DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Sabtu, 13 Jun 2015

Kejayaan Awal Ahli JKKP PAS Pusat Yang Baru... A. Samad Said Masuk DAP



Ini boleh lah dikatakan sebagai Kejayaan Awal yang dihasilkan oleh Jawatan Kuasa Kerja PAS Pusat (JKKPP) yang Baru Dipilih dalam Pemilihan PAS awal bulan ini, Syabas diucapkan buat Ahli-Ahli JKKPP bermula dari Tuang Presideng PAS hinggalah kepada Ahli Jawatan Kuasa (AJK) PAS pusat yang Baru... kah kah kah !.

Lu orang betul-betul telah meletakan PAS dilandasan yang betul untuk Parti PAS Melakar Sejarah Gilang Gemilang serta Terbilang di masa yang akan datang, juga tidak Sia-Sia juga Perwakilan PAS yang Bijaksana setaraf dengan Perwakilan Umno bila memilih lu orang sebagai Pemimpin PAS diperingkat Pusat... kah kah kah !.

Walaupun hanya baru dalam Seminggu lu orang Memegang Jawatan diperingkat Pusat namun Kejayaan lu orang Cukup Mengagumkan serta Membanggakan dan Luar Biasa, rasa nya belum pernah terjadi didalam Kepimpinan PAS terdahulu melakukan Kerja-Kerja Politik seperti yang lu orang lakukan hari ini... kah kah kah !. sumber MI

Cuma satu aje yang Mungkin lu orang Ahli JKKPP Terlupa atau Buat-uat Lupa untuk Melaksanakan nya... mungkin akibat dari terlalu Kusyuk membuat Kerja-Kerja yang Tidak Diselesaikan oleh JKKPP yang terdahulu. Atas sebab itu maka lu orang TERLUPA untuk Melaksanakan Usul Muktamar yang baru selesai... kah kah kah !.

Untuk itu sebagai Ahli PAS yang baru belajar untuk menjadi Wala'un maka dengan ini gua mengingatkan lu orang Pemimpin-Pemimpin PAS yang menjadi Ahli JKKPP... Apa Sudah Jadi  dengan Usul Memutuskan Hubungan Dengan DAP yang telah Diluluskan oleh Muktamar PAS Tanpa Bahas Tempoh Hari wahai Ahli JKKPP... kah kah kah !.

Untuk Pengetahuan lu orang Ahli JKKPP serta Wala'un-Wala'un... perkataan Diluluskan Tanpa Bahas bermaksud Ianya Diluluskan Tanpa Was-Was dan tanpa ada satu pun Sebab Musabab yang membolehkan Usul tersebut untuk Diragukan serta Ditolak... maka atas sebab ianya telah Diluluskan Tanpa Bahas... kah kah kah !.

Ditambah lagi Usul tersebut datangnya dari Ulama'-Ulama' PAS yang ada didalam Dewan Ulama' PAS Pusat (DUPP), serta diarahkan untuk Diluluskan Tanpa Bahas oleh Tuang Presideng PAS merangkap Naib Ketua Ulama' Sedunia. Jadi Apa Masalah nya lagi untuk Usul Memutuskan Hubungan Dengan DAP Dilaksanakan... kah kah kah !.

Tak kan Ulama' DUPP yang Mengusulkan Usul Memutuskan Hubungan Dengan DAP tersebut serta Diarahkan pula oleh Tuang Presideng PAS untuk Diluluskan Tanpa Bahas adalah Salah, Tersilap dan Menyeleweng, adalah Mustahil Ulama' DUPP serta Tuang Presideng boleh Tersalah, Tersilap dan Menyeleweng... kah kah kah !.

Mana mungkin Ulama' DUPP serta Tuang Presideng merangkap Naib Ketua Ulama' Sedunia boleh Tersalah, Tersilap dan Menyeleweng bila Mengusulkan serta Mengarahkann Usul Diluluskan Tanpa Bahas... tak mungkin... gua yang baru  belajar Berjinak-Jinak untuk menjadi Wala'un pun mengatakan Tak mungkin... kah kah kah !.

Jika gua yang baru Belajar dan Berjinak-Jinak untuk menjadi Wala'un pun megatakan Tak Mungkin Ulama' DUPP dan Tuang Presideng  PAS merangkap Naib Ketua Ulama' Sedunia Tersalah, Tersilap dan Menyeleweng apa lagi kepada Wala'un-Wala'un yang KARAT HIJAU tu beb...betul tak Wala'un-Wala'un... kah kah kah !.

Sebab itu gua katakan Tak Mungkin beb... cuma yang gua rasakan Mungkin ialah dia orang Ahli JKKPP yang baru ni Terlalu Kusyuk Melalukan Kerja-Kerja yang Tidak lagi Selesai Tinggalan Ahli JKKPP yang lama, kalau lu orang tak percaya dengan cakap gua... lu orang tanya dengan Wala'un-Wala'un Karat Hijau Ulama' PAS... kah kah kah !.

Cakap punya lah Pung Pang Pung Pang ... Istiqamah lah... Jihad lah ... Berjuang Demi Islam lah... tapi Usul yang sudah Diluluskan oleh Multamar masih Tergantung Tak Bertali... lepas tu Cakap Berbelit-Belit macam Serban yang ada kat Kepala lu orang... jangan Mengaku Ulama' lah beb... buat Memalukan nama Ulama' aje... kah kah kah !.


hemmmmm..... mungkin ada yang berkata apa ada kena mengena a.samad said masuk dap dengan pas... kalau muka tak malu tampal kulit babi 14 inci memang lah akan kata apa ada kena mengena dengan pas... kah kah kah !.

3 ulasan:

  1. seluruh dunia dahagakan buah fikiran Hj. Hadi sebagai ulamak duniawi.
    tidak mungkin Hj.Hadi silap.
    tidak mungkin walaun berasa was-was untuk melaksanakan usul tanpa bahas.

    nanti apa kata dunia kepada kita?
    jangan bikin malu sama gua tau.

    apa kata dunia?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dunia akan kata bahawa lu memang cerdik tetapi kawan lu sorang tu tidak begitu cerdik.tapi sayang lu tak dipilh jadi ulamk dunia,dia di pilh pulak ,heran tak? BARU......A kah.kah.kah.

      Padam
  2. Ya laa seluruh dunia dahagakan buah fikiran Hj. Hadi sebagai ulamak duniawi. tidak mungkin Hj.Hadi silap. tidak mungkin walaun berasa was-was untuk melaksanakan usul tanpa bahas.
    Kalau tak takkan Chua So Lek(Sayalah lelaki itu ..... ingat lagi) ajak Pas join umno betul tak

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....