DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Ahad, 24 Mei 2015

Wahhhh... Ini Mat Taib Sudah Menghina Ulama' Dan Bakal Tuan Guru Beb... Ini Tak Boleh Jadi Ni !


Lu ni biar betul Mat Taib... lu punya perkataan ni sudah dikira TAK WALAUN beb, lu Agak-Agak lah kalau ya pun nak bercakap. Lu tu dikira Orang Baru dalam PAS dan mungkin Dakwat Tanda Tangan pada Borang Keahlian PAS pun belum lagi kering lu tahu tak... kah kah kah !.

Lu ni kalau gua lah yang menjadi Ahli Majlis Syura Ulama' (MSU) memang dah gua GANTUNG KEAHLIAN lu dalam PAS Mat Taib oiii, ada ke lu kata Ustad Muda yang Menyertai PAS tidak Memiliki KUALITI sebagai Pemimpin Nasional... tak patut Mat Taib... kah kah kah !.

Sudah lah tu... lu kata pulak dia orang hanya MAHIR menjadi Imam Sholat, namun GAGAL memahami ISU-ISU SEMASA seperti SKANDAL 1MDB, Cukai Barangan dan Perkhimatan GST serta Hubungan Antarabangsa... lagi lah tak Berpatutat Mat Taib oiii... kah kah kah !.

Cuma mungkin lu lupa kot untuk menyebut iaitu walaupun dia orang tidak memahami Isu Semasa seperti Skandal 1MDB, GST dan Hubungan Antarabangsa tetapi "bab Naik Gaji Ahli Parlimen dia orang Cukup Memahami"... tapi tak apa gua dah Tambahkan pada Ucapan lu tu... kah kah kah !.

Lu ni betul-betul lah CARI MASALAH dengan Golongan Ulama' Pewaris Nabi yang ada didalam PAS tu, lu kalau Cari Masalah dengan Golongan Ulama' yang ada didalam Umno ok lah jugak. Atas sebab Golongan Ulama' dalam PAS akan Pertahankan lu... kerana Walaun... kah kah kah !.

Ini bila sudah lu Cari Masalah dengan Golongan Ulama' dalam PAS maka nya lu sendiri mahu ingatlah Mat Taib, gua ni hanya tolong ingatkan lu aje. Al maklum aje le, dalam bab Berpolitik ni Golongan Ulama' dalam PAS sama Pandai dengan Pemimpin Umno lu tahu tak... kah kah kah !.

Tak kan lah lu tak tahu... kan ke dulu lu pun sebahagian dari dia orang gak... mesti lu  pun tahu macam mana Permainan KOTOR Politik Pemimpin Umno. Kalau lu nak tahu WABAK PENYAKIT Pemimpin Umno tu sekarang ni sudah mula Merebak di dalam Parti PAS... kah kah kah !.

Sebagai contoh gua bawakan Kisah Bekas Menteri Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim semasa berada didalam Umno, dikatakan yang beliau tu Cerdik dan Berjaya didalam Perniagaan. Tapi Bertanding Ketua Cawangan pun Tak Pernah Menang sampai kesudah beb... kah kah kah !.

Dikatakan juga sudah lah Tak Menang satu bab, kemudian yang lebih MENGHAIRANKAN lagi ialah Calon yang  mengalahkan Tan Sri Khalid hanya lah seorang Tukang Kebun Sekolah Rendah. Kalau lu nak tahu Situasi Seakan-akan itu lah yang berlaku didalam PAS sekarang... kah kah kah !.

Itu sebab nya gua kata yang Ulama' dalam PAS ni sekarang sama Bijak Berpolitik seperti Pemimpin Umno, kalau tidak tak kan Pemimpin PAS yang Berstatus Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN), Persuruhjaya PAS Negeri dan Ahli Jawatankuasa PAS Pusat boleh Kalah dipemilihan Kawasan... kah kah kah !.

Ok lah Tan Sri Muhammad Muhammad Taib... lu siap-siapkan aje le diri lu tu untuk Menghadapi Serangan Bertali Arus dari Golongan Ulama' Pewarais Nabi dan Walaun-Walaun dia orang. Al-Maklum aje le Mat Taib bila sudah Serangan Politik tahu sama tahu sudah lah... kah kah kah !. sumber MK


hemmmmm..... orang nak jadi ahli parlimen awak pun nak jadi ahli parlien gak, tapi orang jadi ahli parlimeen dengan berkesan tapi awak ahli parlimen sekadar memanaskan kerusi dewan rakyat... kah kah kah !.

7 ulasan:

  1. org nk berblog...hang nak berblog...tapi sekdr mencemuh...menghina...mengeji dan mengampu...carilah mkn jln yg lain

    BalasPadam
  2. blog gua ni bukan nya blog walaun beb... lagi satu gua belajar caci mencaci dan keji mengeji ni dengan tok guru gua yang nama nya haji UG... berkaitan cari kerja lain tu nanti lah gua jumpa dengan menantu haji UG yang ada kat kota damansara tu... mana lah tau kot-kot saki baki yang MB Khalid Ibaramin bagi kat dia ada lagi, boleh gak gua tumpang sekali... kah kah kah...

    BalasPadam
  3. aku suka celoteh hang admin,bukan aku nak puji hang,aku pun bukan walaun gak macam hang.anon hat ataih mesti geng walaun UG/GU.biaq la dia terjun ngan geng dia,janji aku tak ikut membabi buta.

    BalasPadam
  4. bro lagu...
    pujian dan kritikan adalah perkara biasa dalam blog, sebab itu gua tak halang sebarang komen tak kira dari pihak mana... sama ada si perut umno yang dikatakan oleh madey kutty @lanun iaitu sudah berpuluh yang cerdik pandai tak masuk umno mahu pun dari pihak walaun-walaun... kah kah kah

    BalasPadam
  5. INI SMUA PENANGAN BODOH/DEGIL TGHH
    DAH TAHU ORANG BAWAHAN SURUH LETAK JAWATAN..TAK MAHU
    DAH TAHU BANYAK KUCAR KACIR DAN PECAH BELAH SEMASA DIBAWAH NYA...MASIH TAK MAHU NGAKU
    DAH TAHU PENGUASAANNYA ORANG TAK SUKA..MASIH NAK PERTAHAN JAWATAN
    SUDAH LAH TGHH...
    KAMU TU PANDAI AGAMA..KAMI HORMAT..TAPI DALAM POLITIK..KAMU LEMAH...
    TOLONG DENGAR SIKIT LUAHAN HATI PERASAAN AHLI2 DI BAWAH.
    TAK PERNAH DALAM SEJARAH TUAN PRESIDEN DIHINA BEGINI..TAPI..DI ZAMAN KAMU...BENGITU BANYAK...SEBABNYA...KAMU LEMAH.
    JANGAN BUAT2 TAK NAMPAK UTK MENEGAKKAN KELEMAHAN KAMU...MERANA PARTI.
    KAMU SELALU INGATKAN AHLI UTAMAKAN PARTI..JGN UTAMAKAN DIRI. TAPI NBILA KENA BATANG HIDUNG KAMU..KAMU BERDOLAK DALIH..BUAT2 TAK NAMPAK.

    BalasPadam
  6. Mungkin mat taib salah parti kut.. patut dia masuk pkr baru boleh berganding dgn rafizi utk isu2 kebangsaan.. itu komen ikhlas dari saya..
    Mengenai blog ni pulak saya x kesahpun nak kata berbakul2 pun pasal tghh.. tapi kemukakanlah bukti2 barulah ahli2 bawahan boleh menilai.. kalau sekadar mencaci nista x kemana.. x de sebab plk nk turunkan tghh.. kalau nak tghh agar tunduk pd lge n lks sila bgtahu secara terang.. boleh kami kemukakan hujah nak pertahan tghh.. saya cuma berharap tuan blog x syok sendiri dgn komen2 nista..

    BalasPadam
  7. buat wan rosli...

    kalau setakat jadi ahli parlimen sekadar memanaskan kurusi dewan rakyat dan untuk claim elaun kedatangan baik lah duduk kat rumah aje...

    bukti apa yang lu hendak berkaitan tghh beb... bukti jual pil kuda ke... kah kah kah

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....