DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Rabu, 7 Mei 2014

Berita Baik Buat Orang Melayu Diluar Bandar Dari Shafie Apdal


Perkataan Orang Melayu tu gua yang tolong TERJEMAHKAN beb, Datuk Seri Shafie Apdal Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah merangkap Naib Presiden Umno dari Keturunan Sulu ADIK BERADIK kepada Pengganas Sulu yang Menceroboh Lahad Datu Sabah satu ketika dulu tak sebut pun perkataan Orang Melayu. Mungkin beliau tu terlupa untuk menyebut perkataan Orang Melayu yang Majoriti nya tinggal di Luar Banda maka gua tolong ingatkan kepada beliau..

Maka BERUNTUNG lah sekelian Orang Melayu terutamanya yang tinggal di Luar Bandar atau dalam kata lain Tempat JIN BERTENDANG, bila mana Cukai Barangan dan Perkhimatan (CBP) atau dalam Bahasa Mak Bapak Umno Inggeris Penjajah iaitu berbunyi Good And Service Tax (GST) di Kuat Kuasa kan pada 1 April 2015.  Cara Bagaimana dan Macam mana sampai boleh GST memberi MANAFAAT, yang itu lu Orang Melayu kena lah Tanya dengan beliau beb. sumber

Cuma gua nak bertanya kepada Shafie Apdal, kalau sudah jelas yang GST tersebut boleh Merapatkan Jurang Pendapatan antara Masyarakat Luar Bandar dan Masyarakat Bandar kenapa mesti dilaksanakan dalam Lingkungan 6% sahaja, kan lain lagi APDAL jika dilaksanakan sehingga 20%. Jika itu dilakukan bukan setakat Merapatkan Jurang Pendapatan antara Luar Bandar dan Bandar malahan boleh Melebihi Pendapat Masyarakat Bandar yang Majoriti nya Orang Bukan Melayu.

Tak Secara Langsung Orang Melayu yang Majoriti nya tinggal di Luar Bandar Tempat Jin Bertendang akan menjadi KAYA RAYA seperti Orang Bukan Melayu yang Tinggal di Bandar, rasa nya GST dalam Lingkungan 20% adalah MUNASABAH jika mahu melihat dengan Cepat dalam Merapatkan Jurang Pendapatan antara Masyarakat Luar Bandar dan Bandar. GST 6% terlalu CIPUT lah beb... lambat untuk melihat Pendapatan Luar Bandar Melebihi Pendapatan Bandar... kah kah kah !.

Oiii Shafie... gua tak faham betul macam mana lah lu boleh Menang Naib Presiden Umno ya beb... nak kata lu Pandai Jaga Kawasan tidak jugak, ialah sebagai Ahli Parlimen Semporna Sabah apa yang lu jaga Kawasan lu tu. Pengganas Sulu Keturunan lu sampai boleh Mengganas di Semporna... belum pun habis Kes Penculikan bulan lepas hari ni berlaku lagi satu Penculikan, jadi gua tak nampak SEBAB MUSABAB sampaikan lu boleh Terpilih sebagai Naib Presiden Umno... kah kah kah !.


hemmmmm..... atau gua terpaksa membenarkan kata-kata tu madey penyokong kuat kassim ahmad anti hadis tu yang berbunyi... tak payah lah gua sebut lagi... kah kah kah... A B U.

4 ulasan:

  1. Dia ni hanya pandai sedut air pant## Zahida Rafik aje....Selain itu pandai menipu rakyat Semporna untuk dijadikan baruah supaya dia hidup senang lenang di Semenanjung.

    BalasPadam
  2. Pendapatan orang melayu mana yang lu maksudkan beb mr. Shafie? Lu terus terang sahajalah cakap "GST akan meningkatkan pendapatan terutamanya orang Melayu UMNO". Jadi kita boleh buat kesimpulan GST meningkatkan pendapatan ahli UMNO kan senang.

    BalasPadam
  3. Berbicara tentang ekonomi biasa kita cakap berkenaan dengan sebiji kek.

    Kerajaan mengadakan satu parti di sebuah rumah meraikan hasil kejayaan memerintah. Jamuan ada 5 biji kek cawan. 3 biji kek diambil oleh orang kaya. 2 diambil oleh orang sederhana. 1 lagi kek untuk orang miskin atau rosak.

    Dah nama Kerajaan mesti ada tax. Namun Kerajaan menetapkan cukai 1/2 dari setiap bahagian kek orang kaya dan sederhana untuk menampung kek yang rosak serta menampung sedikit lagi untuk orang miskin.

    Orang kaya tinggal 1 1/2 biji. Orang sederhana tinggal 1 biji. Habis parti, masing2 keluar membawa balik kek masing2. Sebaik keluar pintu sikaya menahan si sederhana dan si miskin. Minta balik 1/2 kek dari setiap orang untuk menampung kembali kerugiannya.

    Si sederhana dan si miskin tak dapat berbuat apa2 kerana mereka kena terus hidup dengan mendapatkan bekalan yang dimonopoli oleh si kaya.

    Si sederhana dan si miskin pulang dengan sedih. Tak sedar sikaya berpusing balik ke rumah parti kerana mereka juga terlibat dalam isi rumah tersebut.

    Tax dalam negara korup.

    BalasPadam
  4. Typo error. Kerajaaan kenduri 6 biji kek. Sorry.

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....