DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Isnin, 18 Mei 2015

Terkini : Persuruhjaya PAS Perak Yang Pro Presiden PAS Bakal Menyaman Blogger Pro-Pakatan Rakyat


Mungkin Presuruhjaya PAS Perak Tuan Guru Razman Zakaria ini merasa Diri beliau DIFITNAH oleh Blogger yang bernama Al-Hussseyn, itu HAK beliau sebagai Pihak yang Merasa Diri beliau Difitnah. Betul atau Tidak beliau Difitnah hanya Allah SWT yang Maha mengetahui, cuma didalam POLITIK Perbuatan dan Perkataan boleh menjadi PERSEPSI kepada Rakyat.

Persoalan nya kenapa perlu Permohonan tersebut disiarkan oleh Lidah RASMI Parti Syaitan Yang Dikenali, apa Tak cukup ke jika Andaikata Blogger Al-Husseyn Memohon melalui Blog beliau dan Facebook beliau. Kenapa perlu dilibatkan Lidah Rasmi Parti Syaitan Yang Dikenali atau beliau Tidak Yakin dengan Lidah Rasmi Parti PAS sendiri iaitu HARAKAH.

Mari kita Kenali siapa beliau yang bernama Tuan Guru Razman Zakaria yang menjadi Persuruhjaya PAS Perak bermula dari Tahun 2013, Siapa beliau yang Entah Datang Nya Dari Mana Tiba-Tiba Terus Dilantik menjadi Persuruhjaya PAS Negeri Perak oleh Presiden PAS Tuan Guru Haji Hadi Awang. Sedangkan kedudukan beliau bukan didalam Kepimpian PAS Perak.

Dikala itu yang menjadi Timbalan Persuruh Jaya (TPJ-1) PAS Perak adalah Ketua Pembangkang Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak ialah Yb Nizar Jamaluddin, TPJ-2 Dr. Khairudin Malik dan TPJ-3 Ustad Mustafa Shaari. Dikatakan bahawa Tuan Guru Razman Zakaria ini hanya Memasuki PAS pada Tahun 2010 selepas Bersara dari Penjawat Awam Tahun 2009.  lihat sini

Kenapa Presiden PAS tuan Guru Haji Hadi sampai memilih beliau menjadi Pesuruhjaya Pas Perak hingga Mengenepikan Timbalan-Timbalan Persuruhjaya PAS yang ada dikala itu, apa kah diatas ILMU AGAMA yang beliau Miliki hingga Presiden PAS Melantik beliau menjadi Persuruhjaya PAS Negeri Perak. Persoalan ini hanya Presiden PAS sahaja boleh Menjawapnya.

Cuma disini gua hanya boleh Meneka dari apa yang dilakukan oleh Presiden PAS tersebut, Mungkin Ilmu Agama dan Bau-Bau Ulama' yang dimiliki oleh Tuan Guru Razman Zakaria MELEBIH Ilmu Agama yang ada pada Ketiga-tiga Timbalan Persuruhjaya PAS ketika itu. Seperti yang kita ketahui ini adalah Pra-Syarat untuk menjadi Pemimpin dalam PAS dikala ini.




Ini kerana Sejarah juga telah Membuktikan bahawa jika Tiada Ilmu Agama yang Tinggi serta Berbau-Bau Ulama' maka Pemimpin sedemikian akan KECUNDANG dengan akhirnya Memasuki Parti Umno Haramjadah, seperti mana Bekas Presiden PAS Datuk Asri Haji Muda, Naib Presiden PAS Ustad Nakaie dan yang  kini sedang mencari Pintu Umno iaitu Ustad Nasharuddin Mat Isa.

Jadi kepada sesiapa-sesiapa yang Tak Ada Bau-Bau Ulama' tu jawapnya lu orang boleh Pergi Main Jauh-Jauh atau pun jika nak sangat Menjadi Pemimpin lu orang boleh pergi BELAJAR dengan Persuruhjaya PAS Negeri Perak tu, kebiasaan nya orang yang Tinggi Ilmu Agama tidak ada akan KEDEKUT dengan Ilmu dia orang sebab itu dia orang selalu membuat Kuliah Agama FREE.

Kalau lu orang Tak Percaya lagi cakap gua ni lu orang boleh tengok Ahli-Ahli Parlimen PAS yang Berstatus Ulama' dan Bakal menjadi Tuan-Tuan Guru sedikit masa nanti, lu orang lihat dengan MATA KEPALA lu orang sendiri selepas dia orang BERGELAR Ahli Parlimen dia orang TETAP ISTIQAMAH Menggunakan Kereta-Kereta CABUK Asalkan Sampai.

Itu lah HEBAT nya jika Ahli-Ahli Parlimen PAS ini datangnya dari Golongan Ulama' Pewaris Nabi berbanding Golongan Pro-Pakatan Rakyat yang dikatakan hanya Menbesarkan PERUT dan TEMBOLOK dia orang sahaja, sudah lah Tak Pandai Agama lepas tu Nak GADAIKAN pula Agama kepada DAP dan PKR...apa barang lah lu Ahli Parlimen PAS yang Bukan Golongan Ulama'.

Disinilah KEADILAN dan KEBIJAKSAAN BERPOLITIK yang ada pada Presiden PAS Tuan Guru Haji Hadi yang juga dari Golongan Ulama' Pewaris Nabi, maka inilah jugalah yang Dimiliki oleh Penyokong-Penyokong Pro-Ulama' Pewaris Nabi dan Sewaktu Dengan Nya. Atas sebab itu Kepimpinan Ulama' seperti Tuan Guru Haji Hadi perlu DIKEKALKAN.

Beb Tolong gua sikit boleh tak... gua ni dulu ada gak termakan BUDI dimasa Menteri Besar Selangor dari PKR yang bernama Tan Sri Khalid Ibrahim, adalah sikit MB tersebut bagi Anak Menantu gua Serba Sikit (Dot Dot Dot)... tak payah lah bagi tahu APA BARANG yang MB tersebut bagi. Macam mana ya gua nak Balas Budi MB tersebut... tolong bagi tahu beb tolong... kah kah kah !.


hemmmmm..... kata orng dolu-dolu.... bila termakan budi ditakuti akan tergadai body... itu jika diantara lelaki dan wanita... tapi jikalau diantara sesama ahli politik apa pulak yang akan tergadai ya beb... kah kah kah !.

3 ulasan:

  1. TGHH boleh tengok ja... atau..tidur ja masalah ni.
    Sbb TGHH memang suka tidur...
    ha..ha..ha..

    BalasPadam
  2. Dah tak da duit ka si PJ perak ni...
    Kalau blogger al Hussien ni tulis...lu jawap la dgn tulisan.

    Nampak sanagt kempunan nak duit di mata tu

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....