DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Isnin, 11 Mei 2015

(Video) Happy Birthday UMNO : Bangsa Umno Dan Yang Sewaktu Dengan Nya Di Larang Membaca !


Hari Ini Dalam Sejarah jika mengikut kata Mulut-Mulut Longkang Pemimpin-Pemimpin Umno 11 Mei setiap Tahun adalah Hari Ulang Tahun Kelahiran Parti Umno, iaitu sebuah Parti yang dikatakan KERAMAT kepada Orang-Orang Melayu dan Orang-Orang Islam. Dimana jika mengikut apa yang dikatakan didalam KITAB Umno adalah bahawasa nya Melayu itu Islam dan Islam itu Melayu.

Sama ada betul Parti Umno adalah Parti Keramat atau pun Parti KEPARAT kepada Orang Melayu dan Orang Islam itu terpulang lah kepada lu orang untuk menilainya. Artikel kali ini adalah untuk Mengucapkan HAPPY BIRTHDAY UMNO, kenapa gua tak mengunakan Bahasa Malaysia iaitu Selamat Hari Lahir Umno atas sebab nama Umno adalah Singkatan Bahasa Mak Bapak Umno iaitu Inggeris Penjajah.

Persoalan nya sekarang ialah gua betul-betul KELIRU dan Pelik Bin Ajaib beb, mana satu yang betul nya berkenaan Umur Umno sama ada 69 Tahun ke atau 27 Tahun ke, cuba tolong bagi gua PENCERAHAN sikit yang mana satu yang sebetulnya. Bukan apa gua cuma nak Tahu perkara yang sebenar ialah Sejarah Negara semestinya gua dan lu orang mengambil tahu serba sedikit beb... kah kah kah !.





Lebih-lebih lagi bila ianya Melibatkan Parti Umno yang berjuang untuk Agama Islam, Bangsa Melayu dan Negara Malaysia, ditambah pulak gua dilahirkan sebagai Orang Melayu, Beragama Islam dan menjadi Rakyat Malaysia. Kerana jika tiadanya Umno dikatakan gua ni sebagai Orang Melayu masih lagi DUDUK ATAS POKOK seperti mana Orang Melayu Singapura tinggal Diatas pokok sekarang ni... kah kah kah !.

Untuk itu rasanya tak menjadi satu KESALAHAN kepada gua sebagai Orang Melayu yang Beragama Islam dan Rakyat Malaysia untuk gua mengambil tahu, tak ke begitu beb. Cuma nya gua masih tertanya-tanya ialah yang mana satu yang betul berkaitan Umur Umno ni, sebab terlalu banyak Percanggahan antara Sejarah dengan apa yang keluar dari Mulut-Mulut Longkang Pemimpin Umno dan yang sewaktu dengan nya... kah kah kah !.

Dipihak Umno mengatakan yang Umur Umno adalah 69 Tahun berdasarkan dimana Tarikh Umno dilahirkan oleh Pengampu Telor Inggeris Penjajah pada 11 Mei 1946, Sejarah pula mengatakan bahawa Umno yang Lahir pada 11 Mei 1946 telah pun MAMPOS pada 4 Febuari 1988 diwaktu Berusia 41 Tahun 8 Bulan 23 Hari... jadi yang mana satu yang betul nya ni beb... kah kah kah !.


 

Dimana Umno yang ada pada hari ini adalah Lahir pada 18 Febuari 1988 iaitu selepas 14 Hari Umno yang lahir pada 11 Mei 1946 selamat DIKEBUMIKAN TANPA NISAN. Jikalau mengikut dari Tarikh Umno yang ada sekarang dilahirkan pada 18 Febuari 1988 ini bermakna sampai ke saat ini 11 Mei 2015 ianya baru Berusia 27 Tahun 2 Bulan 23 Hari... biar BETIK beb, Jauh Gila JARAK Umur Umno tu... kah kah kah !.


Sejarah juga Mengatakan bahawa Mampos nya Umno adalah akibat dari DiBUNUH... dan yang Membunuh nya pula bukan nya Musuh Umno seperti PAS atau pun DAP malahan jauh sekali PKR yang belum pun terbayang akan Benih keujudan nya pada waktu itu. Tetapi dikatakan Mampos Umno adalah Dibunuh oleh Ahli Umno itu sendiri, betul ke beb. Macm Tak Percaya pulak lah yang Ahli Umno boleh Bunuh Umno... kah kah kah !.

Jadi lu orang tolong lah bagi gua Pencerahan serba sedikit yang satu yang betul nya Umur Umno ni, gua tak nak lah nanti timbul lagi Krisis Sejarah kepada Rakyat Malaysia kemudian hari. Terutamanya kepada Anak Cucu Cicit kita, biar dimasa sekarang kita membuat Pencerahan kerana ditakuti ianya seperti Sejarah Malaysia sampai pernah dikatakan bahawa Malaysia Tidak Pernah Dijajah... kah kah kah !.


hemmmmm..... kalau tidak menipu bukan umno namanya habiskan umur umno pun hendak ditipu... tak cukup dengan menipu harta rakyat seperti wang zakat, wang pencen, kwsp dan sekarang ni tabung haji pulak... memang betul lah orang umno ni jenis penipu tak kira benda beb... kah kah kah !.

2 ulasan:

  1. Melayu islam melayu memang dah lama pun bodoh itulah sebabnya dah lima orang dah PM tapi melayu dok guna singkatan bahasa penjajah no wonder bila pakar bahasa hendak menukar bahasa ibunda kebahasa melayu kebangsaan ditentang habis-phabisan oleh bapak kepala penjajah hinggakan bahasa melayu pun di ingeriskan satu ketika dulu dan tulisan serta bacaannya cuba dihapuskan dalam tahun 1963 dulu tapi setelah tersedar dari tidur yang banyak melayu islam dan islam melayu tak tahu membaca ayat-ayat suci dan mengenali huruf-huruf ayat suci al-quran maka barulah diperkenalkan semula tulisan jawi tersebut,cuba tanya pak-pak cik yang lahir dan bersekolah dalam tahun 1963 hhingga ketahun 1989 benar atau tidak dan cuba ajukan suruh mereka membaca ayat suci dengan betul kita akan dapat lihat betapa teruknya UMNO itu.

    BalasPadam
  2. UMNO adalah singkatan kpd United Malay Nation Organization yg jika diterjemahkan kpd Bahasa Melayu ia menjadi Pertubuhan Kebangsaan Melayu Bersatu dan apabila diringkaskan maka bunyinya adalah Perkembar. Adapun Perkembar itu berasal dari tulisan jawi yg sememangnya adalah merupakan tulisan rumpun melayu ketika itu iaitu ڤكمبر.

    UMNO yg dilahirkan pd 1988 itu diberi nama UMNO Baru juga diberi singkatan kpd UMNO(B). Makanya jika UMNO(B) hendak disebut dlm Bahasa Melayu jadilah (B)ڤكمبر sebutannya berbunyi Perkembar(B) dan yg didengar pula adalah Pekembabi. Memang sesuai sangat dgn puak jenis itu dgn babi sebenarnya, tetapi disebabkan mereka merasakan ada kemaluan yg besar sebab itulah mereka masih lagi kekal menggunakan nama UMNO. Itu sahaja.

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....