DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Isnin, 8 Jun 2015

Akhirnya Usul Sandiwara Dari Dewan Ulama' PAS Pusat (DUPP) Memakan Diri... Kah Kah Kah !



Alahiiiii.... Pemimpin Berstatus Ulama' Perwaris Nabi beserta Lebai-Lebai Mercun dan Wala'un-Wala'un Membabi Buta yang ada dalam PAS, bila orang lain yang membuat dikatakan sebagai GOPOH tapi bila sendiri yang membuat nya dikatakan sebagai Mengikut SYARA'. Yang Tak Elok tu semua nya bagi kat orang lain dan yang Elok serta Cantik semua nya dapat kat lu orang ya beb... kah kah kah !.

Sendiri sudah Membual Usul kemudian lagi mahu cakap supaya orang lain jangan Gopoh, ya ke orang lain Gopoh atau Gopoh Kepala Bapak lu orang... bila sudah terasa yang Usul dari Dewan Ulama' PAS Pusat (DUPP) seakan-akan Mula Memakan Diri maka mula lah pulak meminta orang lain supaya jangan Gopoh. Baik lu orang Cermin Muka lu orang tu sikit Pemimpin PAS berstatus Ulama... kah kah kah !.

Itu sebab nya gua kata kan bahawa Usul yang dibawa oleh DUPP adalah satu Usul untuk BERSANDIWARA bagi Mempengaruhi Perwakilan sebelum Pemilihan PAS, bukti yang nyata ialah selepas sahaja Usul Memutuskan Hubungan Dengan DAP Diluluskan oleh DUPP untuk dibawa kepada Muktamar PAS, maka DUPP telah mengeluarkan CHAI nama-nama yang perlu dipilih oleh Perwakilan.

Dari mana lah agak nya Ulama'-Ulama' PAS ini berlajar Cara Berpolitik KOTOR seperti ini... menggunakan DUPP untuk Menyokong Calon-Calon dan Pemimpin tertentu, memang tidak menjadi satu Kesalahan menyatakan Sokongan terhadap Calon atau pun Pemimpin yang Disukai, namun jangan menggunakan DUPP untuk kepentingan dalam Menyatakan Sokongan terhadap Calon... Faham tak TOLOL !.

Itu Kesimpulan yang sebenarnya berkaitan Usul yang dibawa oleh  DUPP yang Diluluskan Tanpa Bahas dalam Mukhtamar PAS yang baru melabuhkan tirai nya, alasan ianya Tidak Dibahaskan disebabkan SENSITIF. Manakala Usul Tidak Diputuskan oleh Muktamar adalah kerana ianya berkaitan HUKUM HAKAM... Apakah Ahli DUPP bukan nya terdiri dari kalangan Ulama' ke beb.

Jika ianya tidak Dibahaskan atas alasan Sensitif sepatutnya Usul tersebut Terus DITOLAK dan Tidak diluluskan untuk dibawa kepada Majlis Syura Ulama' (MSU), kenapa perlu ianya diluluskan Tanpa Bahas jika ianya dikatakan Sensitif. Kenapa juga jika ianya Diluluskan Tanpa Bahas namun masih perlu dibawa ke MSU yang 99 peratus Ahli MSU adalah Ahli DUPP kecuali Presiden PAS.

Andai kata pun Ahli MSU bukan nya datang dari Ahli DUPP, apakah Status Ulama' yang ada pada Ahli Dewan Ulama' PAS Pusat belum lagi mencapai Tahap Ulama' Sebenar untuk Memutuskan sesuatu Hukum sama ada Halal atau Haram. Apakah Ahli DUPP adalah dikalangan Ulama' yang Separuh Masak atau pun mungkin juga terdiri dari Lebai-Lebai Mercun yang Baru Akhir Baligh.

Mungkin kenyataan ini akan dinafikan dengan alasan bahawa Ulama' adalah Perwaris Nabi, ya memang betul Ulama' adalah Perwaris Nabi. Memang tidak dinafikan bahawa Ulama' adalah Perwaris Nabi, namun apakah kerana ia nya bernama Ulama' maka dengan iti semua Tindak Tanduk dan Perbuatan adalah Benar dan Betul. Apakah Ulama' juga Maksum seperti Para Nabi dan Para Rasul ???.

Apakah Kenyataan berkaitan POLITIK dari Ulama' langsung Tidak Boleh Dipertikaiakan hanya disebabkan Kenyataan Ulama' disertakan sekali bersama Nas-Nas Al-Quran dan Hadis-Hadis seperti Air Yang Mengalir atau pun seperti Makan Kacang Goreng. Apakah Ulama' Tidak Silap Menafsirkan Ayat Al-Quran dan Hadis Bersesuaian dengan Tekak dan Selera Ulama' Demi Kepentingan ???.




Sebelum ini selalu dikatakan bahawa Ulama'-Ulama' yang ada didalam Umno adalah Ulama' Su' (ULAMA JAHAT) di sebabkan Melakukan sesuatu atas Kepentingan Duniawi, dan gua juga Mengatakan YA atas Penafsiran gua melalui Tindak Tanduk dan Perbuatan mereka. Namun dikala itu tidak Timbul pun soal yang Ulama' adalah Pewaris Nabi dan Mengkritik Ulama' seperti Menghina Nabi !.

Adakah kerana Ulama-Ulama' tersebut adalah Ulama'-Ulama' yang Mengampu Telor Pemimpin Umno maka soal Menghina Ulama' tidak Timbul sama sekali, tetapi bila ada yang Mengkritik Tindak Tanduk dan Perbuatan BODOH BERPOLITIK sebahagian dari Ulama'-Ulama' PAS maka Soal Penghinaan terhadap Ulama' Pewaris Nabi menjadi Perkara Utama yang perlu di ketengahkan !.

Kenapa Perlu Takut untuk Melaksanakan Usul tersebut jika Mendakwa bahawa kita dipihak yang Benar, dan Bertanding nya PAS didalam Pilihan Raya bukan sekadar untuk Menang tetapi lebih dari itu ialah Mencari Keredhaan Allah SWT. Jadi sepatutnyta tidak timbul soal Memikirkan Kesan yang akan dihadapi oleh Ahli PAS yang dilantik dalam Pentadbiran Kerajaan dimana DAP terbabbit sama.

Apakah Tidak Percaya dengan Kekuasaan Allah SWT seperti yang selalu dikataka oleh Sebahagian Besar Ulama'-Ulama; Lebai-Lebai Mercun serta Wala'un dalam PAS, bahawa jika Allah mahukan PAS Menang maka PAS akan Menang. Apakah sudah Ada rasa Sayang Kepada Duniawi oleh Pemimpin-Pemimpin PAS berstatus Ulama', Lebai-Lebai serta Wala'un hingga Usul tidak hendak Dilaksanakan ???.

Jika dikataka yang Ahli PAS akan TERJEJAS dengan Melaksanakan Usul tersebut apakata semua Pemimpin PAS sama ada sebagai Adun, Ahli Parlimen, Pemimpin PAS yang Mempunyai Kekayaan dan Pemimpin PAS yang Mempunyai Harta terutama nya yang berstatus Ulama', Lebai-Lebai Mercun dan Wala'un-Wala'un supaya membantu Ahli-Ahli PAS yang dikatakan Terjejas... kah kah kah !.

Ini lah masa nya untuk Menunjukan yang Pemimpim PAS berstatus Ulama, Lebai-Lebai Mercun serta Wala'un adalah Pejuang Islam Sejati dan tidak dituduh sebagai Pejuang Islam MUNAFIK. Apa ada pada Harta Kekayaan yang tidak boleh pun Dibawa Masuk sama kedalam Lubang Kubur beb, buktikan yang Tuduhan bahawa Ulama' PAS sama saja seperti Ulama' Umno adalah Salah beb... kah kah kah !.

Jangan lah pulak Ulama'-Ulama'' dalam PAS cuba untuk Mengambil Alih Jawatan yang selama ini Disandang oleh Ulama'-Ulama' dalam Umno hanya kerana bagi Persediaan bila PAS GANTI UMNO berjaya Direalisasikan, dan jangan lah pula cuba-cuba belajar Melakukan Perbuatan Muka Tak Malu Tampal Kulit Babi 14 Inci seperti yang selalu dilakukan oleh Ulama' dalam Umno...kah kah kah !.

Maka dengan itu Usul Memutuskan Hubungan Dengan DAP Semesti nya perlu DISEGERAKAN dengan Tanpa banyak ALASAN dan SONGEH bagi Usul tersebut Tidak Dilaksanakan, dan Memutuskan Hubungan Dengan DAP Mesti dibuat dengan Menyeluruh tanpa langsung ada Meninggalkan Walau Secebis pun Kesan yang boleh dikatakan bahawa masih ada lagi Perhubungan Dengan DAP!.

Ini lah yang dikatakan Secerdik-cerdik Ulama' PAS yang Bodoh Berpolitik akhir nya PENIPUAN juga yang terserlah beb, bukti nya sekarang ini DUPP telah menjadi KELAM KABUT bila Usul yang dapat Mempengaruhi Perwakilan seperti nya telah Memakan Diri Sendiri. Sehinggakan terkeluar kenyataan dari Ketua DUUP Datuk Mafodz Mohamed yang DUPP seperti mengakui TOLOL Berpolitik... kah kah kah !.


hemmmmm..... jika ada telor dan maruah diri laksanakan usul tersebut... jangan jadi seperti ulul amri umno bernama najib... cakap pung pang pung pang tapi telor rosmah yang pegang...kah kah kah !.

32 ulasan:

  1. sayang sungguh tuan admin kepada DAP.
    Tahniah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ini bukan pasal sayang atau tidak pada Dap, tapi cara kita berpolitik, ilmu siasah ini ada dalam Islam, tapi tengok cara politik Pas selepas kematian TGNA amat mendukacitakan.Ini amat merugikan parri, kalau tidak tahu berpolitik, kita minta mereka2 ini pergi belajar cara2 berpoltik, kalau tidak cukuplah menjadi guru agama saja

      Padam
    2. Terima kasih.
      Penerangan yang jelas.

      Padam
    3. Tolol kau ni sama taraf dgn tolol ulama . .letak jawatan di pp jgn makan duit cina penentang hudud

      Padam
    4. ANON 8.57 PTG SINGKAT SUNGGUH AKAL FIKIRAN MU MACAM ULAMA ULAMA DALAM PAS.SAMA LEVEL.

      Padam
    5. pening kepala aku geng geng bahlol mcm ni, sikit sikit DAP sikit sikit DAP tak ubah dah mcm UMNO punya momokan padahal bersengkokol dengan MCA pebenda bodoh pon aku tak faham

      Dalam islam NIAT TAK MENGHALALKAN CARA faham... cara politik ulamak pas dengan senarai chai, dengan mementingkan hanya melayu islam dalam agenda, cakap gohead gosetan, fitnah menfitnah tikam dari belakang ...Walaupon demi hudud ianya tidak dibenarkan faham!

      Dengan gerak kerja geng ulama yang sebegini rupa apa ingat kaum lain tak takut dengan hudud yang PAS akan laksanakan, jangan cakap kaum lain aku yang islam ni pon takut dengan geng sendiri pon main tipu..adohai... Sekarang aku mula percaya dengan Statement ' HUDUD PAS' ianya betul betul hudud pas bukan hudud islam.

      Padam
  2. Kalau PAS bermaruah..keluar sj dari Pakatan Rakyat...sbb selalunya sapa2 yg rasa dia kuat...dia boleh stand alone...then kita tgk le nanti...

    BalasPadam
    Balasan
    1. BETUL TU BRO TAPI GENG ULAMAK NI TAK DE TELOR.KALAU ADA PUN TENTU SPESIS PONDAN

      Padam
  3. bila kita rasa kita sahaja yang betul maka jadilah macam ni..... jawatankuasa pas terkini kena laksanakan apa yang telah diputuskan dalam muktamar......baru orang kata PAS ada teloq

    BalasPadam
  4. Pas jangan cakap berbelit2 macam ular, bila muktamar da buat keputusan, semua ahli kena ikut, ini adalah undang2 dalam perlembagaan Pas, jangan jadi ulama tapi munafik.

    BalasPadam
    Balasan
    1. TAK APA ITU UNDANG UNDANG DEPA BUAT BOLEH KASI PADAM PUNYA.

      Padam
    2. Undang2 Datuk Nikah Kawin MUSANG BERJANGGUT

      Padam
  5. Ularmak terkenal pas Iskandar samad @ anak gajah telah bersetuju dengan keputusan muktamar sebilat suara

    Tapi masih mahu kekal dlm kerajaan Selangor bersama dap dan pkr

    Setiap hari Rabu mesyuarat exco dlm bilik azmin berzinalah pas dan dap yg sah sudah bercerai secara mutlak.

    Pakatan rakyat kini adalah pakatan zina

    Fatwa baru yg keluar dari ularrrmak pas

    BalasPadam
    Balasan
    1. DUIT PUNYA PASAL MA. INI GENG ULAMA DUIT MA

      Padam
  6. Ulamak kena tegas, suruh semua ahli pas letak jawatan. Kalau tidak orang kata ULAMAK KATAK.

    BalasPadam
  7. Malu lah mesyuarat exco, kalau ada maruah sila letak jawatan, Pas sebuah parti bukan untuk menang pilihanraya, tapi nak cari redho Allah, sekarang kena redho le, jng cakap je berdegor2

    BalasPadam
  8. Ulamak ke alamak.....tak malu ker tak letak jawatan.

    BalasPadam
  9. Kesian ahli dapat ketua banggang.

    Sekian, terima kasih.

    BalasPadam
    Balasan
    1. JANGAN LUPA PULAK YANG MEMILIH KECIK HATI DEPA.DEPA PUN NAK TITLE BANGANG TU JUGAK.

      Padam
  10. http://yongsukakuning.blogspot.com/2015/06/hubungan-pas-dengan-dap-dari-sudut.html?m=1

    BalasPadam
  11. Apa takut KITA KUAT. Tak payah runding-runding kita tading nanti. KITA KUAT. Kita keluar jer dari Pakatan di Selangor, kalau berlaku PRN tak apa kita akan ambil Selangor. KITA KUAT. Dah Dewan ULAMA suruh IKUT ler, Letak Jawatan DLM semua yg berkaitan di SELANGOR dan PENANG. Dari JKK hingga ke Pengerusi KITA pulang balik. Apa kita hadap sangat ker jawatan di SELANGOR. Dulu 4 exco kini dah 3. Hinaan tu untuk Parti yg KUAT macam kita.

    KITA KUAT & Jangan Engkar Dewan Ulama

    BalasPadam
    Balasan
    1. hai perli nampakkkk,KUAT APA,kuat fitnah,kuat tipu,kuat pusing,kuat auta,kuat kelentong,kuat merapu,kuat belit,kuat pusing2,kuat swing,kuat u turn,kuat kuat kuat...alamk tuan...berapa banyak punya kuat daaaaaa

      Padam
  12. Mana kaki komen sebelum pemilihan muktamar, sebelum muktamar berdengor dengor semua pakat komen. Dari ketua cawangan sampai atas, bila menang senyap. Apa pasai ada takut ka....te komen te komen..

    BalasPadam
    Balasan
    1. MEREKA HANYA PANDAI MEMFITNAH DALAM JEMAAH SAHAJA.MAKLUM LAH RAMAI YANG BODOH DARI CERDIK DALAM PAS NI

      Padam
  13. Aqidah mereka sangat kuat, ulamak mesti percaya Allah yang beri jawatan, sekarang Allah nak ambil balik, pulangkan saja kalau iman kamu kuat pada Allah, ini ujian kecik je yang Allah beri, bukan apa, Allah nak naikkan makam ulamak kepada makam wali, setakat hilang jawatan apa ada kisah, kata sangup serah nyawa untuk Islam, kenapa takut pulak nak lepaskan jawatan, nanti orang kata ulamak Pas ini bertuhankan jawatan pulak dah, jagan malukan ulamak Pas

    BalasPadam
  14. Ulamak tak ikut contoh Rasullulah berpolitik dan berhubung dengan orang bukan Islam. Quran pun ada menyebut bagaimana cara hubungan dengan orang bukan Islam, ulamak tak rujuk Al Quran ke?

    BalasPadam
  15. ikutle keputusan muktamar. Kalau cuma setakat nak melaung-laung je buat ape...letak je jawatan...nape? sayang jawatan ke?...alahai...jawatan je bukan kena masuk penjara...itu pun tak sanggup?..kalau tak sanggup ....sorry..lu bukan pejuang yg ada prinsip...lu berjuang untuk pitis...

    BalasPadam
  16. Kau nak tahu tak...kenapa walaun2 tu kata sensitive. Sebenarnya meraka takut kehilangan jawatan...tertamanya di sreangor.
    kedua..takut penyokong bawahan yg betada diluar akan bangkit menentang. Mereka tahu ramai rakyat bawahan akan menentang usul itu. Dan juga mereka tahu akan kesannya nnt.

    BalasPadam
  17. Ularmak yg ada mana ada maruah. Jenis pembohong dama mcm umno. Cakap kata tak ber IG dg umno..tapi..senyap2 kepala barua yg mengatur utk UG. Kata macam2 lah kat 2 org yg menyokong wan azizah...ie pembelok...tak wala...barua lah...tapi rupanya kepala barua hadi mengatur senyap2 dgn umno. Kata..tak nak ber UG dgn UMNO...tapi...ucapan sudah mirip mahu ber UG...pandai pulak sekarang ni cakap melayu dan islam...he3....sama mcm kata2 zul kulum dan hassan kayu jati ja.
    BILA ULAMAK CAKAP MACAM ULAR...maka jadi kah ULARMAK

    BalasPadam
  18. ulamak memang patut di hormati tapiiiii......betul ke ulamak tu betul,klu ulamak tu betul kenapa kah imam syafiee berguru dgn imam maliki selama lapan tahun tapi akhirnya imam syafiee lah yg paling kuat menentang pendapat imam maliki,hukum2 dlm mazhab syafiee banyak bercanggah dgn imam maliki,imam syafiee dgn anak murid kanan imam abu hanifah (imam hanafi ) tapi dari sudut hukum fiqah memang terlalu banyak hukum dlm mazhab syafiee itu bercanggah dgn imam hanafi,knp.....apakah imam syafiee tak menghormati gurunya ke?....apakah imam syafiee tak menghormati ulamak ke....belajar lah sejarah.......otak akan cerah bila kita banyak tahu sejarah.......renung2kan lah

    BalasPadam
  19. Cuba kau org renung2kan kata2 hassan ali.
    Lepas pemiluhan aku nampak si hadi tu cepat muncul bersama muhyiddin di sabah. Hari ni najib kata tiada halangan utk bekerjadana sgn umno. Ha..
    ha...ha..
    BESARNYA KEPALA BARUA YE...!

    BalasPadam
  20. Andainya ditakdirkan pemilihan itu didapati tidak sah dan perlu dibuat pemilihan semula oleh Pejabat Pendaftar Pertubuhan (ROS) seperti mana yang pernah dibuat kepada pemilihan DAP sebelum ini, adalah lebih baik calon pro-PR menolak untuk bertanding. Biarkan sahaja yang pro-ulama sahaja bertanding sesama sendiri, itupun jika ada pertandingan. Mereka telah merosakkan dengan teruk sekali imej parti PAS dan pihak pro-PR tidak perlulah membersihkan najis yang telah diciritlambakkan oleh pihak pro-ulama itu.

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....