DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Khamis, 4 Jun 2015

Muktamar PAS : Dewan Ulama' Nak, Majlis Syura Ulama' Nak, dan AJK Pun Dia Nak... Pening Beb



Lu orang Tak Pening ke beb, semua nya dia nak dan dia nak ada kat situ... dia nak ada kat Dewan Ulama' PAS Pusat (DUPP), dia nak ada kat Majlis Syura Ulama' (MSU) dan dia juga nak ada kat Ahli Jawatan Kuasa (AJK) PAS Pusat. Jika kat DUPP dan MSU tu mungkin sepatut nya lah, atas dasar Ilmu Agama yang dimiliki. Tapi yang kat AJK PAS pusat pun nak BEREBUT apahal ni beb... kah kah kah !.

Tak ada Perasaan Malu jika dikatakan sebagai TAMAK HALOBA, jangan kerana Kepandaian Menghafal Ayat-Ayat Al-Quran dan Hadis macam Air yang Mengalir maka dirasakan diri tu Pandai dan Bijak Serba Serbi beb. Nanti bila Terpilih menjadi Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) atau Ahli Parlimen, dah tak tahu nak buat apa, last-last Goyang Telor kat Dewan Rakyat... kah kah kah !.

Nanti bila ada Ahli yang Menegur maka dikatakan lah sebagai Tidak Wala', tapi jika tidak ditegur pulak maka buat Kerja dan Tindakan macam HARAMJADAH beb. Seolah-olah bila sudah dipanggil Ulama' dan Mengaku Diri sebagai Ulama' ianya Automatik menjadi MAKSUM seperti Nabi dan Para Rasul, betul-betul PELIK BIN AJAIB. Macam ini punya orang pun ada dalam PAS... kah kah kah !.

Apa yang gua tengok dan lihat sekarang ni ialah apa yang ada dalam Umno lebih kurang aje apa yang ada dalam PAS, cuma yang PAS punya Kelebihan ialah dia orang boleh Menghafal Ayat-Ayat Al-Quran dan Hadis macam makan Kacang Goreng itu aje. Bukan nya bermakna dalam Umno tak ada tetapi Amat lah Kurang, selain dari itu apa yang ada kelainan antara PAS dan Umno ?... kah kah kah !.


Mungkin yang lain nya kalau berbeza pun ialah Pakaian dan Pernampilan, yang mana Pakaian dan Penampilan dalam Umno lebih kepada BERGAYA tetapi Pakaian dan Pernampilan dalam PAS nampak macam ZUHUD dan seperti Terlalu Mengingati MATI. Kalau Cerita bab duit pulak langsung lah tak ada beza antara PAS dengan Umno, cuma Peluang aje yang tak ada beb... kah kah kah !.

Sebab itu kalau lu orang tengok mana ada ADUN atau Ahli Parlimen dari PAS yang terutama nya Berstatus Ulama', Membantah bila ADUN atau Ahli Parlimen Umno mencadangkan Kenaikan Gaji ADUN dan Ahli Parlimen. Cuba lu orang bagi tahu siapa dia ADUN atau Ahli Parlimen PAS yang berstatus Ulama' Membantah Kenaikan Gaji tersebut, kot-kot gua terlepas pandang ke... kah kah kah !.

Tak ada beb... jangan cerita lah pasal ADUN Umno jika tidak mahu Membantah sebab dia orang tu dikatakan Duit tu dia orang macam tu aje beb, dan amat patut jika dia orang tidak membantah. Ni yang ADUN dan Ahli Parlimen PAS berstatus Ulama' pun tidak membantah apa hal, nak katakan Pakaian dan Pernampilan Bergaya macam ADUN dan Ahli Parlimen Umno pun tidak... kah kah kah !.

Tak tahu lah gua jika Separuh atau Tiga Suku dari Gaji ADUN dan Ahli Parlimen tu dia orang masukan kat Tabung Parti... kalau itu gua mengaku kalah lah beb. Tapi jika dilihat dari Tingkah laku dan Perbuatan Payah Banyak beb, tengok aje lah semasa Pilihan Raya Umum Ke-13 dengan Pertindihan Calon dalam Pakatan Rakyat (PR), dia orang sanggup Umno Menang dari PR yang Menang... kah kah kah !.


Sebab apa ... sebab dah rasa boleh Menang maka berlaku lah PENGKHIANATAN sesama Rakan, kerana apa jika Menang ada Gaji beb, bila ada Gaji adalah Duit... bila ada Duit senanglah Belanja. Begitu jugak lah dalam Pemilihan PAS kali ini, pasal itu berebut nak kan Jawatan kerana bila ada Jawatan sudah tentu lah untuk menjadi Calon dalam Pilih Raya amat lah Cerah sekali... kah kah kah !.

Soal ada Kemampuan atau Tidak itu tolak tepi dulu atau itu cerita kemudian yang penting Jawatan mesti Dibolot Sebanyakan yang mungkin, bila dah ada Jawatan senanglah nak Aturkan Siapa-Siapa yang Disukai. Dengan Jawatan juga lah jika ianya Presiden Parti maka boleh membuat Sesuka Hati untuk meletakan siapa saja asalkan Menyokong beliau seperti Persuruhjatya PAS Perak... kah kah kah !.

Macam mana PAS nak Maju jika ianya Diterajui oleh orang yang berfikiran zaman Pra-Sejarah, sepatut nya lagi lama Berpolitik lagi lah Cerdik... ini lagi lama Berpolitik lagi bertambah Bodoh sampai boleh mempercayai Umno Haramjadah. Gua ingatkan hanya Ahli dan Penyokong Umno aje yang boleh Ditipu oleh Pemimpin Umno tapi gua Silap sebab Tuang Presideng PAS pun boleh kena Tipu... kah kah kah!.

Tapi jika lu orang dengar Pemimpin PAS berstatus Ulams' ni bercakap fuhhhhh... bertanding dalam Pilihan Raya bukan sekadar untuk kemenangan tetapi mencari keredhaan Allah SWT... Jika Allah mahukan PAS menang Insyaallah PAS akan Menang... tapi dalam Pemilihan boleh pulak Ahli DUPP Membuat Kerja Bangsat dengan Menggunaka DUPP untuk sokong Calon dan Pemimpin... kah kah kah !.


hemmmmm..... cakap tak serupa bikin beb... hakkkkk tuiiihhhh... kah kah kah !.

8 ulasan:

  1. RASUAH


    RASUAH RASUAH

    RASUAH RASUAH RASUAH



    RASUAH...yesss! RASUAH tlh pon mngubah akhlak-AKIDAH hakikat sbnr7KBNARAN Islam ygSUCI mnjd GELAP gulita pekat-KESUMAT tiada tiada tiada & TIADA brMARUAH lg..


    HANCUR bejatnya negara ini krn RASUAH yg sgt7Parah

    HANCUR bodoh-TOLOL rkyatnya juga krn senang dibeli dgn semurah7 harga-RASUAH yg sgt7Keji

    HANCCUR musnah "akhlak-AKIDAH" Islam sbnr7CAHAYA yg maha7TERANG juga adalah krn RASUAH yg tlh pon mmbeli "ularrrMak2" berTOPENGkan jubah SORBAN yg dianggap SUCI sdangkan mrk ini adalah mrupakan musuh-musuh-musuh dan MUSUH kpd ummah yg sgt7JAHAT skali!!!!!!




    ALLAH

    ALLAH mngutuk keji ularrrMak2 aka ahlulKitab Yahudi & Nasrani adalah krn mrk tlh mnyeleweng drp akhlak-AKIDAH yg bnar7SUCI yg bnar7LURUS yg bnar7TERANG yg tlh dipamerkan oleh Musa & Isa as..

    Sbb itu ularrrrMak2 Yahudi sgt7MEMUSUHI nabi SAW swktu diMadinah...hatta merancang utk mmbunuh baginda apb baginda SAW tlh mmpamerkan..

    >sjujur7KEJUJURAN yg tiada tandingan

    >sikhlas7KEIKHLASAN yg tiada bandingan

    >ssuci7KESUCIAN yg telus-kudus-AUDIT dr dasar HATI yg paling2 dlm skali

    >shebat7BAKAT trtiggi yg bnar7Dpt mncari solusi ummah..bukan PhD2 sampah yg brsepah2!

    >seadil7KEADILAN demi sluruh ummah-UNIVRSAL-azali yg TIDAK mngenal ASOBIYAH samaskali!

    >skudus7CINTA kasehSAYANG seNAFAS sejiwa SATU ummah dr rumpun Adam as RAHMAT'lil'alamin


    >smutlak7KBNARAN-HAQ yg bukannya mncari ESOS-BALAK-projek-proxy demi pntingDIRI sbalik nya hanya & hanya smutlak7KPNTINGAN ummah demi mncari sbnr7KEREDHAAN ILAHI yg snantiasa bnar7berCAHAYA dr dasar HATI..


    Ciri2.."akhlak-AKIDAH" nabi SAW yg diatas inilah yg sgt7 mrk(Yahudi) takuti..krn mrk takut akan KEHILANGAN sumber2 habuan2-BANGKAI ddlm GELAP yg tlh pon mrk miliki..

    Ciri2.."akhlak-AKIDAH" sprt Yahudi itulah kini yg sedang berleluasa diBELI & dijaga oleh umno utk mnjd PERISAI/benteng demi mnjd-musuh-musuh-musuh & MUSUH kpd rakyat yg sgt7Jahat seBEJAT7nya..

    Bro, Mat Indera

    SAKSIkanlah sbnr7HAKIKAT KBNARAN ini...wsalam

    BalasPadam
  2. masalahnya ulamak pro hadi suka kepada perompak wang rakyat..ulamak jenis APA TU...

    BalasPadam
  3. dah kalah diam..last payment masuk nnt but no bonus k...so go back jd blog lucah as b4

    BalasPadam
    Balasan
    1. blog ni tak nak jadi blog lucah tapi nak jadi blog fitnah pil kuda boleh tak beb... cuba lu bagi link sikit untuk gua belajar macam mana nak buat fitnah pil kuda... kah kah kah

      Padam
    2. 1. Kena minum kencing kuda 7 malam berturut.

      2. Kena walaun dgn najib n rosmah.

      3. Kena ada hasad dengki pada anwar sekeluarga

      4. Kena ada janji kemudian khianat.

      5. Kena ada keinginan nak jadi PII YEM.

      Ada 5 syarat di atas baru layak .

      Padam
  4. Al kisah..kalah..menang lumrah bila kita fight!..Bg.aku tqvm!krn tuan Admin dah sampai apa yg.patut umum tau..X walaq membuta babi...Ha.Ha.Ha..lapaih..ni kita tengok le apa lebai2 mercun nak buat konar..lak..again may allah less u MIS!bravo...b

    BalasPadam
  5. Al kisah..kalah..menang lumrah bila kita fight!..Bg.aku tqvm!krn tuan Admin dah sampai apa yg.patut umum tau..X walaq membuta babi...Ha.Ha.Ha..lapaih..ni kita tengok le apa lebai2 mercun nak buat konar..lak..again may allah less u MIS!bravo...b

    BalasPadam
  6. kesian aku tengok hang nih...

    suma orang tak betui bagi hang...

    apa kata hang aja yang bertanding?

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....