DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Sabtu, 27 Jun 2015

G-18 Untungkan Musuh... Surat Tertutup Buat Mursyidul Am PAS




Betul ke G-18 hanya akan Untungkan Musuh wahai Tuan Guru Datuk Haron Din... musuh yang mana dimaksudkan oleh Tuan Guru tu... PAS ke atau UMNO, cuba gak Tuan Guru Datuk Haron Din terangkan apa yang dimaksudkan dengan Untungkan Musuh tu. Jika G-18 menubuhkan Parti Politik yang Baharu sudah pasti Parti yang ditubuhkan oleh G-18 itu juga akan menjadi Musuh Politik kepada PAS.

Tak mungkin Parti yang akan G-18 Tubuhkan menjadi Sahabat kepada PAS pulak... sedangkan dimasa G-18 masih berada didalam PAS pun G-18 dikatakan sebagai JEBON (Jemaah Buat Onar) seperti Munafik Hariki, Islam Liberal dan Kuda Tunggangan DAP. Ini kan pula selepas G-18 Menubuhkan Parti Islam Progresif (PIP), bertambah lagi lah Permusuhan dengan Kumpulan G-18... tak gitu Tuan Guru.

Jadi jika begitu sudah tentu yang Untung nya adalah PAS...  jika yang Untung nya adalah PAS sebagai Musuh kepada G-18 maka apa masalah yang Tuan Guru seperti Susah Hati lah sangat, biar lah PAS yang Untung jika G-18 Menubuhkan Parti yang Baharu. Tak kan Tuan Guru tak mahu PAS Untung kot, Pelik Bin Pelik Bin Pelik jika Tuan Guru tak mahu PAS mendapat Keuntungan dari Olah dan Onar G-18.

Dengan PAS mendapat Keuntungan maka Tuan Guru pun mungkin juga boleh Menang dalam Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14), tak kan Tuan Guru tak nak Menang kot walaupun sekali. Tak kan Tuan Guru mahu Berpegang terus dengan "Bertanding Dalam Pilihan Raya Bukan Untuk Menang". Mustahil Bertanding Tak Nak Menang... lebih Lawak kalau Kalah Tuan Guru Sembelih Kambing dan Sujud Syukur.

Cerita... Cerita gak Tuan Guru... ni Cadangan Dewan Ulama' PAS Pusat (DUPP) berkaitan Kerjasama Politik Dengan DAP Dibatalkan Apa Cerita Tuang Guru... kalau Tuang Guru boleh  mengulas tentang G-18 tak kan pasal Cadangan dari DUPP Tuan Guru tak boleh nak beri Pandangan. Tak kan yang Untungkan PAS aje Tuan Guru nak Komen tapi yang Tak Untung maka Tuan Guru tak nak pulak Komen ya.

Berapa lama lagi ya Tuan Guru nak balik ke Malaysia... jangan pulak kerana Cadangan dari DUPP maka Tuan Guru tak balik-balik... cepat lah balik Tuang Guru... Ahli PAS dah Tak Sabar untuk menanti Jawapan Yang Belum Pasti berkaitan Kerjasama Politik Dengan DAP Dibatalkan. Jangan pulak Tuan Guru kata Penerbangan balik ke Malaysia Dibatalkan sudah lah Tuan Guru.

Tak ada macam ini lah Tuan Guru... Apa kata Tuang Guru Wakilkan Masyuarat Majlis Syura Ulama' (MSU) tu kepada Timbalan Mursyidul Am PAS yang juga Menteri Besar Kelantan, tak kan tak bolehg nak Wakilkan kot untuk buat Keputusan... sedangkan Taung Presideng PAS ada...Ketua DUPP ada... Tuan Guru Mokhtar Senik ada.... yang tak ada cuma Tuan Guru seorang aje... apa ada hal Tuan Guru.

Ini jika Memerintah Malaysia jawap nya Rakyat Mati Meragan menunggu Pemimpin balik daripada Umrah beb...  yang pelik nya ada Timbalan Mursyidul Am ada... lagi Ahli Jawatan Kuasa MSU yang lain ada. Tak kan masih nak tunggu Tuan Guru Datuk Haron Din jugak... itu pasal gua katakan Ulama'-Ulama' PAS ni kalau Tersepit maka macam-macam helah beb... mengalahkan helah Pemimpin Umno lagi... kah kah kah !.

Lu orang Bayangkan andai kata Tuang Presiden PAS menjadi Perdana Menteri... maka ditakdirkan satu hari beliau ke Luar Negara untuk L:awatan Sambil Melancung... oleh kerana Tuang Presideng tak ada maka apakah segala Urusan dalam Negara tidak dapat dijalankan... tapi bila lu orang bercakap dengan Wala'un Membabi Buta mana dia orang gunakan Otak beb... semua gunakan Kepala Lutut dan Siku... kah kah kah !. sumber MK


hemmmmm..... dulu mati-mati lah gua ingat dalam dunia ni hanya ahli dan penyokong umno saja yang bebal melantun-lantun macam getah skrub... rupa nya gua silap beb... kah kah kah !.

12 ulasan:

  1. Kami tetap sokong G 18. Thanks. Bye, PAS. Kenangan pahit bersamamu tidak ku lupakan.

    BalasPadam
  2. Salam Mat, menarik kupasan harini, "Nasib baik PR13" PR tak menang kalau PR menag tentu h.hadi jadi PM, Lingkup malaysia di buatnya,entah-entah habis dibawanya tok-tok lebai bermandi-manda di tasik Kenyir sambil Berba'iah,ataupun diajaknya mereka-beramai lawatan sambil belajar di jepun cara-cara nak buat soup Tenpayyaki,ataupun berkonspirasi di parliment mengunakan"Chai"nak jatuhkan DAP/PKR, ditambah pula speakernya Nik abduh...Ataupun membawa penyokong2nya dari Rusila mendengar "Amanat Hadi"..di PARLIMEN.

    BalasPadam
  3. 26 Jun mencatat sejarah di Temerloh.

    Ramai yang datang dengar ceramah G18.

    Kaum Cina dan ahli PAS yang berang dengan PAS.

    Sekian, terima kasih.

    BalasPadam
  4. Aku bukan tak mau balik tetapi apa bila mengingatkan ucapan pengulungan Saudara Mat Sabu di Muktamar yang lalu menyedarkan aku yang ternyata gopoh dalam menerima usul Mokhtar Senik yang gila betina tu. Aku tahu peranggai nya setelah melihat laporan polis yang di buat pada tahun 2006. Dengan "AIR JAMPI" aku, para pemilih tanpa berbelah bagi terus sahaja mengikut "CHAI" yang di sedia kan oleh OSTAZ gatal tu. Kini aku sudah merasa menyesal. Nak buat macam mana, tak kan nak U-Turn pula. Nanti orang kata aku tak ada "BATU LADUNG" pula. Kalau yang seorang lagi tu nak buat U-Turn lantak dia lah. Dia boleh telan pil kuda untuk menghilangkan perasaan malu nya.

    Kini baru aku tahu bahawa kebanyakan mereka yang menang melalui "CHAI" merupa kan mereka yang "TOLOL", termasuk lah aku.

    BalasPadam
  5. PAS yg di tunggang oleh ularrmak mana kisah menang ka kalah. Merek ni dlm politik cuma nak bercakap..bukan ada cita2 nak menang...nak tadbir negara. Meereka suka bercakap utk berdakwah ja.
    So...buang masa saja mengundi parti politik yg tak da cita2 tinggi dlm politik..

    BalasPadam
  6. Betul juga tu, PAS sebagai musuh G-18 tentu akan mendapat untung dgn tertubuhnya parti baru nanti. Kenapa pula PAS tidak mahu mendapatkan keuntungan itu? Tapi apa nak buat, walaun2 yg ada dlm PAS itu memang bebal lagi bangang pula tu sebab tak mahu untung. Apa punya bangang daa....

    BalasPadam
  7. Mintak2 Najib datang giler dia bubarkan parlimen besok.. aku dah tak sabar nak pangkah nie.. ada 4 undi Pakatan baru..

    BalasPadam
  8. Dah puas membelasah puak2 professional dgn pelbagai gelaran yg jijik, ada hati pula nak dilantik dlm kabinet.
    dah puas mengumum pada publik mahu membersihkan golongan sekular (puak professional) dlm PAS kerana menyusahkan mereka (golongan ulamak) membuat keputusan, ada hati pula memujuk dendan mahu memberi jawatan2.

    Cakap macam ular.....golongan yg ngaku ulamak ni
    Shame on you laaaaa..

    BalasPadam
  9. Anologi Harun Din , sekumpulan kambing yang keluar pagar akan dibaham serigala. Pandangan yang silap. Sekumpulan kambing / dikatakan kambing itu adalah anak harimau yang dibela / dididek dan dipaksa memakan rumput. Perkumpulan kambing menyedari keberadaan mereka merbahayakan mereka , asingkan . Kini harimau ini telah keluar pagar , bebas berjumpa bersama harimau lain untuk meneruskan perjuangan mereka. G18 bukan Goat 18 tetapi Giant 18.

    BalasPadam
  10. kumpulan kambing yg kuat adalah PR.

    PAS nk keluar PR kerana tertarik dgn harimau belang umno yg disangka kambing betina

    maka bila PAS keluar dr PR, maka sekumpulan kambing bijak G18 dlm PAS keluar dpd PAS yg dungu itu utk balik semula ke kumpulan kambing besar PR2.0

    so yg tk selamat adalah PAS kerana sedang bercumbu dgn harimau umno di luar kumpulan kambing yg besar.

    yg pastinya PAS akan ditokak harimau itu dan jauh sekali mampu mengalahkan harimau itu.

    anyway G18 dan penyokong nya adalah manusia bukan kambing.
    hanya UGPAS yg sebenarnya kambing

    BalasPadam
  11. bila pas keadilan dap pun dah cacar marba kerana jebo2 yg buat hal patah lagi ada parti jebon nanti,kerana parti jebon bukan mabik penyokong umno yg akan memberi kelebihan pada pembangkang,jeboh akan curi ahli pas,itu pun kalau ramai nak ikutlah,jadi dimana kekuatan jebonya....adoiiii....parasit2...

    BalasPadam
  12. Terlalu berpolitik itu hanya akan menghancurkan akidah. Istiqamah itu perlu dalam berdoa agar PAS terus makmur dan mendominasi pilihanraya kelak agar kita tidak lagi ditipu daya oleh kaum kafir musyrikin. takbir...

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....