DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Ahad, 21 Jun 2015

Kepada Jebon, Munafik Hariki, Islam Liberal Dalam PAS, Dengar Kata-Kata Dari Tuan Guru Haji Mokhtar Senik




Kata-kata Hikmah dari Tuang Guru Haji Mokhtar Senik Ulama' Tersohor berbunyi HAKIKAT JEMAAH, beliau adalah Pembentang Usul (Cadangan) Tergempar dari Dewan Ulamak PAS Pusat (DUPP) iaitu "Kerjasama Politik Dengan DAP Dibatalkan", selain dari menjadi Ketua Dewan Ulamak PAS Pahang beliau juga adalah Ahli Jawatan Kuasa DUPP, Ahli Jawatan Kuasa (AJK) PAS Pusat juga mungkin Bakal menjadi AJK Majlis Syuara Ulamak (MSU) badan Tertinggi dalam Parti PAS.

Hebatkan beb... dimana-mana pun beliau ada.... di DUPP beliau ada... di AJK PAS Pusat pun beliau dan mungkin di MSU pun beliau akan ada, itulah dia Tuan Guru Haji Mokhtar Senik. Seorang Ulamak yang Tersohor dalam Malaysia dan Bakal menjadi Pemimpin Tertinggi PAS satu hari nanti dan mungkin juga menjadi Pemimipin Tertinggi dalam Kerajaan Pusat. Kerana PAS sudah semakin Kuat sebaik sahaja berakhirnya Muktamar Ke-61 yang lepas dengan Terpilih nya Kepimpinan Baharu.

Kerana Kehebatan beliau tu lah gua ambil kata-kata Hikmah beliau tersebut bagi Panduan kepada Ahli PAS yang digelar Jebon, Munafik Hariki serta Islam Liberal, yang sekarang ini dikatakan sebagai sedang MEROYAN akibat dari Kekalahan Besar dalam Pemilihan PAS sama ada diperingkat Cawangan, Kawasan dan Pusat. Pada gua kata-kata beliau sangat Tepat, Bersesuaian Adil dan Berkebajikan dalam menggambarkan Suasana Pemilihan PAS disemua Peringkat semasa Pemilihan.

Dengan beliau menggambarkan Jemaah Islam adalah Sepohon Pokok yang Teguh dan Rendang, dimana menurut beliau Daun-Daun Layu serta Berulat tidak perlu Digugurkan dengan Menggoyang Pokok tetapi cukup dengan Allah SWT Menghantar Angin yang Kencang bagi Menggugurkan Daun-Daun tersebut. Kemudian Allah SWT gantikan dengan Tunas-Tunas dan Pucuk-Pucuk Baharu sehingga Pokok menjadi Semakin Rimbun dan Semakin Rendang dari sebelum nya.

Begitu jugalah dengan Kekalahan Besar dipihak Jebon, Munafik Hariki serta Islam Liberal dalam Pemilihan PAS baru-baru ini, dimana boleh dikatakan yang Golongan Ulamak Perwaris Nabi tiada melakukan apa-apa untuk Memenangi Jawatan dalam Pemilihan PAS yang lalu. Cukup sekadar Golongan Ulamak Pewaris Nabi dalam PAS Bertawakal kepada Allah SWT, Golongan tersebut tidak Berkempen bahkan jauh sekali untuk Berkempen Kotor seperti mana dilakukan didalam Pemilihan Umno.

Jadi tepat sekali apa yang dikatakan oleh Tuang Guru Haji Mokhtar Senik bahawa didalam Jemaah Islam tidak perlu untuk melakukan apa-apa bagi Menyebelih Pemimpin yang berstatus Jebon, Munafik Hariki serta Islam Liberal, kerana Allah SWT akan melakukan nya seperti Allah SWT menghantar Angin yang Kencang bagi Menggugurkan Daun-Daun Layu dan Berulat bagi digantikan dengan Tunas dan Pucuk Baharu. Oleh itu bagi yang Kalah jangan lah lu orang Meroyan lagi beb.




Lu orang yang dipanggil sebagai Jebon, Munafik Hariki serta Islam Liberal sepatutnya Sedar yang lu orang bukan Kalah Teruk disebabkan oleh apa-apa tetapi disebabkan oleh Allah SWT menghendaki lu orang Kalah Teruk seperti apa yang dikatakan oleh Tuang Guru Haji Mokhtar Senik. Apa lu orang tak percaya dengan kata-kata Ulamak Perwaris Nabi... kalau lu orang Tak Percaya dengan kata-kata Ulamak Pewaris Nabi habis lu orang nak Percaya kepada cakap siapa... tak kan Cakap Ulamak Umno ?.

Apakah Ilmu yang dipunyai oleh Tuan Guru Haji Mokhtar Senik tidak cukup Tinggi untuk lu orang mempercayai kata-kata beliau, apa Ilmu lu orang lagi Tinggi dari Ilmu yang dimiliki oleh Tuan Guru Mokhtar Senik dan yang sewaktu dengan nya. Disini lah Kesilapan Besar yang lu orang lakukan apabila Menidakan Keilmuan Agama Islam yang dimiliki oleh Tuan Guru Haji Mokhtar Senik dan yang sewaktu dengan nya, apa lu orang lupa ke bahawa Menghina Ulamak seperti juga Menghina Nabi !.

Sudah-sudah lah lu Meroyan wahai Jebon, Munafik Hariki serta Islam Liberal... balik lah Kepangkal Jalan dan Contohi lah Pemimpin PAS yang Baharu Terpilih... dimana dia orang sudah lah Ulamak Pewaris Nabi... kemudian mempunyai Tingkah Laku dan Perangai yang cukup Mulia... bersifat Tawaduk dengan Bertanding dalam Pilihan Raya bukan untuk Menang...  atas sebab itu sampai ada dikatakan bila cadangan untuk Menaikan Gaji Adun dan Ahli Parlimen dia orang Membantah dengan Keras.

Disini aje sudah menunjukkan yang dia orang Layak untuk dipanggil Ulamak Pewaris Nabi, kerana dia orang berpegang kepada Prinsip dan Niat Asal iaitu bertanding dalam Pilihan Raya bukan nya untuk Menang tetapi mencari Keredhaan Allah SWT, tak macam lu orang usahkan nak Bantah Kenaikan Gaji ADUN dan Ahli Parlimen tetapi mungkin dalam Hati lu orang suruh Up lagi tinggi-tinggi. Itu lah kelebihan Ulamak yang tak mahu Gaji yang dia orang terima dikatakan sebagai HARAMJADAH.

Gua harap yang berstatus Jebon, Munafik Hariki serta Islam Liberal jangan pulak lu orang kata yang gua ni sebagai Wala'un pulak, bukan apa beb sekarangkan didalam Bulan Ramadhan jadi gua pun hendak Mendapat PAHALA didalam Bulan yang dikatakan BARAKAH, mana lah tahu dengan Ingat Mengingati sesama Islam boleh menambahkan Pahala gua. Cuma satu aje gua nak bertanya dengan Tuang Guru Haji Mokhtar Senik tu... Apa cerita kisah Al-Maunah ya Tuan Guru Mokhtar Senik ?.

Sebab dulu nya ada gua dengar cerita yang Kisah Al-Maunah tu dikatakan sebagai Sandiwara Umno... dan rasa-rasa nya pun rata-rata Ahli-Ahli PAS percaya yang Kisah Al-Maunah tersebut adalah Sandiwara Umno... tapi jika Sandiwara Umno macam mana pulak dengan status Tuang Guru yang dikatakan ada Terlibat sama ya Tuan Guru... jangan lah pulak Tuan Guru Marah... gua sekadar bertanya supaya tidak nanti dikatakan Tuan Guru adalah juga Tali Barut Umno dalam PAS... kah kah kah !.

Macam-macam beb... sudah lah buat Kerja Kotor lepas tu nak Libatkan sekali Allah SWT dengan Kerja Kotor dia orang... tak ke nama nya HARAMJADAH, itu sebab gua selalu katakan jika yang membuat Kerja Kotor adalah dikalangan Orang Jahil maka paling-paling pun akan berkata "Bukan aku saja yang buat tapi ramai lagi orang lain yang buat"... namun bila Kerja Kotor dilakukan oleh Golongan yang Mengaku sebagai Ulamak maka lu orang sendiri mahu ingat lah beb... kah kah kah !


hemmmmm..... konon-konon ulamak berprinsip lah gamak nya... bila bertembung dengan pangkat dan kedudukan mula lah menggelabah dan berbelit-belit macm mana belit serban yang ada kat kepala dia orang tu... kah kah kah !.

16 ulasan:

  1. Betul sangat tu apa yang Tar Snake tulis.........Nak buat bini kena pelari anak dara orang kat Narathiwat dan kahwin Cowboy. Masuk kumpulan Al-Maunah nak berjuang konon tapi guna senjata tembak buah durian kat dusun di Sauk, Kuala Kangsar. Apabila pihak Keselamatan dapat mengesan dan ditangkap maka merayu-rayu dan meyembah-nyembah dengan UMNO minta jangan dihukum gantung......Minta dibebaskan dengan syarat (menyokong UMNO dari belakang) maka diberi peruntukan jutaan ringgit dari UMNO negeri untuk berselindung disebalik penubuhan sekolah agama di Penor, Pahang (sekolah Agama yang hidup segan dan mati tak mahu). Sekarang ini dah naik pangkat menjadi Munafik Besar kerana berjaya memecah belahkan PAS dari dalam. Pemilihan kepimpinan dalam Muktamar ke-61 yang lepas menggunakan "chai" yang dibuat dan dirangka semuanya adalah idea dan gerakan Munafik Besar ini......

    BalasPadam
  2. confirm hang ni gerombolan munafiq hariki, liberal n bapa blog dr group jebon...kami dok pilih nak cop hang semua...pakat masuk dlam satu bakui n pakat pi jilat buntut lge n lks...pakat2 pi mengketdarah babi n tuak dgn group china comunist... satu lg hang pi le rujuk dgn tun firaun kalam politik n asang ali munafiq n haram sani pasai bab perjuangan hang pa ni...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hang pi la jilat pungkok suci al maksum haji hadi barulah mencapai taraf keWALAON terbesar. Ada akai tak mau pakai. Haji hadi engkau tu dah sesat. Mokhtar Senik syaitan peliharaan UMNO......

      Padam
    2. kita tunggu pru14, kita tgok sapa yang kuat, muktamar pas sudah berlalu beb, yang menang sbb diperingkat akar umbi yg calon, bkn perwakilan yang pilih, ada tak calon yang akar umbi dengan pencalonan yang banyak, kalah semasa pemilihan baru ini, x adakan, kalau x de terima lah hakikat bukan chai jadi penyebab..yang kalah memang x de sokongan padu akar umbi, yang ramai hadir ceramah dia orang setelah kalah pemilihan adalah penyokong PKR dan DAP, penyokong dia orang adalah 2, 3 kerat, nak tau kuat ke tak kuat, cuba lah tubuh parti baru, agak2 berapa cawangan yang dapat dibuka..takut nak pilih AJK pun xde orang..cerminlah diri beb..cakap pakai akal bukan pakai emosi

      Padam
    3. Sarjang Hasang... Bukan ke Hasang Ali dan Haram Sani tu bersahabat dengan hang Sarjang Hasang, manakala Tun Firaun pulak bersahabat dengan Tuang Guru Haji Hadi... itu sebab semasa Ops Lalang orang lain kenan tangkap manakala Tuang Guru Haji Hadi tak kena Tangkap walaupun ada AMANAT HADI... jangan macam tu Sarjang Hasang... tak kang dah menang besaq maka Hasang Ali hendak dilupakang begitu aje... itu namanya Kacang Lupakang Kulit... Tuang Guru tak Ajak macam tu Sarjang Hasang... jangang marah nooo... kah kah kah

      Padam
    4. harap-harap ulamak dan lebai mercun yang banyak berkumpul di negeri pantai timur tu boleh lah kembangkan dakwah dengan bertanding di negeri pantai barat... terutamanya Tuang Presideng tu... kan pas dah diterima oleh semua masyarakat... jadi bolehlah buktikan... tak gitu beb... kah kah kah

      Padam
    5. woi sarjan hasan,kau ni jenis wala wala malaon walaon,apa le kau ni bodoh sangat,mokhtar senik tu org yg berfahaman JABARIAH,kau faham tak apa tu faham jabariah,dlm fahaman jabariah,semua buruk dan baiok itu datang dari ALLAH SWT,kena terima segala qada dan qadar,klu ada pokok nak tumbang nak hempap kepala engkau,maka engkau jgn lari sebab klu hari tu memang taqdir kau tak kena hempap pokok maka pokok tu takkan hempap kepala engkau,klu hari tu kau nampak ada org nak rogol anak dara engkau,biarkan aje jgn buat2 ape2 sebab klu hari tu takdir anak dara kau memang nak kena rogol maka kau takkan mampu nak halang takdir tu,mcm tu le faham jabariah,pengasas faham ini ialah datang dari muawiyah yg memerangi saydina ali,sesiapa yg tak dapat terima perbuatan dia memerangi saidina ali ,maka org itu jadi kapir sebab tak terima takdir ALLAH,sebab tu moktar senik ni ada lah penyambung ajaran fahaman jabariah tu,tak payah nak susah2 sebab ALLAH akan gugurkan daun2 tu,klu mcm tu kenapa pakai CAI untuk jatuhkan golongan profesional tu,kau org dgn golongan pro ulamak kau diam2 aje le,kenapa2 kempen2 pakai cai lagi,kau org diam2 aje dah le,nanti klu dah memang ALLAH nak bersih kan pas,dia org akan kalah dgn sendiri nya le,buat ape kempen2 cai tu,ulamak bodoh,banggang,bebal,munafik,sesat,bidaah,kau tahu tak selama ini pengasas ajaran sesat dlm islam ni pengasas nya kesemuanya adalah ULAMAK,bahkan ada ulamak yg mengaji di mekah lebioh 20 thn tapi akhir jadi pengasas ajaran sesat,aku memang tak caya terutama ustaz2 sesat mcm mokhtar the snake cobra....hati hati

      Padam
  3. MMEMBANGUN BERSAMA KEPIMPINAN CAI yg berjaya dengan kempen percuma dari TV3 dan Utusan Malaysia.

    Islam itu teguh tapi kepimpinan Pas itu yg tidak teguh dengan amalan fitnah men jebon, tolol dan barua kan orang lain. Tapi duit jawatan masih nak dari kerajaan DAP. Letak jawatan secara sukarela la semua. Tak kan fulus mengatasi rasa cinta pada dewan ulama,
    Telur dan maruah telah lebur dlm pas cai

    BalasPadam
  4. Wahai korang semua pacai2 pasma!!
    Korang x tahu ke yg usul beliau utk putuskan dgn dap mmg tepat bilamana TGAA sudah mula nk saman sape2 yg kaitkan beliau dgn dap! So terbukti tepat lah usul tuh.. hanya pasma shj yg belum jijik dgn dap setelah TGAA telah mengesahkn jijik dgn dap !! Amacam??

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalau tepat kenapa belit-belit macam belitan serban yang ada kat kepala tu wahai Wang Rosling... simpan sikit bodoh tu wang Rosling... kah kah kah !

      Padam
    2. Kes saman ialah apa bukti yang Hj Hadi ada menuduhh Ustad Ahmad Awang ialah calun DAP ? Ustad Ahmad tak nafikan yang dia menjaga hubungan baik dengan DAP dan PKR sebab ada hubungan dengan Pakatan Rakyat. Kuat sangat ke DAP sehingga boleh calun kan orang dalam pemilihan PAS? Mana cerdik nya perwakilan bila terima tuduhan seseorang itu sanggup jadi calun DAP dalam pemilihan PAS?



      Padam
  5. BOLEH CAYA KA PD KUMPULAN UG NI MCM
    SEKEJAP KATA NAK DGN PAKATAN..
    TAPI SENYAP2 CUBA NAK BER UG DGN UMNO

    INI SEMUA HJ HADI PUNYA PASAL
    SOAL AGAMA OK TAPI BAB POLITIK HANCUS

    SO...UTK PRU AKAN DATANG..TAKYAH LA UNDI PAS NI.
    NGARUT JA

    BalasPadam
  6. Wan rosli ni dugong ke apa? Usul dah lulus, DAP pun dah cakap..putus hubungan tapi kenapalah ostad2 yang berdegung2 cerita pasal DAp komunis, kapir, mkn babi masih lagi tak letak jawatan kat P. Pinang? Masih nak duduk bawah kelangkang MB yang bernama Lim Guan Eng? Takut raya ni tak meriah pasal cucuk ATM, duit tak kuar? Takut bini perambat pasai dapur tak berasap dan buka posa dengan buah kurma je? Cakap besar pasai Islam tapi dok takut letak jawatan demi prinsip. Takut apa kalau yakin Allah bersama kamu? Takut apa kalau yakin rezeki tu Allah yg beri? Ini tidak, asyik2 dok pusing, belit, klepet pasal PR pengsanlah, PR masih hidup cuma koma sebab PAS dok borak dengan PKRlah, PR bertambah mantap bila PAS putus dengan DAPlah! Borak banyak tapi sekoq pun tak berani nak letak jawatan. Ulamak apa macamni kalau buat keputusan tapi masih gohead gostan nak follow through. MSU pun dok sebuk dalih, asyik2 belum dapat seru bila nak meeting. Murshidul am pun asyik kata yang dia dah tak jadi murshidul am sbb tamat tempoh jawatan masa muktamar. kalau macam tu sapa yang dok gesa2 lantik dia jadi murshidul am sblm muktamar? Tak boleh tunggu sampai muktamar berlangsung sbb takut orang calonkan Hj Hadi jadi MA?

    Tentang TGAA, hang borak apa ni Wan Rosli? Orang Islam diwajibkan putar belit fakta demi walak pada idola hang? TGAA nak saman sesiapa aje yang tuduh dia talibarut DAP dan orang pertama dalam senarai adalah idola kamu HJ Hadi! Yang kamu pegi klepet cerita TGAA jijik kat DAP ni dapat kat mana? Tok guru kamu ngaji mana mengajar bahawa kamu membuat berita palsu dan fiksyen dibenarkan asalkan matlamatnya menegakkan islam? Tok guru kamu maulana Machiavelli anak vasco da Gama ke? Matlamat menghalalkan cara wujud dalam fahaman islam kamu? Mencuri boleh dilakukan asalkan hasil curian buat sedekah kat fakir miskin? Fitnah,tohmah, takfir dan membuat "chai" adalah halal jika nak buang orang2 yang dituduh sekular, liberal, anwarist, jebon, macai DAP, munafik haraki dan yang paling utama anti ulamak? Ini adalah tanda tanda orang yang sesat tapi tetap kata dia tak sesat sebab dia berangan2 bahawa dia sedang memegang peta ke syurga. Macamana tak sesat, peta tu dalam bahasa Al-quran, kamu tu fasih dalam bahasa "Kebangsaan" i.e pengamal ideologi "ketuanan melayu bengong"!

    Nick.
    Cape Tiger.

    BalasPadam
  7. snake,

    tolong jgn babitkan nama Allah boleh ?

    sudahlah pemilihan menipu penuh kerja fasik label melabel, sekarang nk kaitkan Allah sokong kau dan UG?

    APA BUKTI ALLAH SOKONG KAU DAN UG? BUKTIKAN KPD UMUM WAHAI SNAKE !

    jgn jual nama Allah utk kepentingan kau dan UG.

    kau juga satu masa akan jadi daun berulat yg penuh racun.

    kau juga satu masa akan dilabel ungka tua dan akan dibuang oleh golongan muda dlm PAS.

    kau ingat nik beduh atau tantawi akan benarkan kau lama2 pimpin PAS?

    sekarang mereka tu muda lagi, tunggu sat lagi.

    snake,

    apakah kau maksudkan Allah yg beri ilham buat cai, label melabel dan mencerca professional utk daun muda kau tu pegang jawatan?

    lepas ni kita nk tgk cukup Allah saja yg akan melenyapkan PAS dan seluruh kerosakan yg ada utk selama2nya. aminn

    lebih baik kau mengaku je kau agen umno yg menyusup utk menjahanamkan PAS.

    bukan ke kau jg yg menyusup dlm Al Maunah, mempedaya AsSyahid Amin ketua maunah utk angkat senjata. kemudian kau perangkap mereka. bukan kah itu semua utk membuktikan pada Bush yg Malaysia memerangi teroris di zaman Mahadey.

    jika semua ini benar dan kau adalah agen nya, tunggulah balasan Allah. kita nk tengok sampai bila kau nk jadi daun muda yg segar.

    masa akan tiba juga wahai daun ganja segar.

    BalasPadam
  8. Tuan Mat, siapa yang letak baja pada pokok? Ini bukan pokok liar dalam hutan. Kalau baja dah tak cukup, pucuk nya lambat tumbuh. Dan siapa pulak yang meracunkan nya? Kalau tak ulat makan pucuk nya.

    Tuan Mat, yang sakit sekarang ialah akar nya sebab berkulat. Tu yang daun gugur.

    BalasPadam
  9. Ulama menang....takbir....selainnya yang kalah adalah anti Islam....teruskan sokong ulama atau sekurang2nya benci mereka yang benci hudud...

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....