DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Selasa, 23 Jun 2015

Beb Tolong Ubatkan Pemimpin PAS Ni Beb... Kah Kah Kah




Dah dicakap kan orang bahawa Pakatan Rakyat (PR) sudah Mampos tapi Pemimpin PAS masih gak lagi sibuk dengan PR... macam lah Sayang sangat dengan PR semasa PR tu masih hidup, konon-konon nya semasa PR masih hidup Pemimpin PAS yang diketuai Tuang Presideng dari Rusila tu lah yang Paling Banyak Berjasa pada PR... Masyuarat PR tak nak datang... sudah lah tak datang lepas tu Sombong pulak tu beb... dengan berkata Ikut Saya lah nak datang ke tidak... kah kah kah !.

Lawak betul Pemimpin PAS dari Negeri Tuang Presideng ni beb... boleh lagi cakap yang PAS tak setuju Parti Baharu sertai PR... apa yang dia tak setuju tu tak tahu lah... cuba gak lu orang Ubatkan Persurujaya PAS Terengganu ni beb... gua ingat lah mungkin beliau ni sudah Berangan habis untuk Menawan Negeri Terengganu dalam Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14) nanti... maka masing-masing dah pun terbayang menduduki Jawatan dalam Kerajaan Terengganu kot beb... kah kah kah !.

Sedangkan semasa PR yang boleh di ibaratkan dalam keadaan cukup Selesa untuk Menang pada PRU13 pun PAS Terengganu tetap Gagal menawan Negeri Terengganu daripada UMNO, ini kan pulak dimasa PAS dalam keadaan yang Huru Hara seperti sekarang... baik aje le PAS Terengganu berhenti Berangan... ada lagi baiknya lu orang Tolong Tuang Presideng bersiap untuk menjawap Soalan dalam Mahkamah berkaitan Saman Fitnah Pil Kuda yang belum selesai lagi... kah kah kah !.

Dengar cerita satu lagi Saman akan Menyusul tak lama lagi dari Bekas Naib Presiden PAS Ustad Ahmad Awang berkaitan Fitnah yang mengatakan Ustad Ahmad Awang sebagai Calon Pilihan DAP... rasa-rasa nya hanya Tuang Presideng yang berstatus seorang Ulama' Tersohor Dunia saja yang kena Saman Fitnah Pil Kuda, ada mung dengar Ulama' lain dalam Dunia yang kena Saman Fitnah Pil Kuda... cuba mung bagi tahu mana dia Ulama' lain yang kena Saman Fitnah Pil Kuda... kah kah kah !.

Memang elok betul bila dikatakan yang PR tu dah Mampos beb... sebab jika masih lagi si Tuang Presideng tu menjadi Presideng PAS jawapnya entah apa lagi Kerja Gila yang beliau akan lakukan dengan tidak dijangka, tengok aje semasa PRU13. Punya lah PR suruh Najib bubar Parlimen secepat yang boleh, konon-konon nya yang PR sudah cukup bersedia... mana kala Najib pulak dikatakan sampai memakai Pampers kerana punya lah takut untuk membubarkan Parlimen... kah kah kah !.

Last-last pada hari Penamaan Calon 7 kerusi kalau tak silap gua PAS bertanding dikerusi yang sudah diperuntukan kepada PKR... tak ke Kerja Gila nama nya tu... seperti biasa lah Tuang Presideng punya Pusing... Calon berfahaman Komunis lah.... Calon jual Pil Kuda lah macam-macam Tuang Presideng punya Belit macam Belitan yang ada kat Kepala Tuang Presideng. Konon ada Risikan lah... sedangkan jika ada Risikan kenapa tidak berhubungan dengan Kepimpinan PKR.. kah kah kah !

Tuang Presideng Spin lagi... konon nya itu terpulang kepadan PAS Negeri yang tentukan... jadi macam mana yang gua tak cakap bahawa beliau punya belit seperti Belitan yang ada kat Kepala beliau. Elok betul lah PR tu mampos... kalau PR masih hidup lagi entah apa yang tak dijangka akan si Tuang Presideng tu lakukan semasa hari Penamaan Calon pada PRU14 nanti. Banyak kerja yang beliau buat boleh dikatakan memberi Tongkat kepada UMNO apabila UMNO hampir hendak Tumbang... kah kah kah !. sumber SH


hemmmmm..... pelik betul gua... dah terang-terang yang tuang presideng tu fitnah orang tapi masih lagi wala'un kata tuang presideng tu dipihak yang benar beb... kah kah kah !.

18 ulasan:

  1. SOMBONG DAN ANGKUH bukannya sifat ULAMA tapi sifat-sifat SAMSENG. Dari Tuang Presideng, Dewan Suara Ulama sampai semua AJK pusat & pesuruhjaya negeri semua dah hilang kewarasan. Nasihat saya, hentikanlah minum AIR DAUN KETUM terutama masa berbuka puasa!

    BalasPadam
    Balasan
    1. PAS memang dah kelam kabut. Sekarang Tuang Presideng Marang Perapu Kepunden Marang Sekeper dah macam nak buat U Turn di Selangor. Tetiba saja arah ADUN PAS Selangor sokong Azmin. Mungkin teringat seseorang yang sedang nikmati gaji banyok juga di Selangor tu, kerja tak padan pun. Tuang Presideng Marang Perapu ni pecoh rekod ler, masa dier PAS jadi gini, menuju ke arah hancuss. Salahnya ialah ustaz2 termasuk tuang presideng memihak, peranan yang tidak sepatutnya dimainkan ahli agama, biarkan fitnah menjalar, label melabel menjalar,

      Padam
  2. Kami 8juta pengundi di pantai barat perlukan g18 untuk kemudi kami pd pru14 nanti. Kami tidak akan sokong pas lagi.. Kami mahukan wadah baru

    Mahfus di Kedah. Mat sabu di Penang. Nizar di perak. Khalid samad di Selangor dan salahuddin di Johor untuk kemudi kami di pru 14 melalaui pasma dan parti progressive islam Malaysia

    Kami perlukan kamu g18 untuk sebuah negara islam progresive lagi agung.

    Please you ex pas people guide us to glory n win ge 14

    BalasPadam
  3. Ntah le...tp bekas timb presiden pernah le naik mahkamah kes khalwat. Ketua umum pulak kes *****. Cuba carik dlm dunia ni parti jenis ni byk ke?

    BalasPadam
    Balasan
    1. kau ni sebiji mcm tuang presideng,percaya pd fitnah.ni keislam yg pas nk tonjolkan ./?

      Padam
    2. Tuang Presideng tidak tunjukkan akhlak muslim bila berdepan dengan DAP yang kafir. Orang kafir kena didekati, ditarbiyah secara cerdik dan hikmah, mereka kafir memang la lawan hukum Allah.

      Padam
  4. samseng kg rusila ni ,kalau tak percaya tanya aduka taruna

    BalasPadam
    Balasan
    1. aduka kena debik ke dgn mamat ni? mcm hanipa kena debik masa mesyuarat>

      Padam
  5. dia ni macam tak alert dengan keadaan semasa. layakkah jadi pemimpin.

    BalasPadam
  6. Pas kan ke dah "KUAT" kita kan ke kuat,, ikut suka lah nak barua ka tolol ka jebon ka tp kita kan ke dah kuat
    Membangun bersama kepimpinan Cai
    Selagi pegang jawatan di Penang dan Selangor aku anggap Pas dah tak ada maruah dan TAK ADA TELUR lagi dah. Bikin malu Agama sahaja begini kelaku.

    Cai cai Cinta duvid juga ye
    engkar kehendak muktamar

    BalasPadam
  7. Alahai bila la G18 nak tubuh parti baru ni.

    PASIKUT SUDAH TIDAK RELEVAN LAGI

    BalasPadam
  8. tak dak ubat dah cuma yang ada pil kuda ja untuk ostat sampul ni,dia sedang mengtololkan dirinya dan walaon2 akaq umbi,bila bercakap guna kapla lotot dan siku dan cakaq limau.kalu nak popila pong cari cerita lain lah.lari tajuk sikit,duk tunggu kata putuiih dari sdr salahuddin dapat surat perlantikkan ajkpp.sebab aku tengok dia ni macam mesra alam ngan proula mama!!!

    BalasPadam
  9. Muka pun dah ciri runer pil kuda..tak hairanlah bila brcakap lalok semacam..dia ingat yg bole tipu mcm walaon2 cai dlm pas....

    BalasPadam
  10. Alhamdulillah Ustaz AA sudah mula berasa betapa JIJIKNYA jika dikaitkan dgn dap apatah lg jika benar2 menawarkan diri utk berkhidmat kpd dap spt beberapa kerat pemimpin pas melalui parti baru (kalau berjaya ditubuhkan).. kalau dah ulamak yg sygkan akhirat mcm Ustaz AA pasti x tergamak utk menjadi lembu dap..

    BalasPadam
    Balasan
    1. siapa pulak yang mengaitkan Ustaz AA dengan DAP ni Wang Rosling... lu biar Betik Wang Rosling... ada ke orang yang mengaitkan Usrtaz AA dengan DAP... kalau betul ada mesti manusia tersebut jenis Syaitan bertopengkan Malaikat kan Wang Rosling... kah kah kah

      Padam
    2. admin hanya mengurang kan pahala posa pengkomen pengkomen...

      Padam
    3. Yang kaitkan ustaz AA dengan DAP ialah sorang tu saja. Tunggulah ustaz AA nak saman nanti, kita tengok mcm mana. Matlamat halalkan cara hatta fitnah kawan pun dan apa, kesian ustaz AA.Allahuakbar.

      Padam
  11. Biar hilang tangan jangan hilang pegangan
    Biar hilang nyawa jangan hilang agama
    Allah Maha Besar

    matkedah

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....