DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Khamis, 25 Jun 2015

Beb... Boleh Percaya Ke Dengan Kata-Kata Tuan Guru Haji Mokhtar Senik Ni Beb






Lu orang Percaya ke dengan apa yang keluar dari Mulut yang bernama Tuan Guru Haji Mokhtar Senik ni beb... gua tanya lu orang bukan pasal apa beb... antara nya gua Tergolong didalam Golongan Jahil walaupun tidak sampai ke Jahil Mua'kaq tapi Jahil tu tetap ada, kedua nya lu orang tahu tahu aje lah kan... sekarang ni kita berada didalam Bulan Ramadhan... jadi gua tak nak lah jika ada Perbuatan dan Percakapan gua yang boleh dikira Ibadat tapi pulak Mokhtar Senik yang Mendapat Pahala nya.

Jadi itu sebabnya gua bertanyakan kepada lu orang... mana lah tahu lu lagi Cerdik dari gua... sebab Manusia ni ada Kelebihan masing-masing, jika tak Pandai dalam Ilmu Agama Bab Hukum Hakam seperti Ahli-Ahli Dewan Ulama' PAS Pusat (DUPP) mungkin Pandai dalam Bab Ilmu Fardhu Kifayah. Tak Mustahil juga jika ada Manusia yang Pandai Serba Serbinya seperti Ahli Majlis Syura Ulama' (MSU) yang tergolong dalam Golongan Ulama' Tersohor dan juga Merangkap Umara' yang Serba Tahu serta Serba Boleh.

Berbaik kepada Al-Kisah Tuan Guru Haji Mokhtar Senik tu agak-gak lu orang betul ke apa yang beliau kata yang beliau "telah berjumpa dengan Nabi Muhammad SAW dan berjumpa dengan Saidina Umar Al-Khattab Berpuluh Kali"... mungkin bermakna Berpuluh Kali tu adalah lebih dari Sembilan Puluh kali dan Tidak Sampai ke Angka Seratus... ok gua Genabkan saja dengan hanya Sembilan Puluh Kali kali dalam Jangka Masa Tiga Tahun atau Tiga Puluh Enam Bulan... boleh ya Tuan Guru Haji Mokhtar Senik.

Bukan apa Tuan Guru Haji Mokhtar kalau Sembilan Puluh tak sampai Seratus Kali nanti susah nak kira... jadi itu sebab gua Genabkan... Sembilan Puluh tu pun dah dikira banyak sangat dah tu Tuan Guru jika hendak dibandingkan dengan Umat Nabi Muhamad SAW yang sampai Meninggal Dunia pun tidak pernah dapat Usahkan berjumpa dengan Rasulullah SAW dan Saidina Umar Al-Khattab malahan Bayang Rasulullah SAW dan Bayang Saidina Umar Al-Khattab pun tak pernah datang dalam Mimpi dia orang.

Yang selalu datang dalam Mimpi dia orang ialah jika dia orang Ahli Umno maka yang datang dalam Mimpi ialah berjumpa dengan Haji Najib Perdana Menteri Paling Jujur Dalam Dunia, berjumpa Rosmah First Lady Of Malaysia (FLOM), jumpa Ahmad Maslan 3.85 campur 6% GST... jumpa Hassan Malek Kalau Ayam Mahal Jangan Makan Ayam... jumpa Bung Mokhtar dan Isteri beliau... jumpa Zahid Hamidi dengan Lawak beliau... jumpa Ahmad Shabery Cheek dan mungkin sesekali berjumpa dengan Nazri Aziz Padang Rengas.

Jika dia orang adalah Ahli PAS yang berstatus Wala'un-Wala'un maka yang selalu datang dalam Mimpi dia orang sudah tentu lah berjumpa Tuang Presideng PAS merangkap Naib Ketua Ulama' Sedunia Tuang Guru Haji Abdul Hadi Awang yang Cerdik, Bijak serta Pandai dalam Berpolitik... jumpa Mursyidul Am PAS Tuan Guru Datuk Haron Din... jumpa Ketua Dewan Ulama' PAS Pusat Tuang Guru Mahfodz Mohamad... jumpa Nasrudin  Hasan Tantawi Vellfire dan sesekali jumpa Nik Abduh sedang Berdiam Diri.

Manakala gua yang dikatakan Penyokong PKR dan DAP sudah tentu yang selalu berjumpa didalam Mimpi gua seperti Nurul Izah dan Hannah Yeoh... tak mungkin gua berjumpa dengan Noor Azli Taliban atau pun berjumpa Azalina Othman mahu pun Sahrizat Abdul Jalil didalam Mimpi gua beb... jadi itu lah kebiasaan yang selalu dijumpai oleh kebanyakan orang dalam Dunia... namun tidak dinafikan mungkin ada juga yang berjumpa dengan Rasulullah SAW dan Saidina Umar Al-Khattab tapi tidak lah Berpuluh Kali.

Bermakna jika dalam masa Tiga Tahu (Tiga puluh Enam Bulan) sebanyak Sembilan Puluh Kali Tuan Guru Haji Mokhtar Senik berjumpa dengan Saidina Umar Al-Khattab didalam Mimpi beliau... jika dibahagikan Sembilan Puluh dengan Tiga Puluh Enam Bulan bersamaan dengan setiap Dua Bulan Setengah (75 hari) sekali Tuan Guru Mokhtar Senik akan Berjumpa dengan Saidina Umar Al-Khattab... Hebat kan beb... setiap 75 hari sekali memang la Hebat... ini baru pertama kali  gua dengar selama gua hidup ni beb.

Jika betul lah apa yang dikatakan oleh Tuang Guru Haji Moktar Senik bermakna lu orang Para Perwakilan PAS yang Memilih beliau semasa Pemilihan memang tergolong didalam Perwakilan yang Bertuah, kerana telah Memilih seorang Manusia yang dapat Berjumpa dengan Rasullullah SAW dan Saidina Umar Al-Khattab sebanyak Berpuluh Kali didalam Mimpi. Maka dengan itu Perwakilan PAS yang tidak Memilih Tuang Guru Haji Mokhtar Senik adalah terdiri dari golongan Orang yang Mendapat Rugi.

Itu jika betul beb... bagaimana pulak Tuang Guru Haji Mokhtar Senik ni hanya Berkhayal setelah Menelan Pil Kuda Tuang Presideng dengan Kadar Yang Banyak beb sehingga Tak Sedar dengan apa yang beliau tulis dan sebab itu ianya telah Dipadamkan... atau pun Tuang Guru Haji Mokhtar Senik tu hanya ingin menunjukan kepada Ahli-Ahli PAS bahawa beliau juga Sama Taraf dengan Tuang Presideng PAS dan Tuang Mursyidul Am PAS yang juga pernah berjumpa dengan Rasulullah SAW didalam Mimpi.

Seperti yang gua katakan tadi jika Tuang Guru Mokhtar Senik ni tidak Berkhayal setelah Menelan Pil Kuda Tuang Presideng kenapa beliau Memadam nya... apakah kerana beliau sudah tidak lagi berada didalam situasi Berkhayal Pil Kuda Tuang Presideng maka ianya dipadamkan. Oleh itu lu orang tolong lah gua bagi Pencerahan... andai kata Wala'un sudi memberikan Pencerahan lagilah gua Alu-Alukan. Sama ada apa yang dikatakan oleh Tuang Guru Mokhtar Senik itu Benar atau Salah... kah kah kah !.


hemmmmm..... lu orang nampak tak betapa tolol dan bahlol nya ulama' pas berpolitik... bila dikatakan tolol dan bahlol berpolitik nanti pandai pulak marah beb... kah kah kah !.

18 ulasan:

  1. Inilah yang dikatakan ularmak mabuk pil kuda.Minta maaf saudara, PU 14 say no to Pas UG....kabish

    BalasPadam
  2. Dia ni ada takbur dan sombong. Sebahlul-bahlul aku , Nabi Muhammad SAW akan mendatangi org melalui mimpi HANYA jika 1- Org itu bersih rohani dan jasmani 2-org itu lebih cintakan akhirat. 3-org itu tak suka popular/glamour. 4-org itu rendah hati, tidak sombong, bercakap lembut dan sentiada berzikit/selawat. Adalah MOKHTAR SENIK ada ciri-ciri asas ini, takde..jadi apa maknanya: Maknanya: DIA PEMBOHONG BESAR.

    BalasPadam
  3. Babi menate lebai mercun taik ayam nak menipu pun agak2lah....sah ajaran sesat tapi dok main lagu ISA
    Boleh bagitau bakpo mung bebas tanpa dakwaan?

    BalasPadam
  4. Meluat betoi aku dgn PAS la ni......
    Pi raaaaa mabuk...

    BalasPadam
  5. otaknya dah diclorox oleh sb masa kat kamunting tu yg jadi mcm
    tu,dah masuk dna umno dah ni...

    BalasPadam
  6. Sapa mamat ni?
    Tak kenal la

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aku pun tak kenal jugak. Cuba tanya producer program Maharaja Lawak.

      Padam

  7. Apb ketandusan HUJJAH..

    Maka tiba2 dtg lah idea mrapu2 mcm FITNAH pilkuda itu..

    Tup-tup dtg lah pulak idea AUTA mimpi..mimpi..MIMPI kaki klentong ini..


    Depa bukan tak matang/BALIGH..
    ..tp bangkai-HARTA-kuasa mnjd kan nya gila-NOBAT-glamor budak2 hingusan,,

    Depa bukan nya tolol..
    ..tp bangkai-SONGLAP tlh mnjdkan nya sbnr2TOLOL yg sgt2Gelap

    Depa bukan tak TAHU..
    ..tp umpan-CEKIK-rasuah dia sggup bawak lahanat-FITNAH

    Depa bukan tak baca WAHYU..
    ..tp bangkai-diTELAN tlh mnjdkan HATInya buta kelabu

    Dia bukan tak nampak SUMBER-Akidah itu..
    ..tp songlap-FITNAH-rasuah mnjd kan SUMBER itu dipijak2 diputar2 KLIRU



    """SUMBER

    SUMBER AKIDAH

    Sumber kpd AKIDAH dasar @ perlembagaan ISLAM dan PAS itu..
    --1) Quran
    --2) Hadis
    --3) Itjmak
    --4) Qias


    1) Quran

    Ddlm surah sbnyk 114 surah itu & ayat yg mana drp lebih 6000 ayat itu dimana Quran sbg sumber "AKIDAH" terpenting itu yg mnnyuruh serta mmbolehkan kita-manusia mmbuat FITNAH? FITNAH?? FITNAH???!


    2) Hadis

    Hadis yg mana...samada hadis SOHEH....hadis DHOIF @ hadis PALSU skali pon yg ada mnyuruh & mmbolehkan brbuat FITNAH? FITNAH?? FITNAH???? sesama umat manusia hatta kpd musuh skali pon????!!


    3) Itjmak

    Itjmak ulamak serta "IJTIHAD" ulamak tolol yg mana yg boleh brbuat FITNAH? FITNAH?? FITNAH??? dikalangan sesama manusia TAK kiralah samaada dia tu musuh ddlm SELIMUT ker @pon musuh cakar-siku-LUTOT??????!


    4) Qias

    Qias dtg dr mana...Qias shbt & ulamak mana.....Ijtihad Qias drp shbt & ulamak bahalol-TOLOL mana yg boleh brbuat FITNAH? FITNAH?? FITNAH??? trhadap musuh skalipon musuh itu Yahudi musyrik Kafir harbi @ munafiq haraki skalipon dikalangan umat manusia????????!


    INGAT!

    INGAT wajib INGAT!!

    4 drp sumber dasar/perlembagaan diatas QURAN HADIS ITJMAK & QIAS itu adalah sumber tunjang kpd AKIDAH...jd apb terkeluar dan berlawanan dgn sumber yg 4 diatas itu tentulah AKIDAH sseorg itu akan mhjd..

    ....akidah-SONGSANG
    ....akidah-SESAT
    ....akidah-MURTAD

    AKIDAH2 yg-SONGSANG...akidah-SESAT...dan akidah-ygMURTAD pasti skali akan mmbawa sberat2 sebangsat2 & sbejat7MUSIBAT kpd ummat!!!

    Chai2
    BARUA
    siTOLOL
    Siku-LUTOT
    ...adalah jenis manusia yg tak guna OTAK @pon IQ cipuut yg mudah ditipu jd SONGSANG...jd SESAT dan....jd MURTAD!?



    Didlm Quran..

    ALLAH tlh berfirman..

    "..sesunguh7nya kbejatan FITNAH itu lebih lebih dahsyat-AKBAR drp mmbunuh"

    I rest my case myGOD..wslam

    BalasPadam
  8. yang aku seronok dia duk gebang tu bukan dia sorang yang mimpi malah 1 kem tu alami mimpi yang sama walaupun duduk dan tidoq berlainan sel,pasai dia sebut 'KAMI' dan bukan sekali, beberapa kali mimpi nabi saw dan berpoloh kali mimpi umar alkattab ra siap pegang pipi dan tangan lagi.wala'on2 yang taksub tu 110% mesti caya punya. baca balik apa dr maza tulis dalam fb dia tentang mimpi jumpa nabi saw dan para sahabat!

    BalasPadam
  9. Sebab percaya benda karutlah ADUN Ulu Dong kena kerat 18, kah kah kah kah kah! La ni G18 kenalah bertindak dgn cepat.

    BalasPadam
  10. Dia padam status kisah dia jumpa Nabi SAW? Kenapa padam jika benar? Melainkan dia mempunyai self-esteem (harga diri) yang rendah. Atau adakah dia tidak yakin yang sama ada memang dia bermimpi berjumpa Nabi SAW atau dia mereka untuk dirinya merasa dia bermimpi berjumpa Nabi SAW. Jika orang yang punya self-esteem yang tinggi, dia akan berbangga menceritakan kisah tu dengan nada yang sayu dan rindu untuk berjumpa lagi dengan Nabi SAW.

    ATAU KERANA NABI SAW TELAH LAMA TIDAK HADIR DI DALAM MIMPINYA KERANA NAK JUMPA NABI SAW DIRI KITA KENA BENAR-BENAR SUCI DAN IKHLAS KERANA ALLAH SWT, NABI SAW DAN ISLAM.

    BalasPadam
  11. kah kah kah!
    kurang kasih sayang punya ustaz,
    bila pula kau kenal Umar RA?
    kau pernah tengok muka dia?.
    bagaimana kau tahu yang datang itu Umar?
    kalau kau tak pernah tengok dan kenal dia, bagaimana pula kau boleh dakwa yang datang itu Umar?
    apa yang Umar nak bincang, sehingga berpuluh kali datang jumpa kau?
    yang hairan dan pelik, mengapa sekarang umar RA dah tak datang dalam mimpi kau?
    mungkin yang datang dalam mimpi tu warden penjara atau sb! terus kau cakap mimpi umar RA yang datang!
    kau ni sama dengan mursyid kau, jaul air jampi dan dakwa halau jin yang dia sendiri tak nampak!

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalo dah berpuluh kali jumpa mesti la dah beramah mesra..dah berkenalan dan bertukar bisnes kad bagai...

      Padam
  12. Hang pa semua ni komen mcm org tak ada ilmu...sedih aku tgk...kalau hati busuk mcm hangpa ni mana nak mimpi jumpa rasulullah..Nasihat aku jgn la sibukjadi keyboard warrior je...cuba2 la masuk usrah ,mengaji ilmu...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cara cakap mokhtar snake selama ni tak macam hati busuk ke. Kalau betul berilmu tak macam tu pun, syaitan pun suka ikut orang macam tu.

      Padam
    2. kah kah kah
      kau ingat apa?
      aku bukan saja masuk usrah, bahkan jadi naqid usrah.
      aku bukan saja jadi murid menadah kitab dan cari ilmu, bahkan jadi tok guru murid penuh masjid.
      tapi aku yakin si asenik ini kaki auta, yang sama taraf dengan ustaz siku lutut dan ustaz cakar mencakar.

      Padam
    3. helo 10:36,

      kami bukan tk caya mimpi sebb ada yg benar tp kami tk caya dgn mokhtar snake dan UG PAS.

      cuba bagitau BOLEHKAH MIMPI SELAIN MIMPI RASULULLAH saw DIJADIKAN HUJAH ?

      kalau tk caya mimpi snake berdosa ke?

      tk mudah percaya mimpi org mcm snake pun ilmu la bangang.

      ilmu lah yg mengajar kami tk taksub kt snake mcm kau.

      ilmulah yg mengajar kami menilai seseorg atas peribadinya , bukan atas mimpinya.

      umat tk berdosa kalau tk percaya mimpi snake, TAPI SNAKE BERDOSA BESAR DGN NABI SAW DAN SYAIDINA UMAR RDH JIKA DIA MENIPU.

      yg boleh melepaskan snake dr dosa menipu mimpi itu ialah kalau dia didapati berckp ketika tgh khayal pil kuda overdose tiap malam.

      kenapa snake mimpi Umar(tk semesti Umar rdh)? sebb nk tunjuk dia hebat mcm Umar rdh dan.......ada lagi...

      sebb Syaidina Abu Bakar rdh snake nk reserve utk tuang presideng putar alam maya.

      kira2nya snake ni bawah sikiiiit je dr presideng... kira2nya layak st lah nk jadi timb presideng PAS. TITM tk layak sebb dia tk pernah mimpi pun mcm snake.

      sudah lah snake, pegi tidor lagi baik lah.

      Padam
  13. Saya tak percaya yang dia mimpikan itu ialah Saidina Umar Al Khatab r.r. Kalau itu benar Saidina Umar Al Khatab r.a. dah lama muka mu herot ke penampar jepun!!

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....