DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Selasa, 6 Mei 2014

Apa Sudah Jadi... Satu lagi Kejadian Penculikan Di Sabah


Satu lagi Kes Penculikan Bersenjata Dilaporkan berlaku di PERAIRAN Sabah yang membabitkan Sekumpulan 5 Orang Lelaki seperti dilaporkan oleh Malaysiakini, didalam Kejadian Penculikan tersebut  Seorang Lelaki dipercayai WARGA China.

Kejadian berkenaan berlaku di Perairan Silam, Lahad Datu pada kira-kira jam 2.55 pagi, ini merupakan Kejadian kali kedua yang berlaku pada Tahun ini di Sabah didalam masa tempoh sebulan selepas kejadian penculikan di Singamata Reef Resort, Semporna.

Dimana dalam kejadian di Singamata Reef Resort Semporna ketika, kumpulan berkenaan berjaya MENCULIK 2 Orang Wanita, salah seorangnya Berusia berusia 40 tahun Warga Filipina yang bekerja di Pusat Peranginan tersebut.

Seorang lagi Mangsa adalah Pelancong Warga China yang Berusia dalam Lingkungan 20-an, manakala pada November Tahun lepas Seorang pelancong Taiwan ditemui Mati Ditembak dan Isterinya diculik oleh Sekumpulan lelaki di Pulau Pom Pom juga di Semporna Sabah. sumber

Apa sudah jadi ni beb... belum pun SELESAI Kes yang Pertama Timbul pulak Kes yang Kedua, apa yang Menteri Pertahanan Datuk Seri Hishammuddin SEPUPU SEPAPAT SEPEPET kepada Ulul Amri Umno tu buat... Tak kan nak Makan GAJI BUTA aje.

Jika Tak Mampu jalankan Tugas sebagai Menteri Pertahanan Letak Jawatan aje lah dan Tumpukan Pertahatian kepada Tugas sebagai Menteri Pengangkutan, suruh Sepupu Sepapat Sepepet beliau Lantik beliau terus sebagai Menteri Pengangkutan dan bukan sebagai Pemangku lagi.

Yang Sepupu beliau Datuk Seri Haji Najib tu pun satu hal gak, sudah tahu yang Sepupu awak tu LEMBIK macam SOTONG lagi mahu lantik Ketuai Dua Kementerian. Apa punya AKAL lah beb, semasa jadi Menteri Dalam Negeri (KDN) pun Lembik Semacam aje.

Sepatutnya Hishammuddin ni dilantik menjadi Menteri Kebudayaan Dan Pelancungan ambil tempat Datuk Seri Nazri Aziz... manakala Nazri pulak dibagi Ketuai satu Kementeri Baru iaitu Kementerian SAMSENG dan LUCAH baru lah PADAN beb... kah kah kah !.

Ini tidak yang Lembik dilantik jadi Menteri Pertahanan, kemudian dilantik lagi jadi Pemangku Menteri Pengangkutan macam mana lah Sempadan Negara tidak Senang untuk DICEROBOHI. Ini lah jadinya jika bila seorang Perdana Menteri terlebih Wassatiyah beb... kah kah kah.


hemmmmm..... kalau tidak pun suruh aje hishammuddin tu jadi wartawan berita tv3/4 habis cerita... kah kah kah... A B U.

3 ulasan:

  1. Negara lain kalau sudah ada pencerobohan tak sampai satu jam terus diaorang kerah pasukan keselamatan dengan segala meriam, mechine guns, helikopter dan lain - lain dan semua kelengkapan high tech dibawa keluar utk tangkap penceroboh. Kalau i adalah penceroboh kecut telur i.

    Malaysia sudahlah kerja menggunakan tukul dan pahat punya style, hantar sekadar tentera sahaja beb kelengkapan tiada (Amacam ada sudah dipau oleh pemimpin). Kalau i adalah penceroboh, lain kali saya akan ceroboh lagi beb. Thank to UMNO rakyat China dah naik minyak silap hari kepala i kena pancung kalau pergi ke China, if diaorang tahu i rakyat Malaysia.

    BalasPadam
  2. bila spesis kangkung & kongkang dilantik tempat penting ! pertahanan & keselamatan dalam negara perghhh ! ABU !

    BalasPadam
  3. Bx heran sgt...stkt 5 org penceroboh....kes c kiram dulu lagi ramai..lepas jugak....

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....