DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Sabtu, 19 April 2014

Pemimpin Pakatan Rakyat Yang Beragama Islam Tolong Beri Pencerahan Isu Ini


Atas rasa TANGGUNGJAWAB sebagai Sahabat Seperjuangan dan juga Saudara sesama Islam gua terpaksa MENGKRITIK apa yang ditulis oleh Pengendali Blog Tukar Tiub iaitu Saudara Hishamuddin Rais, rasanya ada yang TAK KENA dengan ucapan yang beliau berbunyi Al-Fatihah kepada dua orang Sahabat beliau yang gua rasa bukan nya seorang Islam.

Tak Salah untuk MENGAGUMI Perjuangan serta JASA-JASA yang dilakukan oleh Sahabat namun apakah SESUAI untuk Mengucapkan Al-Fatihah kepada Sahabat yang bukan nya seorang Islam. Apakah tidak dikira MENGHORMATI Kematian Sahabat yang bukan nya Beragama Islam jika tidak Mengucapkan Al-Fatihah ke atas Kematian Sahabat tersebut.

Mungkin jikalau gua TERSALAH KRITIK dan atas sebab gua TERLEPAS PANDANG dimana memang ada Kebenaran dalam Agama Islam untuk Mengucapkan Al-Fatihah ke atas Kematian Sahabat yang bukan Beragama Islam TOLONG beri PENCERAHAN. Terutama nya kepada Pimpinan Pakatan Rakyat (PR) yang ARIF berkaitan Perkara diatas.

Lu orang boleh baca apa yang DITULIS oleh Saudara Hishamuddin Rais di dalam blog disini, bukan nya NIAT gua untuk Suka-Suka Mengatakan yang beliau TIDAK BETUL atau BERSALAH tetapi dengan membiarkan ianya Menjadi TANDA TANYA terutama kepada Anak-Anak Muda yang menjadi PELAYAR tetap Blog beliau .

2 ulasan:

  1. Dia memang suka provoke..klu dilayan makin menjadi jadi...sbg org berilmu, ambillah yg jernih, buang yang keroh...

    BalasPadam
  2. Dlm isu ini, HR telah mempermain-mainkan isu yg melibatkan akidah. Kesucian wahyu Allah SWT diperkotak-katikkan diumpamakan spt tidak bernilai apa-apa. Malah orang bukan islam itu sendiri pun tidak memerlukan atau mengharapkan bacaan Fatihah, dan mereka juga tidak mempercayai pd mana-mana wahyu Allah SWT. Sebagai penganut islam, kita bukan shj mesti beriman kpd kitabullah bahkan kita wajib memelihara kesuciannya. Sehinggakan untuk dibawa ke dlm tandas yg bersih pun ditegah.

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....