DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Ahad, 17 Mei 2015

(Video) Post Mortem PRU13 Punca Kekalahan PAS Yang Tidak Pernah Disebarkan Kepada Umum





Ini adalah Hasil Bedah Siasat atau Post Mortem dalam Bahasa Mak Bapak Umno, yang dikatakan menjadi Antara Punca Kekalahan Parti PAS kepada Parti Umno Haramjadah dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) yang lalu. Betul atau Tidak dan Diterima atau Tidak Hasil Bedah Siasat ini ianya bergantung kepada SELERA dan TEKAK lu orang masing-masing.

Gua terima 100 peratus Hasil Bedah Siasat yang dilakukan ini, kerana gua adalah Penentang Golongan Ulama' yang BODOH BERPOLITIK. Ini tidak bermakana gua Anti Ulama' Pewaris Nabi, namun tidak bermakna apabila Berstatus Ulama' ianya adalah CERDIK SEGALA-GALANYA dan juga tidak boleh DIKRITIK seperti mana Ulama' Suk dalam Umno Dikritik.

Sedangkan ada KHALIFAH Sahabat Nabi Muhammad SAW yang Mengkehendaki beliau DITEGUR jika Melakukan KESILAPAN, jika ianya seorang Khalifah Sahabat Nabi Muhammad SAW maka sudah lah Beliau adalah juga seorang Ulama'. Tetapi Tetap Mahu Ditegur, ini kan pulak Ulama' di Zaman selepas Lebih Kurang 1382 Tahun Kewafatan Nabi Muhammda SAW.

Persoalan nya... Kenapa Allahyarham Tuan Guru Nik Aziz seorang Ulama' cukup DISAYANGI oleh hampir Keseluruhan Ahli PAS dan beliau Cukup DIBENCI oleh hampir Keseluruhan Ahli Umno, dan kenapa pula Tuan Guru serta Ulama' yang ada sekarang Tidak Disenangi oleh Sebahagian Ahli PAS dan DISANJUNG pula oleh Sebahagian Ahli Umno... kenapa ya !.

Cuba gak lu orang yang menjadi Penyokong TEGAR kepada Tuan Guru dan Ulama' yang ada didalam PAS sekarang ini cerita sikit kat gua boleh tak, Pelik sungguh sedang Allahyarham Tuan Guru Nik Aziz Cukup Disenangi dan Disayangi oleh Ahli PAS tiba-Tiba Tuan Guru dan Ulama' yang ada sekarang didalam PAS tidak Disenangi apa lagi untuk Disayangi... cerita lah sikit.

Tolonglah bagi Alasan dan Sebab-Sebab sampai boleh terjadi sedemikian rupa, jikalau tidak Ada Mengada Tak Kan Tempua Bersarang Rendah dan Jikalau Tiada Angin Tak Kan Pokok Bergoyang. Walaupun mungkin Sarang Tempua boleh diletakan ditempat yang rendah oleh Orang dan Pokok juga boleh Bergoyang jika Digoyang  oleh Orang.

Namun Sebab Musabab semestinya ada kenapa dan mengapa ianya terjadi, adakah cara Berpolitik Allahyarham Tuan Guru Nik Aziz yang SONSANG maka ianya Disenangi oleh hampir Keseluruhan Ahli PAS. Apakah kerana KESONGSANGAN Politik tersebut, maka beliau terpaksa DIBENCI oleh hampir Keseluruhan Ahli Umno... tak ke begitu beb... kah kah kah !.

Jangan kerana KEBODOHAN dan KEBEBALAN BERPOLITIK akhirnya yang Menang adalah Parti Umno Haramjadah, dimana Kemenangan tersebut adalah Sumbangan Tak Secara Langsung dari Golongan Ulama' dan Penyokong-Penyokong Ulama'. Memanag gua Mahukan Ulama' menjadi Pemimpin namum Ulama' tersebut biar lah yang Cerdik Berpolitik.


hemmmmm..... sorong papan tarik papan buah keranji dalam perahu... gua tanya soalan jangan pulak buat-buat tak tahu... kah kah kah !.

5 ulasan:

  1. Jwpan nya sgt sgt sgtlah mudah..

    Nik Aziz TIADA sikit pon ada "niat" utk rembat-SONGLAP ddlm gelap!?

    Nik Aziz sggup BERI balik apa yg dia dpt sbg AMANAH utk kbajikan ummah..

    Nik Aziz melihat manusia smua adalah SATU drp rumpun Adam & Hawa..HANYA nilai "TAQWA"aka UNVRSAL core value shj yg mnjd "standard" ukuran nya bukan nilai2 KAUM bangsa kroni @ warna kulit yg mnjd ukuran dan perjuangannya..


    TETAPI..

    Kpd ularrrMak2 as-SUK pula rembat SONGLAP adalah "niat" SUCI mrk krn itu smua "HALAL" selagi mrk punya AKIDAH walaq sbg Melayu-Islam!?

    Sbb tuu kacang jer boleh gi LONDON @ gi Turki ulang2 kali.. siap dgn rombongan skali boleh tinggal kat LONDON minggu2..PONTENG pon takpe!

    Sbb itu ESOS snang2 boleh dpt ratus2 ribu mcm dpt free jer..

    Sblum nih nak pakai kereta buruk pon susah...

    Skrg nih BMB 7siri siap customize lg
    Skrg snang2 dpt VellFire
    Snang2 dpt MiniCooper

    Hello..

    Adakah ularrrMak2 as-SUK tu sgt pandai NIAGA so depa snang2 dpt duit klu bukan mrembat SONGLAP ddlm gelap?

    Umpan
    Bangkai
    RASUAH yg parah..itulah jwpan sbg PUNCA kenapa ularrrMak2 as-SUK itu sggup & trgamak mbuat onar & FITNAH!?

    Itulah juga PUNCAnya spesis2 as-SUK ini sgt2 dibenci oleh rkyat melebihi BENCI meluat mrk kpd hamno bg ssiapa yg mmiliki minda yg LURUS & waras..

    Syabas
    Syabas Mat Indera..wsalam


    BalasPadam
  2. Woit woit
    Mrk tu bukan bodoh berpolitik tau

    Mrk sajer jer buat2 bodoh sbbnya dah banyak sgt maasyuuuuuk tau

    Klu dah maasyuuuk bnyk tuu apa pon sggup dibuat w.pon nampak bodooooooo sgt berpoliti pon takpe tau

    Madey dah bg tau klu hamno tumbang alamat ramailah yg masuk mahkamah.. jd sbb tu lah mati2an buat fitnah demi utk sokong hamno..sbb,

    Spesis2 as-SUK nih pon dah tau sgl untung naseb mrk klu hamno tumbang, dan itulah bukti mrk nih bukan bodoh berpoliti tau

    BalasPadam
  3. Bila TGNA meninggal dunia, ruang kosong yang ada telah memberi kesan yang jelas kpd keutuhan dan masa depan PAS.
    TGNA dan kepimpinannya telah memberi gambaran yang jelas kepada masyarakat, apakah yang dimaksud dengan "Kepimpinan Ulamak". Melalui ketokohan dan kewarakan beliau, masyarakat Malaysia amat teruja apabila melihat perkembangan dan perpaduan PAS yang dipimpin oleh ulamak.
    Walaupun TGNA dikenali sebagai seorang yang berpendirian tegas, namun beliau juga dikenali sebagai seorang ulamak yang teramat mudah untuk dibawa berunding dan didampingi. Sifat inilah yang menyebabkan parti PAS telah disenangi oleh kawan dan digeruni oleh lawan. Namun keadaan ini berubah secara mendadak dan meninggalkan kesan besar dengan ketiadaan TGNA.
    Namun sebaik sahaja TGHH yang dianggap penganti kepada TGNA dan tokoh dalam PAS mengambil alih tugas, keadaan berubah dan telah membuka episod baru dalam PAS. Dimana kedudukan ulamak yang menjadi tonggak kepada PAS tidak lagi dihomati dan disegani. Bahkan PAS sendiri dilihat sebagai parti bermasalah dan berpuak-puak.
    Keadaan ini semakin membarah dan bercelaru apabila TGHH gagal mengawal ahli parti dan bertegas mematuhi disiplin parti.
    Pihak-pihak tertentu dalam PAS dilihat seolah-olah sedang menunggu ketiadaan TGNA, untuk menunjukkan belang masing-masing dan kemarahan yang selama ini diperam kemas dalam hati.
    Barah dan budaya tuduh menuduh dan lebel melebel, mula menular selepas kematian TGNA. Budaya jijik ini semakin merebak dan membusuk menjelang pemilihan dan muktamar 2015.
    Semua laku perangai ini memberi gambaran buruknya pekerti dan rendahnya budaya akhlak para pimpinan parti kepada ahli akar umbi dan penyokong parti. Masyarakat, penyokong dan ahli akar umbi bukan sahaja pening melihat gelagat pimpinan parti, bahkan timbul rasa syak dan was-was keikhlasan perjuangan pemimpin parti untuk membawa masyarakat kepada nilai hidup yang diredhai Allah.
    Bagaimana boleh berlaku, beberapa orang pimimpin parti yang sebelum ini dihormati dan menjadi lambang perjuangan kepada parti, tiba-tiba telah dicemari dan dinajiskan nama baik mereka. Bahkan segala komitmen dan pengorbanan mereka kepada parti dan perjuangan Islam telah dicampak ke tong sampah bersama segala kotoran.
    Sifat syak dan prasangka yang ratib dan dijaja untuk mengaitkan sesuatu pihak dengan pengkhianatan kepada parti dan bergabung dengan musuh telak dilakukan secara meluas. Bahkan ramai pimpinan telah dikategorikan sebagai ejen musuh dan parti luar, syiah, berfahaman libralisme dan menolak hukum Allah.
    Kenapa persoalan seperti tidak menetas dan terkeluar dimasa TGNA masih ada?.
    Persoalannya, adakah pimpinan yang gagal menahan nafsu ketika marah dan ketika berebut jawatan dapat memimpin gerakan Islam dengan baik?.
    Kita tidak perlu menanti Imam Mahadi atau menunggu Nabi Isa AS untuk memulih dan menyelamatkan parti. Sebagai ahli dan penyokong parti, kita mesti memberi amaran dan kata dua kepada pimpinan parti. Sama ada mereka kembali ke pangkal jalan atau parti akan hancur.

    BalasPadam
  4. Alhamdulillah
    Tahniah bro

    Maaf bro selama ini..........
    Gua ingat lu penyokong ulamak sampah

    BalasPadam
  5. kih kih kih...

    mai sini chek nak habaq hangpa...

    orang kalu dah benci baik macam manapun sengaja dicari-cari cacat celanya tak jumpa kalu diada-adakan pula...

    orang kalu dah mabok kepayang kentot busok macam manapun tak dan nak suroh dikatanya aroma seharum kasturi...

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....