DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Selasa, 13 Mei 2014

Berita Terkini : Seorang lagi Adun Umno Keluar Parti, Kerajaan Umno Sepatutnya Telah Runtuh


Terkini ADUN Bukit Besi Roslee Daud pula dilaporkan Mengekori jejak langkah Bekas Menteri Besar Datuk Seri Ahmad Said dan  ADUN Ajil Ghazali Taib, dengan Perkembangan yang terbaru ini sepatutnya Kerajaan Umno Terengganu telah pun RUNTUH sebagai mana Runtuh nya Bangunan-Bangunan yang selama ini banyak berlaku di Negeri Terengganu.

Berdasarkan Kerajaan Umno yang sedia ada sudah pun Kekurangan Kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) yang di miliki dari Parti dari Pakatan Rakyat (PR), Dimana Kedudukan Kerusi DUN ketika ini ialah 14 Kerusi DUN dari Umno, 14 Kerusi dari PAS, Satu Kerusi DUN dari PKR dan 3 Kerusi DUN dari Bebas iaitu Ahmad Said (Kijal), Ghazali Taib (Ajil) yang terbaru Rosle Daud (Bukit Besi).

Jikalau mengikut apa yang dikatakan oleh Bekas Menteri Besar Terengganu Dato' Seri Ahmad Said akan ada lagi ADUN dari Umno yang akan keluar dari Umno dan menjadi ADUN BEBAS, cuma beliau tidak Menamakan siapa ADUN tersebut dan berapa Jumlah nya juga bila Waktu dan Ketika nya ADUN-ADUN tersebut akan keluar dari Umno.

Mengikut dari Sumber-Sumber Dalaman Umno Terengganu pula dikatakan ada 6 Orang ADUN yang akan mengikuti Jejak Langkah Bekas Menteri Besar Dato' Seri Ahmad Said, dimana Kebenaran Dakwaan tersebut masih belum dapat dipastikan. Namun dengan Perkembangan Terbaru yang terjadi mungkin Dakwaan tersebut ada Kebenaran nya.

Cuma daripada Permerhatian gua tidak mungkin satu Kerajaan Baru akan Terbentuk dengan sebegitu Mudah iaitu hanya berdasarkan Adun Umno Keluar dari Umno. Jika pun Pemimpin Umno Negeri Terenggannu tidak dapat Menangani KRISIS tersebut maka sudah pasti kemungkinan Besar DUN Negeri Terengganu akan DIBUBARKAN dan Pilihan Raya Negeri (PRN) diadakan.

Dikatakan juga yang sekarang ini Pemimpin Umno Pusat telah pun Menghantar DULANG-DULANG EMAS kepada ADUN-ADUN Umno yang masih belum Keluar Umno serta Menghantar Utusan Tawaran DULANG-DULANG EMAS kepada ADUN-ADUN Umno yang telah pun Mengistiharkan keluar dari Umno bagi membuat U-TURN untuk kembali kepada Umno.


hemmmmm..... apa pun kesudahan episod krisis umno terengganu ini berakhir ianya tetap menunjukkan yang kepimpinan datuk seri haji najib adalah seperti kuih batang buruk yang sangat rapuh... kah kah kah... A B U.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....