DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Sabtu, 23 Mei 2015

Gua Tabik Spring Sama Lu Lah Tuang Presideng PAS... Toing Toing Toing... Kah Kah Kah


Gua Malas jugak nak KOMEN berkaitan dengan Tuang Presideng PAS gua ni beb... Al Maklum aje le nanti dikatakan yang gua ni TAK WALA' kepada Presideng PAS yang juga seorang ULAMA', tapi bila gua Tak Komen nampak pulak yang gua ni seperti Ahli Umno yang dikatakan oleh Bekas Ulul Amri Umno iaitu Tun Madey Kutty @LANUN bawahasa nya "Sudah Berpuluh Tahun Yang Cerdik Pandai Tak Masuk Umno...  tak ke begitu beb... kah kah kah !.

Pelik Bin Ajaib betul Tuang Presideng PAS ni... hari tu dari Mulut beliau juga yang kata "Saya Tak Berkecil Hati Andai Kata Nama Saya Tidak Dimasukan Didalam KABINET BAYANGAN tersebut", maka Pung Pang Pung Pang lah pulak Penyokong Tuang Presideng Mengiyakan apa yang dikatakan oleh Tuang Presideng PAS. Macam-Macam Ada Komen yang Menyokong Kenyataan Tuang  Presideng seperti Kabinet Bayang Hanya Omong-Omong Kosong... kah kah kah !.

Namun hari ini keluar lagi Kenyataan dari Tuang Presideng PAS mengatakan bahawa PAS Bersedia Menamatkan Kerjasama Dengan DAP atas sebab, Tindak Tanduk Pemimpin DAP Yang Mahu Membentuk Kabinet Bayangan Tanpa Penglibatan PAS dan PKR. Bijak Betul Tuang Presiden ya dengan Mengaitkan Parti PKR dalam PERMASALAHAN Tuang Presiden, apa ke Tuang Presideng Masih lagi BERKHAYAL dengan PIL KUDA Ciptaan Terkini... kah kah kah !.

Bukan ke Tuang Presideng sendiri yang Mengatakan Tidak Berkecil Hati Jika Nama Tuang Presideng Tidak Dimasukan Didalam Kabinet Bayang, Tak kan Tuang Presideng sudah LUPA dengan apa yang Tuang Presideng kata kan beberapa hari lepas. Atau Tuang Presideng cuba membuat PROVOKASI terhadap Pemimpin DAP bagi menampakan yang Pemimpin DAP sebagai TAMAK KUASA. Come on lah Tuang Presideng jangan lah Berpolitik seperti DNA Umno... kah kah kah !. baca sini





Kan kata yang Parti PAS adalah Parti ISLAM, jadi Berpolitik lah Cara Islam iaitu yang Betul katakan Betul dan yang Salah katakan Salah. Jangan yang Betul DICANANG bagai nak RAK tetapi yang Salah di BAKUL SAMPAHKAN, kan ianya BERLAWANAN dengan SYARIAT ISLAM itu sendiri. Tak sepatut nya gua ni Memberi TAZKIRAH kepada Tuang Presideng yang juga seorang Ulama' dan Bakal menjadi Ketua Ulama' Sedunia jika Ditakdirkan... kah kah kah !.

Yang lebih lagi MENYEDIHKAN ialah apabila Tuang Presideng mahu Memutuskan Kerjasama dengan Parti DAP hanya kerana Isu Kabinet Bayangan, dan bukan kerana Perkara-Perkara lain yang lebih UTAMA seperti Isu Pemimpin DAP Menolak Hukum Hudud. Apakah Isu Kabinet Bayangan lagi Utama dari Isu Pemimpin DAP Menolak Hukum Hudud, cuba gak Penyokong-Penyokong Tuang Presideng ni beri Jawapan Isu yang mana lagi Utama... kah kah kah !.

Oleh kerana Tuang Presideng sudah mengeluarkan Kenyataan bahawa PAS bersedia Menamatkan Kerjasama dengan DAP hanya kerana Kabinet Bayangan, baik lah kali ini gua CABAR Tuang Presideng atau pun Penyokong-Penyokong Tuang Presideng terutama nya dari Golongan yang Konon nya Ulama' Pewaris Nabi supaya Membawa USUL KELUAR dari Pakatan Rakyat (PR) didalam Mukhtamar PAS yang akan datang... ADA BERANI... kah kah kah !.

Jangan hanya MENYALAK Pung Pang Pung Pang namun masih lagi Duduk Bersama didalam PR, buktikan yang PAS Parti BERMARUAH jika benar yang PR tidak Memberi MANAFAAT kepada Parti PAS dan Perjuangan PAS. Buat apa lagi Duduk Bersama didalam PR jika sudah Diketahui bahawa Parti DAP dan PKR adalah Parti yang Menolak Hukum Hudud. Janganlah jadi seperti Hidung Tak Mancung Dan Pipi Tersorong-Sorong... Malu lah Sikit... kah kah kah !.

Kenapa tidak dicari TITK PERSAMAAN dalam Perjuangan Membela Rakyat, kenapa Harus dicari TITIK PERBEZAAN yang boleh membawa KECELAKAAN Lebih Besar kepada Rakyat jika sampai Umno/Bn boleh terus Menang dan menjadi Kerajaan selepas Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14) akan datang. Jangan hanya kerana Mementingkan Kelompok dan Golongan tertentu maka Rakyat yang Menerima Akibat nya... Fikir-Fikirkan lah Tuang Presideng... kah kah kah !. sumber MI


hemmmmm..... ada yang kata jika berlaku serpihan dari parti pas ianya tidak akan kekal lama seperti yang lepas-lepas... mungkin dulu ianya betul tetapi dalam suasana politik masa kini ianya mungkin tidak beb... kah kah kah !.

9 ulasan:

  1. Tuang presideng kera ja ang perpadu$wang adalah ulamak pati politik kerana ulamak sebenar adalah org yg berkelayakan taraf Muhadditsin (penghafal hadis ataupun lebih dari itu dia adalah syeikul hadis maknanya guru yang mengjar Hadis .si tuang presideng ialah guru yg mengajar perkataan pil kuda, barua, wabalak, jebon ... wa juga tabik spring toing1 toing! toing! sememangna dia layak diangkat ulamak politik sedunia).Ulamak betul x cebur diri dalam politik -hati jadi gelap bah , terkecuali arwah TGNA yg tahu dan ikut batas batas berpolitik, selainnya tahu tapi x perduli itu sebab lah orang x respect lagi kat pas yang dah sampai tahap tinggal HamPAS.

    BalasPadam
  2. Bodoh lah mamat yg komen ni,serius otak letak kat lutut.

    BalasPadam
  3. Udah la TGHH
    Rakyat di bawah dah muak dgn celoteh kolot kamu tu.
    Rakyat lagi mahukan kekuatan dlm Pakatan, kamu cuba merobohkanbnya pula.
    Rakyat bagi mandat utk jatuhkan UMNO yg dah nak mampo, kamu cuba bagi nyawa kepada umno.
    Rakyat susah2 berlawan dan berteriak utk memenangkan Pakatan, kamu, lepas dilantik senang2 buat pakatan sulit dgn UMNO urk bergabung.
    Rakyat bagi amanah utk jaga Pakatan, kamu menodAI amanah yg di beri

    apa punya Tuan guru macam ni...

    BalasPadam
  4. Semasa kerajaan PAS Kelantan runtuh dan kalah teruk dalam pilihanraya 1978. PAS mengalami masa suram dan gagal menyaingi kehendak semasa.
    Namun PAS bukan berjuang bertunjang kepada perjuangan kebendaan, bahkan berjuang atas dasar agama.
    Maka ahli PAS mula mememusabah diri dan merancang untuk membina semula kebangkitan. Dengan semangat dari kemenangan Khomenei, golongan muda PAS mula mengatur langkah.
    Langkah pertama adalah menjenamakan dan mengembalikan semula PAS sebagai sebuah parti yang bergerak untuk mendaulatkan Islam.
    Untuk merealisasikan matlamat ini, golongan muda PAS terpaksa menukar Presiden parti dan beberapa orang AJK parti. Perubahan ini mendapat sokongan ahli parti dan majoriti pimpinan parti.
    Sejak itu PAS telah bergerak maju dan masyarakat pelbagai peringkat mula menyertainya. Beberapa orang pimpinan telah menyemarakkan lagi sokongan masyarakat kepada parti PAS. Selain dari TGNA, ust Fadhil Noor dan Yusof Rawa. Namun ada seorang lagi tokoh besar yang amat terpengaruh dengan perjuangan PAS, iaitu Tuan Guru Haji Hadi Awang.
    Setelah PAS kehilangan tiga orang tokoh besarnya, hanya tinggal TGHH seorang sahaja dari jenerasi pembina semula kebangkitan PAS.
    Kasih sayang TGHH kepada perjuangan PAS mungkin tidak dapat difahami dan dibaca oleh ahli parti sendiri. Inilah yang menzahirkan kepada masyarakat seolah-olah PAS telah berpecah kerana berebut arasy pimpinan.
    Semasa hayat TGNA, beliau membuka ruang yang luas kepada sesiapa sahaja untuk berjuang bersama PAS. Namun TGHH cuba mengawal keadaan ini supaya parti tidak dirosakkan oleh anasir luar. Namun dasar ini tidak dibaca oleh ahli parti dengan baik. Mereka bukan sahaja gagal membantu presiden parti, bahkan membina puak dan bertindak memecahkan parti.
    Kelompok "Ustaz jadian" mengambil kesempatan untuk menjadi batu api dan menjadi tukang cucuk ulamak dalam PAS. Tanpa malu dan merasa berdosa, kelompok ini mengunakan nama "ulamak" untuk mencari pengaruh dan tempat dalam PAS. Dimana jika PAS bersatu, mereka tidak mungkin dipandang dan dijulang sebagai pimpinan oleh ahli PAS.
    Kelompok kedua yang menjadikan PAS sebagai batu locatan dan mempunyai agenda tersendiri dalam PAS. Segala kelemahan Presiden parti dan barisan pimpinan ulamak digunakan sepenuhnya untuk menjaya matlamat mereka. Mereka mengambil kesempatan melalui semangat golongan muda dan profesional dalam parti. Malamat kelompok ini kelihatan berjaya bila keraguan dan kemarahan kepada kelompok ulamak dalam PAS mula menjadi kudis.
    Sungguh menyedihkan apabila perjuang parti yang ikhlas telah menjadi mangsa dari keadaan ini. Jika mereka bukan dari kelompok ulamak, mereka akan dihitam gelap oleh kelompok ulamak. Jika dari kelompok ulamak, mereka akan dibangkul sampah oleh kelompok bukan ulamak.
    Situasi ini jika dibiarkan, mungkin boleh menjadi barah dalam parti PAS. Bagi mengatasi masalah ini, perlunya satu kelompok yang mesti bangkit untuk membina semula PAS sebagai wadah kepada perjuangan Islam. Kebangkitan kelompok ini mesti bertindak sama seperti kebangkitan yang dibina pada tahun 80an.

    BalasPadam
  5. DASAR
    DASAR DASAR

    DASAR kpd Islam itu adalah CAHAYA yg maha7TERANG utk mnyuloh kegelapan umat mnjd TERANG bnar7brCAHAYA dgn terang-BENDERANG!


    Tetapi..

    DASAR
    DASAR DASAR

    DASAR kpd onar-FITNAH pula adalah TIPU belit-putar-KESUMAT-khianat RASUAH yg masuk kdlm lobang KEGELAPAN yg sgt2 "GELAP"!


    Saksikanlah..

    CAHAYA=TERANG...mudah lg meLAPANGkan

    GELAP=BUTA...bodoh TOLOL mnyesatkan


    Saksikan lg..

    Sbnr2 ulamak yg hidup bnar2 ddlm CAHAYA ygTERANG tidak tidak & TIDAK ssekali takut utk berDEBAT demi mnegakkan sbnr7CAHAYA KBNARAN..

    Sbaliknya..
    ularrrMak2-FITNAH as-SUK yg tlh BUNCIT mnelan bangkai-RASUAH sgt2 TAKUT utk berDEBAT,,krn mrk sgt TAKUT kpd sbnr7CAHAYA yg TERANG yg akan mnyuloh bangkai-KEGELAPAN-onar-TIPU-khianat-umpan-RASUAH yg mrk cuba smbunyikan!

    Ingat..
    DASAR kpd FITNAH adalah RASUAH

    Ingat lg..
    DASAR kpd RASUAH pula adalah onar-khianat-dan-FITNAH!

    noktah!

    BalasPadam
  6. Apb

    Apb ularrrMak-FITNAH as-SUK coba brhujah/brcakap soal "DASAR"..apa itu DASAR Islam?

    DASAR
    DASAR DASAR

    DASAR kpd Islam itu adalah CAHAYA yg maha7TERANG utk mnyuloh kegelapan umat mnjd TERANG bnar7brCAHAYA dgn terang-BENDERANG!


    Tetapi..

    DASAR
    DASAR DASAR

    DASAR kpd onar-FITNAH pula adalah TIPU belit-putar-KESUMAT-khianat RASUAH yg masuk kdlm lobang KEGELAPAN keliru yg sgt2 "GELAP"!


    Saksikanlah..

    CAHAYA=TERANG...mudah lg meLAPANGkan

    GELAP=BUTA...bodoh TOLOL mnyesatkan


    Saksikan lg..

    Sbnr2 ulamak yg hidup bnar2 ddlm CAHAYA ygTERANG tidak tidak & TIDAK ssekali takut utk berDEBAT demi mnegakkan sbnr7CAHAYA KBNARAN dan sbnr7CAHAYA KEADILAN..

    Sbaliknya..
    ularrrMak2-FITNAH as-SUK yg tlh BUNCIT mnelan bangkai-RASUAH sgt2 TAKUT utk berDEBAT,,krn mrk sgt TAKUT kpd sbnr7CAHAYA yg TERANG yg akan mnyuloh bangkai-KEGELAPAN-onar-TIPU-khianat-umpan-RASUAH yg mrk cuba smbunyikan!

    Ingat..
    DASAR kpd FITNAH adalah RASUAH

    Ingat lg..
    DASAR kpd RASUAH pula adalah onar-khianat-dan-FITNAH!

    FITNAH dan RASUAH pula adalah mnjd sbnr7DASAR "tolol",,, siTOLOL yg sgt suka mgGELAPkan umat!!

    noktah!

    BalasPadam
  7. Ketika DAP diserang oleh sesetengah pihak di Kelantan kerana isu hudud, ramai yang tidak tahu projek Impian Kelantan mereka dianggap paling berjaya membangunkan semula sebuah kampung di Gua Musang selepas musnah atau rosak teruk akibat banjir mega pada 24 Disember tahun lalu.

    mu royak banyok
    mu kecek banyok
    hudud huduh hudud
    satu rumah pong mu tak buat
    cino makan babi
    kapir ni datang buat rumoh ambo

    petikan tukar tiub

    BalasPadam
  8. Seluruh..

    Seluruh isi
    Seluruh intiPATI
    Seluruh jiwa-ROH-Quran

    Seluruh jiwa-ROH-Quran itu berpaksi-TUNJANG-pokokkan kpd "the-HIGHEST" univrsal-CORE-value...itulah sbnr7CAHAYA yg dbawa/dsuloh oleh nabi2 as, sprt..

    >>sjujur7KEJUJURAN yg tiada tandingan
    >>seikhlas7KEIKHLASAN yg tak trbandingkan
    >>setelus7KETELUSAN, bnar7SUCIyg tiada ksangsian
    >>shebat7BAKAT, merit base yg tratas demi mncari solusi ummah
    >>skudus7AMANAH..integrityTAQWA dr dasar HATI yg bnar7kudus suci
    >>seadil7KEADILAN sejagat trmasuk mahluk2 dilangit bumi hutan n lautan
    >>smurni7CINTA kaseh sayang,, yg brTUNJANG drp SATU bapak Adam as..

    >>smutlak7KBANARAN, yg tiada w.pon sklumit kpntinganDIRI selain smutlak7 kpntingan ummah demi sbnr7Keredhaan ALLAH..

    Ciri2 yg diatas itu adalah keutamaan-PRIORITY PRIORITY PRIORITY & PRIORITY yg ditanam & dilaksanakan oleh nabi2 sbg core-TUNJANG-pokok yg wajib dan trpenting skali diUTAMAkan....bukan ranting2 yg JAUH lg trpencil!?

    Hanya..

    Hanya & hanya..

    Hanya hanya & hanya ularrrMak-FITNAH as-SUK yg tlh mnelan umpan-RASUAH shj yg sngaja sengaja & sengaja mncari2 HUJAH selain HUJAH fundamental-TUNJANG-pokok semata2 utk SAMAR-klirukan ummat masuk kdlm "tolol-GELAP"!

    Adakah mungkin ularrrMak as-SUK yg tlh brgelumang dgn onar-PONTENG-belit-putar ESOS-balak-komisyen-PROJEK-proxy dan FITNAH boleh mncontohi stggi7NILAI core-FUNDAMENTAL-TUNJANG-pokok "UNIVRSAL" yg tlh pon disuloh oleh nabi2 dgn sbnr7CAHAYA yg maha7TERANG sprt yg diatas itu??????

    Sbb itu..

    Sbb itu mrk brmain AUTA dan silap mata dgn isu ranting-Hudud yg boleh pulak "diPINDA2??" itu, dgn ssuka hati mngikut selera hawa NAFSU-kepala-hotak mrk yg sarat dgn BANGKAI sampah donia!

    Bro, Mat Indera..

    Islam itu adalah smudah CAHAYA yg sgt7TERANG sgt7SIMPLE & sgt indah bukan putar BELIT siTOLOL ddlm GELAP yg amat2SULIT dgn FITNAH krn gara2 tlh pon mnelan umpan-RASUAH!?

    BalasPadam
  9. Tuang presideng memang ada tuang persidangan parlimen dan juga dikala ahli ahli yg x hadir masa persidangan yg kritikal untuk nak ambil undi, dia x tunda/batal majlis ilmu kerana persidangan itu amat penting.begitulah beberapa org lagi yg daolam PR juga x hadir pas + keadilan, peratus hadir tertinggi dap. tuang presideng hangpa macam letak otak kat kepala lutut.

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....