DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Selasa, 19 Mei 2015

Punca Kenapa Ahli Parlimen PAS Berstatus Ulama' Menolak Kabinet Bayangan PR Didedahkan


Mungkin betul apa yang dikatakan oleh Presiden PAS Tuan Guru Datuk Seri Hj Abdul Hadi yang beliau Tidak Berkecil Hati Jika Nama beliau Tidak Tersenarai Diadalam KABINET BAYANGAN Pakatan Rakyat (PR).  Mungkin atas sebab lebih baik Nama tiada didalam Kabinet Bayangan dari Nama Tersenarai tetapi dikedudukan yang Memalukan Presiden terutama nya Golongan Ulama' dalam PAS.

Ditambah lagi Kabinet Bayangan hanyalah KERJA LEBIH MASA yang tidak mendapat apa-apa IMBUHAN, sedangkan sebagai Ahli Parlimen yang sedia ada sekarang ni pun jika hanya MEMANASKAN KERUSI DEWAN tetapi masih boleh mendapat GAJI melebihi RM15,000 sebulan. Untuk itu apa perlunya nama tersenarai didalam Kabinet Bayangan

Sudah lah Kerja Lebih masa Tak Bergaji, kena pulak membuat Masyuarat lagi tu dan terpaksa Mengkaji dengan lebih Mendalam berkaitan Kementerian yang Dipertanggungjawabkan. Jadi daripada Tak Ada Beban Untuk Apa Batu Digalas, ada baiknya mengatakan Tiada Keperluan untuk Kabinet Bayangan diadakan, CERDIK BETUL Presiden PAS dari Golongan Ulama' ni beb... kah kah kah !.

Itu lah RIAKSI Presiden PAS berkaiatan Isu Kabinet Bayangan yang dulu pernah diperkatakan selepas Terjadinya TSUNAMI POLITIK pada Pilihan Raya Umum Ke-12 (PRU12) tahun 2008, dimana pada PRU12 tersebut Menyaksikan Gabungan Parti-Parti di dalam Pakatan Rakyat (PR) Berjaya Menafikan Kemenangan Majoriti 2/3 Kerusi Dewan Rakyat terhadap Parti Umno/Bn.

Kabinet Bayangan dikatakan adalah untuk MEYAKINKAN Rakyat bahawa Andaikata PR berjaya Memenangi PRU13 pada Tahun 2013 yang lepas, maka Kabinet Bayangan adalah sebagai MODEL bagi Rakyat MENILAI. Itu antara ALASAN kenapa Kabinet Bayang diperlukan dipihak PR dalam MEREALISASIKAN Makna POLITIK MATANG dalam Malaysia.

Namun Isu Kabinet Bayangan seakan-akan BERKUBUR Tanpa Nisan dan tidak diperkatakan lagi selepas itu oleh Kepimpinan PR, kenapa ya sesuatu Perkara Sebegitu BAGUS tetapi tidak diteruskan oleh Kepimpinan PR. Setelah sekian lama tidak diperkatakan berkaitan Isu Kabinet Bayangan ini, ianya telah Dibangkitkan kembali oleh Ketua Pembangkan yang Baru Dr. Wan Azizah Wan Ismail.

Inilah MENTALITI Pemimpin-Pemimpin PAS Berstatus Ulama' yang hanya mahu Bercakap tanpa Membuktikan Kesungguhan Bekerja Untuk Rakyat, apa lagi yang Kurang sebagai Ahli Parlimen. Dimasa Rakyat TERHIMPIT dengan Peningkatan KOS SARA HIDUP yang Meningkat tetapi Ahli Parlimen masih  lagi dapat Menikmati Kenaikan Gaji yang dikatakan Agak Tinggi.

Adalah Wajar Kenaikan Gaji tersebut Ahli Parlimen Nikmati, namun selepas Menikmati Kenaikan Gaji ianya perlulah DITERJEMAHKAN di dalam Menjalankan Tugas sebagai Ahli Parlimen. Bukan sekadar datang Bersidang dengan hanya Memanaskan Kerusi Dewan Rakyat. Buktikan lah yang Golongan Ulama' bukan  lah hanya Pandai Bercakap dengan Menggunakan Air Liur Basi.

Berbeza dengan Ahli-Ahli Parlimen dari Parti DAP bila Merasakan Kabinet Bayangan PR adalah sesuatu yang SUKAR untuk dilaksanakan, maka Mereka telah Membuat Sesuatu iaitu Mengadakan Jawatan Kuasa Parlimen sesama Ahli Parlimen DAP. Dimana setiap Ahli Parlimen diberi Tanggungjawab Mengetuai dan Membantu Kementerian yang di Tugaskan.

Dengan tak Secara Langsung ianya Menambahkan Pengetahuan dan Memberi Pengalaman kepada Seseorang Ahli Parlimen bila kena Mempelajari Bidang Tugas sesuatu Kementerian, ini baru dikatakan ahli Parlimen yang bukan nya MAKAN GAJI BUTA dan Mengahadiri Persidangan Dewan Rakyat sekadar Memanaskan Kerusi Dewan Rakyat.

Kepada Golongan Ulama' Pewaris Nabi yang ada didalam PAS, jika mahu Presideng lu orang Tuang Guru Datuk Seri Haji Hadi menjadi Perdana Menteri Malaysia maka kena Dipastikan setiap Kerusi yang PAS bertanding Menang. Iaitu dengan Mengalahkan Umno dalam Pilihan Raya, jangan dengan hanya Memenagi Kerusi yang CIPUT tetapi Angan-Angan lu orang Besar ok.

Satu lagi... Jangan pulak orang nak jadi Ahli Parlimen awak pun nak jadi Ahli Parlimen, orang jadi Ahli Parlimen mengikuti Peredaran masa. Ini tidak awak menjadi Ahli Parlimen tetapi masih DITAKUK LAMA, Sebiji macam Perangai Ahli Parlimen Umno sebelum Tsunami Politik tahun 2008, yang mana dikatakan datang hanya untuk sekadar Mencatit Kedatangan kerana ELAUN... kah kah kah !.


hemmmmm..... kekalahan nama-nama besar kepimpinan pas dalam pemilihan peringkat kawasan baru-baru ini sememang kerja-kerja jahat golongan pro-ulama berperangai syaitan... tapi apa nak buat itu adalah harga demokrasi yang terpaksa dibayar.

6 ulasan:

  1. Usah banyak bercerita dan bercakap kita tunggu saja PRU14 nanti siapa hendak kemana kerusi bertambah atau gusi yang bercambah aku pun penyokong kuat PAS seumur hidup tapi dah meluat dah dengan kerenah pro ulama nie mereka tidak mahu perubahan takut pengikut lebih cerdik dari ulama sebab itulah ahli PAS yang profesinal di tolak untuk berganding dalam pro ulama kita tunggu dan lihat aku akan pastika PAS kawasan aku kalah dalam PRU14 nanti.

    BalasPadam
  2. Buat kerja lebih masa bukan dapat bayaran apa-apa pun, lebih baiklah tak usah. Hmmm... materialistik juga sifat ulama ni.

    BalasPadam
  3. Ulama pil kuda ni kata benci pd Dap yg tolak hudud...diizin kan allah swt...
    Tpi Mca, Mic & umno tolak hudud tn guru pil kuda syg pulak....
    Tn guru pil kuda ni mangkin kuat stim dia...byk sgt telan pil kot

    BalasPadam
  4. Kalau bayang nya pun tak layak jawatan menteri jangan harap lah yang punya badan diri bernama Hj Hadi layak mampu menjalankan tigas sebagai menteri.

    Berundur lagi baik!

    BalasPadam
  5. kih kih kih...

    mai sini chek nak habaq hangpa...

    orang kalu dah benci baik macam manapun sengaja dicari-carinya alasan untuk membenci...

    orang kalu dah mabok kepayang kentot busok pun tak dan nak suroh dikatanya aroma seharum kasturi...

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....