan ada tindakbalas..maksudnya kalo kita cakap atau buat sesuatu mesti akan ada orang yang respon..jadi janganlah jadi mulut longkang kalo kita jenis kecut telur kalo digertak...

    BalasPadam
  12. jika umno di kuasai oleh ularrmak mcm ini lah jadi agaknya

    itulah sebab umno tak bg muka kpd ularrmak !!!

    BalasPadam
  13. Pahlawan bugis telah buka mulut dengan kemenangan para ulama senanglah kita berbincang mashalah islam dam melayu ityulah ucapan keramat dari pahlawan bugis UMNO.

    BalasPadam
  14. ALLAH dah pon perintahkan bg kita paham

    ""Bhw ssungguh2nya FITNAH itu lg dahsyat-Akhbar drp mmBUNUH""

    mcm mana sibapak FITNAH itu maseh tak dpt diLIHAT oleh matsabu husam dll trmasuk nik aziz sendiri swktu hayatnya....spatutnya wajib ada MUKKTAMAR trgempar pasal isu FITNAH-pilkuda yg ssgt2 BEJAT itu dan sibapak FITNAH itu dah wajib ditendang kluar awal2 lg

    patut pon PAS org dah sebut sbg parti ajaran sesat

    ...sbbnya FITNAH yg camtu punya dahsyat-Akhbar-BESAR trmasuk nik aziz pon pd wktu itu kliru BUTA tak nampak!

    apa punya bodoh tolol nak buat hudud tp BUTA tak nampak jadah-FITNAH?

    Sbnr2nya ddlm pas mana ada seorg pon ulamak?

    krn akal bakat-intelektual sbnr2 ulamak itu sgt tajam kritis dan tepat

    Yg ada hanyalah ularrrrMak2 tolol buta yg sgt2 jahat!

    BalasPadam
  15. Sendiri yang gopoh buat kerja tanpa memikirkan implikasi, lepas tu kata orang lain gopoh. Lain kali kalau mesyuarat jangan minum air ketum. Kalau pening makan paracetamol bukannya pil kuda!!! Nasi dah jadi bubur. Suka tak suka telan sajelah walaupun bubur tu rupanya macam muntah kucing!!

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....