DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Isnin, 22 Jun 2015

Harakah Daily Masih Lancarkan Tabung Dana Pilihan Raya HARAM




Sehingga jam 01:50 minit Pagi 22hb Jun 2015 bersamaan 6 Ramadhan 1436 Hijrah Akhbar Harakah Daily Lidah Rasmi Parti PAS PIS PUS masih lagi melancarkan Tabung Dana Pilihan Raya yang berlambangkan 3 Parti iatu PKR, DAP dan PAS, Pelik Bin Pelik Bin Pelik beb... bagaimana Parti PAS yang Dipimpin oleh Golongan Ulama' Pewaris Nabi masih lagi Menggunakan Lambang Parti DAP yang Menentang Hukum Hudud secara Terang Terangan hingga ada mengatakan yang DAP menghina Hudud namun Lambang DAP masih digunakan bagi Mengutip Dana Pilihan Raya... kah kah kah !.

Sedangkan Krisis diantara PAS dan DAP bukan lah baru tetapi sudah Berbulan-bulan lama nya, apakah tidak Haram Wal Jadah bagi Parti yang Menentang Hukum Hudud secara Terang Terangan diguna pakai Lambang Parti tersebut atas nama Dana Pilihan Raya asalkan ianya berupa Kewangan dan Keuntungan. Mungkin atas sebab ini juga Ahli-Ahli PAS yang memegang Jawatan dalam Kerajaan Negeri yang DAP terlibat secara langsung atau tidak langsung Enggan dan buat dekkk aje dengan tidak Meletakan Jawatan yang ada berkaitan dengan Parti DAP... kah kah kah !.

Mungkin juga Kepimpinan Ulama' dalam Parti PAS terlupa atau pun buat-buat lupa... tak apa gua bersangka baik aje yang Kepimpian Ulama' PAS terlepas pandang akan perkara tersebut, dan harap-harap selepas dari Ingatan yang diberikan maka Tabung Dana Pilihan Raya yang ada menggunakan Lambang DAP akan tidak lagi terlihat didalam Harakah Daily atau pun mana-mana yang bersangkutan dengan Parti PAS. Jangan nanti dikatakan bila Fulus punya pasal No Hal lah dan asalkan ada Keuntungan semua jadi Halal Wal Toyibah Tanpa Was-Was... kah kah kah !.

Cuma apa yang dapat dikatakan ialah bagaimana Tidak Cerdik dan Perihatin nya Kepimpinan Parti PAS yang seolah-olah Kurang Peka terhadap Perkara-Perkara yang melibatkan soal Kewangan sama ada ia nya Halal Wal Toyibah ataupun Haram Wal Jadah, mungkin juga atas sebab ini juga maka Perkara-Perkara yang melibatkan Kepentingan Rakyat seperti Kehadiran didalam Persidangan Dewan Rakyat mahu pun Dewan Undangan Negeri yang ianya dibuat Endah Tak Endah saja oleh Kepimpinan Parti PAS berstatus Ulama' Pewaris Nabi... kah kah kah !.

Bukan nya apa beb... Pemimpin Parti PAS kena lah belajar-belajar Punyai Rasa Malu kerana Malu adalah sebahagian dari Iman... jangan kerana Kejayaan PAS GANTI UMNO maka Sifat Tak Malu Tampal Kulit Babi 14 Inci yang ada pada UMNO tersebut mahu ditukar Hak Milik kepada Parti PAS, jangan juga nanti dikataka yang Pemimpin Parti PAS berstatus Ulama' Pewaris Nabi hanya pandai bercakap menggunakan Air Liur Basi sahaja. Namun bila untuk melakukan apa yang dikatakan maka berbagai Alasan serta Belitan diberikan demi tidak mahu melakukan nya... kah kah kah !.

Jangan Marah beb...ini soal Maruah Parti PAS yang dikatakan sebagai satu Gerakan Islam dan bukan hanya sekadar Parti Politik semata-mata seperti mana Parti DAP mahu pun PKR, bukan ke Ingat Mengingati itu Dituntut dalam Ajaran Agama Islam. Tak tahulah gua jika ianya berkaitan dengan soal Keuntungan Duniawi maka soal Ingat Mengingati tersebut boleh Dibakul Sampahkan... kalau ianya boleh dibakul sampahkan kerana ada Nas-Nas dan Hadis-Hadis yang membolehkan nya, maka gua Mengaku Salah lah beb... dan gua Memohon Maaf ok... kah kah kah !.


hemmmmm..... hari ini ketua jebon iaitu mat sabu telah diminta supaya tetap bersama pas bagi memperkasakan pas... boleh ke ketua jebon diharapkan untuk memperkasakan pas... pelik bin pelik bin pelik beb... kah kah kah !.

6 ulasan:

  1. Perkara Haram adalah perkara biasa bagi pengikut

    Ayoh Hadi Ping Marang

    BalasPadam
  2. memang hang munafiq hariki n liberal... acnt kami...kami punya suka la...apa hang peduli... kat selangoq pun pic pemimpin umno munafiq penuh lg dlm pejabt kerajaan negeri...pasai pa tak kalut sangat nak peturun pic tu pasai negeri hangpa yg jadi CEO...majalah kami...hak kami...hang bukan mad indera pejuang tulin... confirm hang ni barua comunist yg mcm british kata...

    BalasPadam
    Balasan
    1. la kalau ya pun lu nak jadi wala'un sejati simpan sikit tolol lu tu beb...lain yang gua tulis lain yang lu komen... gila betul lu ni beb... berapa banyak pil kuda tuang presideng yang lu dah telan beb...kah kah kah

      Padam

  3. SEMUA

    Semua rakyat dah tahu umno parti TOLOL bnar7 mnTololkan umat

    Umno/utusex hanya sokong kenyataan menteri2 bodoh-TOLOL utk lebih tololkan rkyat

    Umno dah betol2 TOLOL busuk sampai keusus

    Ddlm umno tiada yg lain slain yg tolol2..

    ..tiada yg busuk slain busuk-bangkai sampai keusus..



    TUP-TUP

    Tiba2 kini umno sokong Hadi

    Tak semena2 umno sanjung ulaaaarkeMak UG?

    ITU signal

    ITU tanda jls..

    ..kompem bhw diMATA umno Hadi Awang & ularrrrkeMak UG lebih tolol drp ahli umno itu sndiri??

    ..dr pandangan utusex pula mrk itu lebih TOLOL dan lebih busuk krn hanya yg lebih TOLOL dan yg lebih busuk shj yg dpt & mampu diTOLOL2kan smahu2nya oleh umno..

    ...dah tentu umno seronok sgt..sbb dpt regu yg betol7TOLOL tahap siku-LUTOT yg terang2 dah kena KENCING diparlimen..

    ..tp maseh mintak utk terus diKENCINGkan lg..dan tujuannya adalah smata2 utk mngeliru mngKENCINGkan lebai2 & rkyat2 hulu & dungu smahu7nya..

    DAN

    Hanya yg TOLOL-siku-LUTOT jer lg yg masih betol7TOLOL memanggil mrk itu sbg ulamak!

    Mana ada LOGIK yg tolol2 tahap siku-LUTOT itu disebut ulamak!!!



    Nota:

    TOLOL = Sufahaq....mrk samaskali bukan ulamak

    TOLOL-siku-LUTOT = Adoiyai, hangpa smua pi boh makna ikut suka hangpa laa?

    Klu umno yg dah trang2 bodoh-TOLOL itu mntololkan 'ulaaarkeMak2' itu..adakah lg yg lebih TOLOL setolol7nya drp mrk aka 'ulaaarkeMak2' itu!?

    Hahaha...mana PERNAH ada makna ulamak itu = TOLOL???

    BalasPadam
  4. haram di sisi org lain tapi halal di sisi walaun. Tapi yg aku heran, mat sabu tu kan syiah dorang kata tapi pesal pe masih nak ajak mat sabu tu...?...aku heran nih, heran sungguh. hahaha

    BalasPadam
  5. MELAYU DENGAN ISLAM.INDIA DENGAN HINDU,upacara ugama itu berlainan.Tetapi berhala dalam hati itu sama sahaja(DUIT) menjadi sembahan."Aku tahu ugama" dengan "aku faham ugama" itu berbeza.

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....