DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Sabtu, 20 Jun 2015

Jika Umno Ada Ahmad Maslan PAS Pun Tak Kalah Juga Kerana Ada Dr. Zuhdi




Ini dua orang jika dapat Digabungkan dalam satu Parti gua rasa Parti tersebut mesti boleh Meletup dengan mendapat Sokongan dari Rakyat, tapi apakan daya dua orang ni duduk didalam Parti yang berbeza walaupun Pemikiran dia orang seperti Berdiri Sama Tinggi dan Duduk Sama Rendah. Sebab itu asalkan saja dua orang ni Membuka Mulut Longkang dia orang, maka Berbau lah segala Kebusukan yang membawa kepada rasa loya dan seterusnya membuat orang termuntah-muntah... sebab itu Artikel ni gua pos selepas Berbuka Puasa beb... kah kah kah !.

Dari segi Pendidikan pun dua orang ni pun tidak jauh Berbeza dimana Ahmad Maslan dengan 3.85 pointer campur 6% GST, manakala Zuhdi dengan Ijazah Kedoktoran beliau, sama Pandai, sama Bijak dan sama Cerdik. Tidak dapat untuk dikatakan yang satu nya lebih Cerdik dari yang satu nya, mungkin kot ini adalah hasil dari Slogan PAS GANTI UMNO (PGU) yang sekarang sudah ditukar kepada PAS HARAPAN RAKYAT (PHR). Tahniah buat Perwakilan PAS dalam Pemilihan kerana Memilih Dr. Zuhdi Wal'un, Barua dan Broker Umno... kah kah kah !.

Cuma yang berbezanya ialah jika Ahmad Mazlan 3.85 campur 6% GST bersuara maka Pembangkang lah yang akan menjadi Sasaran Serangan beliau demi mempertahankan Umno/Bn dan Kepimpinan Umno/Bn, tetapi berbeza dengan Dr. Zuhdi Barua dan Broker Umno yang apabila keluar saja dari Mulut Longkang beliau tiadalah yang lain menjadi Sasaran nya kecuali Rakan didalam PAS ataupun Rakan didalam Pakatan Rakyat (PR) yang telah Mampos. Itu lah perbezaan yang paling ketara diantara beliau dengan Ahmad Maslan 3.85 campur 6% GST... kah kah kah !.

Pernah tak lu orang dengar Dr. Zuhdi Wala'un Barua dan Broker UMNO ni Mengkritik Dasar-Dasar Kerajaan atau pun Pemimpin Umno/Bn Haramjadah berkaitan Isu Cukai Barangan dan Perkhimatan (GST)... 1MDB... Tabung Haji... Kenaikan Harga Minyak... Isu Kenaikan Tol... Jet Mewah untuk Ketua-Ketua Negara Luar Bermasyuarat dengan Kerajaan Malaysia dan apa-apa saja berkaitan dengan Rakyat, ada tak beb... tak ada beb. Yang ada hanyalah kenyataan Serangan beliau terhadap Rakan-Rakan dalam PAS serta Rakan-Rakan dalam PR yang telah Mampos... kah kah kah !.

Habiskan Perletakan Jawatan oleh Saudara Mazlan Aliman sebagai Ahli Jawartan Kuasa (AJK) PAS pusat pun beliau hendak Memburukan Kepimpinan Saudara Mazlan Aliman sebagai Pengerusi Badan Bukan Kerajaan (NGO) ANAK, bila mendakwa ANAK dibawah Mazlan Aliman sebagai Radikal dan menggambarkan seolah-olah Umno/Bn tiada Keburukan nya, sedangkan Perletakan Jawatan sebagai AJK Pas Pusat dibuat dengan penuh Beradab sebagai Ahli. Ianya terbukti melalui Surat Perletakan Jawatan beliau kepada Tuang Presideng PAS... kah kah kah !.

Tak ada satu pun Bahasa yang digunakan oleh Mazlan Aliman boleh dikatakan sebagai tidak WALA' atau pun Kurang Ajar didalam Surat Perletakan Jawatan sebagai AJK PAS Pusat, kecuali lah didalam kandungan Surat tersebut beliau menggunakan Bahasa seperti Bahasa yang diguna Pakai oleh gua didalam Blog ini beb. Cuba agak nya jika Bahasa yang Mazlan Aliman gunakan seperti mana Bahasa didalam Blog ini atau pun setidak-tidaknya Bahasa yang Tuang Presideng PAS Tuang Guru Haji Hadi gunakan kepada Ahli-Ahli PAS iaitu Barua, Broker dan Tolol... kah kah kah !.

Mungkin jika itu Bahasa yang Mazlan Aliman Guna Pakai didalam Surat Perletakan Jawatan entah apa lah lagi Tuduhan yang akan keluar dari Mulut Longkang Zuhdi kepada Mazlan Aliman... inilah dia Wajah Dr. Zuhdi yang ada mengatakan beliau adalah BARUA dan BROKER UMNO didalam PAS, mungkin Ya Mungkin Tidak... namun dari Tindak Tanduk serta Kelakuan beliau agak sukar untuk menafikan terus dakwaan tersebut. Seteruk teruk dan Sehaprak-haprak Tuang Presideng PAS berpolitik pun masih adalah jugak AMANAT HADI berkaitan UMNO... kah kah kah !.

Tapi apa yang Zuhdi buat selama beliau menjadi AJK PAS Pusat dalam Menyerang Kepimpinan Haramjadah Pemimpin Umno/Bn... tak ada beb... kecuali untuk Menyatukan PAS dengan UMNO itu adalah... sebab itu beliau dikatakan sebagai Barua dan Broker UMNO didalam PAS, yang mana Bermaktlamat andai kata jika tidak dapat pun Menyatukan PAS dengan UMNO sekali pun...biar lah didalam PAS itu sendiri menjadi Huru Hara serta Kacau Bilau dan Kepimpinan PAS yang ada MESRA kepada UMNO seperti berkata Umno Tidak lah Sejahat Firaun... kah kah kah !.

Insya'allah segala Kemungkaran akan Terbongkar... bermula dengan Berkempen secara Kotor Pemimpin PAS berstatus Ulama' dan Ahli PAS berstatus Wala'un seperti Berkempen nya Pemimpin Umno dan Ahli UMNO semasa Pemilihan Umno... juga Kegagalan Pemimpin Ulama' PAS Melaksanakan Cadangan Kerjasama Politik dengan DAP Dibatalkan walaupun yang Mencadangkan adalah Ulama'-Ulama' dari Dewan Ulama' PAS Pusat (DUPP) rasa nya sudah Menggambarkan siapa sebenarnya dia orang sama ada Ulama' Pewaris Nabi atau pun Ulama' Su' (Ulama' Jahat)... kah kah kah !.


hemmmmm..... sekarang ni beb... wala'un-wala'un dah seperti polis pencen untuk tahu siapa gua, pertanyaan yang dahulu nya selalu dilontarkan oleh penchacai-penchcai angkat najis pemimpin umno... kah kah kah !.

6 ulasan:

  1. dia tak bodoh ,dia cerdik tetapi ulamk daam pas yang bodoh.dia meperbodohkan ulamak Pas termasuk presideng sekali.dia ni memang setan keran dialah yang memcahkan Pakan dan melemahkan Pas,Biar dia lantak mat,Pas makin kabur dah.

    BalasPadam
  2. ni sama mcm din central,tuang bra,asang aly,nas ustad dan bla bla bla.....semuanya agen2 umno yg masok pas nak hancurkan pas....sekarang mereka dah berjaya

    BalasPadam
  3. 3.85 pointer campur 6% GST, punch line sangat klakor.

    BalasPadam
  4. Sama2 ada Wak Dogol. Watak utama wayang kulit

    BalasPadam
  5. Doktor Zuhdi ni ada iras2 macam doktor mata (nama tu den tak ingat) dalam cerita Ibu mertua.... Perangai haprak tapi perasan macam dia insan yang mulia.... Apa yang doktor mata tu cakap kat Kassim Selamat..."bukankah itu adil, betul saya ambil isteri kamu tetapi saya telah menebusnya dengan memulihkan penglihatan kamu"...begitulah kira2nya maksud ayat2 klepet doktor ayam tu... Doktor klepet yang duduk kat PAS ni pun lebih kurang jugak bila dia berwassap menghasut ahli2 PAS agar tidur sekatil dengan UMNO dengan alasan pergabungan itu akan membolehkan PAS menjentik dan menyergah orang2 bukan islam. Ayatnya bunyi macam nak memperkuatkan Islam tapi sebenarnya lebih kepada beriman kepada Ketuanan melayu dan taat setia kepada makhluk yang bernama UMNO.

    Mulut longkang.....Mesia skrg ni memang dah dibawak masuk ke dlm longkang oleh Najib. Masaalahnya bila Najib mintak perintah satu penggal lagi "bagi saya satu penggal saja lagi", orang melayu dengan bodohnya setuju..... Bangang kalau tak menyusahkan orang tak pe gak tp ini dah menjahanamkan semua orang....Mesia bodoh....

    Nick
    Cape Tiger.

    BalasPadam
  6. Zuhdi dan UMNO berpisah tiada...

    Tunggu masa sahaja PAS jadi UMNO...

    KAH KAH KAH...

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....