DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Jumaat, 26 Jun 2015

Assalamualaikum... Ketua Dewan Pemuda PAS Ipoh Timur Mai Kejap Gua Ada Nak Cakap Dengan Lu Ni...






Lu ni Sedar ke Tak Sedar apa yang lu katakan ni Ketua Dewan Pemuda PAS Kawasan (Dppk) Ipoh Timur... lu tak tahu ke yang Pakatan Rakyat (PR) sudah Mampos pada 03hb Jun 2015... bila Dewan Ulama' PAS Pusat (DUPP) melalui Tuan Guru Haji Mokhrtar Senik seorang Ulama' yang telah dapat berjumpa dengan Rasulullah SAW dan berjumpa dengan Saidina Umar Al-Khattab RA Berpuluh Kali didalam Mimpi, telah Membentangkan Usul Tergempar bagi Mencadangkan kepada Jawatan Kuasa Kerja PAS Pusat (JKKPP) dan Majlis Syura Ulama' (MSU) iaitu Kerjasama Politik Dengan DAP Dibatalkan... ada faham Ketua Dppk Ipoh Timur

Walaupun Cadangan tersebut masih belum Diputuskan oleh MSU yang konon nya dikatakan sebagai Badan Tertinggi dalam PAS... Kepala Bapak dia orang Badan Tertinggi... atas sebab konon nya MSU telah Terbubar sebaik saja Muktamar 61 Melabuhkan Tirai... lawak... lawak... kata Badan Tertinggi tapi boleh pulak Terbubar dengan sendiri. Namun sepatutnya Keputusan sudah boleh Diperolehi bila DAP sendiri telah Mengatakan yang PR telah Mampos berdasarkan Cadangan dari DUPP dan diluluskan Tanpa Bahas oleh Muktamar PAS atas Arahan Kuasa Veto Tuang Presideng PAS Tuang Guru Haji Abdul Hadi Awang.

Dengan DAP mengatakan yang PR telah pun Mampos maka Diakui atau tidak yang pasti DAP sudah tidak mahu lagi Kekal didalam PR walaupun PAS tetap mengatakan yang PR Masih lagi HIdup dan tidak Mampos. Untuk itu lu faham tak Ketua Dppk Ipoh Timur bahawa mana ada lagi PR dan tidak secara langsung Majlis Pimpinan PR Negeri Perak telah ikut sekali masuk ke dalam Lubang Kubur... lagi sekali gua tanya kat lu ni Ketua Dppk Ipoh Timur ada faham tak beb. Bermakna Suka Hati DAP lah nak Lantik siapa yang difikirkan Sesuai serta Cerdik Berpolitik untuk menjadi Ketua Pembangkang Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak.

Yang lu Sibuk Apa Hal Ketua Dppk Ipoh Timur... Lu sedar tak apa yang lu katakan atau lu saja-saja Buat Bodoh supaya boleh Menampakan yang lu pun adalah salah seorang Wala'un dikalangan Wala'un-Wala'un yang banyak Berkeliaran didalam Parti PAS PIS PUS tu beb. Lu sepatutnya Tak perlu nak Nasihatkan DAP yang gua rasa jauh lebih Cerdik dan Pintar Berpolitik berbanding dengan Pemimpin-Pemimpin PAS yang Mengaku sebagai Ulama' Pewaris Nabi, namun sebenarnya bukan lah Ulama' Pewaris Nabi tetapi Ulama' Sombong Berlagak Nak Mampos. Mengaku Ulama' hanya kerana Kepandaian Menghafal Ayat Al-Quran dan Hadis.

Pada mula nya lu Mendesak Badan Perhubungan PAS Negeri Perak Menasihati Dato' Seri Nizar Jamaluddin supaya Melepaskan Jawatan sebagai Ketua Pembangkang DUN Perak dan diserahkan kembali kepada DAP. Maka terpulang kepada DAP sama ada mahu Menyerahkan kepada sesiapa saja sekali pun kepada PKR dan bukan nya kepada PAS. Lepas tu cakap pulak jika mahu Ketua Pembangkang kekal kepada PAS biar Pihak PAS yang tentukan siapakah yang paling Layak menduduki Jawatan sebagai Ketua Pembangkang DUN Negeri Perak. Ini yang dikatakan pada awal nya tak mahu tetapi last-last hendak juga... Apa Barang lah lu ni beb.

Kalau awal nya sudah mengatakan tak nak jangan lah Belit Sana Belit Sini macam Tuang Presideng PAS lu... ini pada awal konon nya macam lah Bermaruah sangat... tapi Penghujungnya suruh DAP serahkan kepada PAS tentukan siapa yang hendak dilantik sebagai Ketua Pembangkang DUN Perak... Banyak Cantik Muka lu Ketua Dppk Ipoh Timur... hak lu... orang lain tak boleh hendak pertikaikan... manakala Hak orang lain lu nak buat seperti Harta Pusaka Mak Bapak lu yang punya... Bijak... Bijak...  betul-betul Bijak lu ya Ketua Dppk Ipoh Timur, tak sia-sia Tuang Presideng PAS Menurunkan segala Ilmu Belitan dan Putaran kepada lu.

Apa yang perlu buat Ketua Dppk Ipoh Timur ialah Mendesak Badan Perhubungan PAS Negeri Perak supaya Mengarahkan Dato' Seri Nizar Jamaluddin supaya Meletak Jawatan sebagai Ketua Pembangkang DUN Perak... jika Dato' Seri Nizar Jamaludduin Enggan Meletak Jawatan sebagai Ketua Pembangkang  DUN Perak maka Minta Dato' Seri Nizar Dipecat dari PAS. Itu lah sebetul nya yang perlu lu lakukan jika mahu Menjaga Maruah PAS yang sudah Tercalar oleh Kerja Kotor Ulama'-Ulama' Su' yang ada didalam PAS. Jangan mula-mula sahaja kata tak nak tapi akhirnya seperti KEBULUR hendakan Jawatan Ketua Pembangkang.

lagi satu yang perlu lu lakukan wahai Ketua Dppk Ipoh Timur ialah Menyuruh Ahli PAS yang masih lagi Memegang Jawatan dalam Kerajaan Pulau Pinang dan Kerajaan Selangor supaya Melepaskan Jawatan masing-masing demi menjaga Maruah PAS, jangan kerana Pangkat dan Kedudukan maka Keterlibatan DAP yang dikatakan Menolak dan Menghina Hudud seperti tidak wujud... mahu diakui atau tidak DAP memang Terlibat didalam Urusan Kerajaan Negeri-Negeri tersebut... lu cakap dengan dia orang jangan hanya Mulut sahaja mengatakan Demi Agama Islam tetapi Jawatan dan Pangkat masih lagi TERLIUR dan TERGODA.

Jangan juga nanti dikatakan orang bahawa Ulama'-Ulama' PAS yang ada sekarang juga dikenali sebagai MUNAFIK HARIKI yang Bertopengkan Malaikat, sanggup lagi Duduk dan Bersama DAP walaupun sudah Mendakwa yang DAP adalah Anti Hudud... Anti Islam dan Chauvinis. Namun demi ANAK HANTU yang KEBULURKAN Pangkat dan Jawatan maka segala Tuduhan dan Dakwaan terhadap DAP seperti hanya Mainan Mulut Longkang Pemimpin PAS berstatus Ulama'... Tuduh Ahli PAS sebagai JEBON tetapi Jebon jugalah yang hendak dilantik semula menduduki Jawatan dalam Lajnah PAS Pusat... Apa Tolol lah punya Ulama' PAS ni.

Ok lah Ketua Dppk Ipoh Timur...rasa nya sudah agak panjang gua memberi Pesanan dekat lu ni.... terpulang pada lu sama ada mengatakan Benar atau Salah apa yang gua katakan, tapi Percaya lah jika Manusia masih lagi TERLIUR dan TERGODA dengan Pangkat dan Kedudukan tak kira sama ada Golongan Ulama', Lebai Mercun atau Wala'un ianya Tak Berbeza dengan Jebon, Munafik Hariki, Islam Liberal mahu pun Kuda Tunggangan DAP. Bahkan Mungkin Golongan Ulama', Lebai Mercun dan Wala'un lagi Bahaya kerana dia orang Bijak Memutar Belitkan Ayat Al-Quran dan Hadis mengikut Selera dan Tekak dia orang. sumber


hemmmmm..... memang agak susah untuk menerima kenyataan bahawa seorang ulama' berperangai lebih kurang pemimpin umno bila membiarkan fitnah sesama ahli berleluasa tanpa mahu menghentikan... macam nak menghentikan kalau sudah ulama' menjadi ketua kepada fitnah... hakkkk tuihhhhh!.

17 ulasan:

  1. KAH KAH KAH ..wa ingat Mokhtar senik je pandai buat lawak..

    Ropenye dppk Ipoh Timur lagi lawak...

    Ntah 2 dia kot Yg nK jawatan ketua pembangkang tu...

    KAH KAH KAH....

    MCM lahanat...terserlah bebal dan bahlol!!!!

    BalasPadam
  2. Muktamar dah terima PUTUS kan hubungan dgn DAP, apa lagi yg diungkit pasal mengekalkan hubungan. Mimpi ka apa. Itu la bila berpolitik main Cai, tengok kepiah jer kan dah tak cerdik. SOKONG PAKATAN RAKYAT DENGAN 4 PARTI (plus parti baru) kalau pas nak stay pun tak apa nak cabut pun tak apa. Dan agihan calon PRU bahagi 4, pas kena piker komponen baru masuk kena bagi kerusi juga. Hilang lah kuasa tawar menawar Pas. Kalu cabut keluar lagi teruk silap silap Kelantan pun hilang.
    ke kek keh siapa yg jd tolol siapa yg jd barua dan siapa yg jd jebon sekarang

    Duvid duvid

    BalasPadam
  3. kih kih kih...

    releks aa bro...

    lks pun tarik balik kata pr belum tamat riwayat...

    lu pulak yang lebih lajak dari laju...

    tak takot lks bagi lu backhand ka?

    BalasPadam
  4. Kami penduduk Ipoh dah meluat dgn perangai2 ularrmak PAS yg ada.
    selamat tinggal. Harap G18 secepat mungkin bentuk parti baru.

    BalasPadam
  5. Bagiku pas dah mati . G+18 adalah kehidupan baru yg segar

    BalasPadam
  6. Tak ku duga kerana masih ada lagi puak puak "TOLOL" di dalam PASchai ni yang sudah lupa apa yang a/l SNEAK usul kan dan di terima dengan sebulat suara oleh para muktamirin tanpa memikir kan natijah nya. Si muktamirin ini pun satu hal, ALLAH sudah beri akal tetapi masih tak mampu untuk berfikir dengan sempurna. Lis "CHAI" yang mereka terima dan patuhi di anggap saperti ayat Al-Qur'an, dan sunnah Rasulullah yang mesti di "PATUHI" tanpa berbelah bagi. Lupa kah mereka apa kah hukum ALLAH bila pemilihan yang di lakukan dengan tidak adil?

    Di sebab kan ketidak adilan lah maka sehingga kini PASchai berperanggai seolah olah mereka yang terlebih menelan pil kuda.

    Aku yang sudah menjadi ahli PAS sejak dari tahun 1982 kini sudah menarik diri setelah PAS bertukar menjadi PASchai. Aku laku kan kerana percaya dan yakin dengan ayat 113 dari surah HUD. Yang ada akal tu apa tunggu lagi .........

    BalasPadam
  7. Muka salman mcm nak kulum ikan salman...

    Pas boleh bungkus di pantai barat pergilah balik kampung ker pantai timur mamcing ikang

    BalasPadam
  8. Mung jgn silap. Org pantai timur pung banyak yg meluat PAS di bwh Hadi 'barua' ni.

    BalasPadam
  9. Senario jika PR masih ujud.

    Tak payah lah perkara ini nak di putuskan oleh Kepimpianan Tertinggi PR.
    PR peringkat negeri boleh selesaikan. Buat pungutan suara DAP, PKR dan PAS.
    Itu lah arahan yang akan di beri oleh Kepimpinan Tertinggi PR kepada PR Perak.

    Kalau 5 Adun PAS termasuk Nizar, PAS tinggal 4 sahaja.

    Pemuda takut Nizar lebih menonjol dari Presiden !!!

    BalasPadam
  10. Aku ingat Malaysia tak ada sarkis, rupanya ada SARKIS PASCAI.... badut2nya pun boleh tahan kelakarnya.

    BalasPadam
  11. Ampa nak gaduh, nak tikam lidah, nak tuduh menuduh, nak hina menghina, nak memburai, sukahati ampa, yang penting PRU 14 semestinya bukan BN yang diundi. Yang bersekongkol dengan BN pun boleh nyah....Selamat tinggal PAS, yang bersama PAKATAN RAKYAT saja diundi. Sekian. Teruskan gaduh...

    BalasPadam
  12. Test ja hadi, nik amar & haron din, kurung dalam bilik ngan pompuan bogel sorang 1. Tengok pancut ka @ tidak.Lepas tu baru chop kat dahi "Ulama" @ "Wa mau"....hahahaha

    BalasPadam
  13. Maharaja Lawak PAS Perak cakap merapu.

    BalasPadam
  14. 1. salmang kata dgn melantik nizar bukan cara utk DAP KUKUHKAN HUBUNGAN dgn PAS.

    hahahaha... siapa kata lantik nizar utk kukuhkan hubungan yg telah PAS putuskan? nizar dilantik kerana dia pemimpin berwibawa dn boleh kerjasama erat dgn DAP dlm pakatan.

    jgn perasanlah DAP nk kukuhkan hubungan dgn PAS yg tiada hubungan dgn DAP lagi.

    2. salmang kata dgn kekalkan nizar, maka akan jadi senjata tohmahan umno bahawa PAS BONEKA DAP.

    hahahaa. lagi bangang. rupanya selama ini PAS ambil berat tohmahan umno sampai sanggup khianati rakan sendiri. org bodoh dn lembu saja yg dengar ckp musuh hingga hancurkan rumahtangga sendiri.

    segala dakyah buruk terhadap G18 adalah kerja bisikan syaitan umno yg PAS tlan kenapa? nampaknya PAS dibawah hadi sgt taksub kpd umno. sedangkan umno parti sekular yg juga tolak hudud dn tk pernh terfikir nk laksana hudud selepas memerintah setengah abad.

    so sebenarnya PAS ADALAH BONEKA MURAHAN UMNO. dan PAS sgt rela begitu. apatah lagi selepas ulama nya mimpi jumpa nabi dan umar(tak semesti Saidina Umar rdh). maka dgn mimpi itu maka apa saja yg ulama PAS buat adalah benar belaka. agaknya umar dlm mimpi snake tu bisik 'putuskan hubungan dgn DAP nnti ente boleh usap pipi ana tiap2 malam'..... kegilaan apa kah ini?

    hakikatnya PAS sgt berdendam kepada G18.. sampaikan org lain nk kawan dn berbaik2 dgn nizar pun dihalang.

    PASUG teruskan lah bermimpi... sebb mimpi itu adalah mainan org yg kuat tidor. jgn MIMPILAH nk tgk rakyat sokong PAS lagi. jgn mimpilah nk tgk org bukan Islam undi PAS lagi..

    teruskan lah bermimpi siang mlm dan petang hari. mimpi yg bakal jadi nyatak ialah PAS bakal menjadi NEGARA PASIR DUA BUTIR.... yg masih kekal ialah UG-UG dan snake sebagai bendaharanya.

    kita nk tgk adakah PAS kawin umno maka melayu akan bersatu. umno kawin umno pun selalu tak bersatu. PAS ckp byk bab hudud dlm umno nnti tak lama mesti kena flying kick org2 umno.

    BalasPadam
  15. Kumpulan Islam Progresif + DAP = KIPiDAP

    BalasPadam
  16. memanglah pakatan rakyat sudah mampos seperti kehendak anjing,tetapi nizar tu tak keluar pas lagi,sepatutnya kena Tanya pemimpin pas bila anjing nak lantik ahli pas jadi ketua pembangkang dan sebagainya,ini saja lantik nak menANJING jer kan,bukan ke Nampak nizar tu ditunggang dap..perkara kecik pun takleh pikio.

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....